BAB 7

6 0 6
                                    

Sementara Tengku Haziq Indra pula

"Mummy, Indra dah jumpa doctor Aira tadi and dia dah minta maaf kat Indra"
Tengku Haziq

"Bagus lah kalau macam tuh , lepas ni apa-apa berlaku kat Indra bagi tahu mummy iye kalau mummy tahu kamu menipu mummy lagi mummy report kat daddy kamu "
Tengku hanisya

"Baik lah mummy dah lah jom balik rumah , mummy pon mesti rindu rumah mummy kan , pak is , jalan terus balik ke rumah mummy "
Tengku Haziq

"Baiklah Tengku "
Pak is (driver Tengku hanisya)

Sesampai nya di rumah Tengku hanisya dan Tengku Hazim

"Cepat lah Indra mummy nak tengok pokok bunga mummy tuh hidup lagi ke tak entah-entah dah mati masa mummy tinggal kan hari tuh segar aja bunga nya nih kalau dah mati bunga mummy tuh memang kamu yang kena dengan mummy tau mummy banyak kali pesan kat kamu hari tuh suruh kamu cakap kat bibik suruh siram pokok mummy "
Tengku hanisya

" haih lah mummy , mummy tuh baru aja balik dari hospital biasanya kalau orang lain balik dari hospital terus menuju ke bilik penat ini mummy sibuk dengan pokok bunga mummy tuh jangan risau lah pokok bunga mummy segar belaka 2 hari nih Indra yang siram tau bukannya bibik "
Tengku Haziq

"Haah macam nih lah baru anak mummy, bagus, ni mummy nak tanya dengan kamu "
Tengku hanisya

"Iye mummy ku tersayang mummy nak tanya apa tuh "
Tengku Haziq

"Abang dengan daddy kamu mana pergi nih langsung tak ada orang kat rumah nih mummy tengok"
Tengku hanisya

"Alah mummy nih macam tak biasa aja daddy seperti biasa dekat offices dia lah kalau abang Indra tak tahu dia kemana "
Tengku Haziq

"Haih abang kamu sendiri pon kamu tak tahu ke mana ke ? "
Tengku hanisya

"Tak tahu mummy biasa lah anak sulung mummy tuh bukan boleh Indra baru nak tanya dia belum apa-apa dia dah jalan macam mana Indra nak tanya dengan dia kalau perangai dia macam tuh mummy "
Tengku Haziq

"Haah tak apa lah nanti mummy sendiri yang telefon abang kamu tuh"
Tengku hanisya

"Sekarang nih tolong mummy, mummy nak masuk dalam bilik nak rehat sekejap"
Tengku hanisya

"Baik mummy sini Indra tolong "
Tengku Haziq

Sesampai nya di bilik tidur nya Tengku hanisya pon mencapai telefon bimbitnya untuk menelefon anak sulung nya itu

Dalam call tersebut

"Hello, Assalamualaikum anak mummy "
Tengku hanisya

"Waalaikumussalam mummy ku"
Tengku hakim

" haah mummy nak tanya kamu nih , kamu sekarang kat mana mummy langsung tak nampak kamu kat rumah nih dah lah masa mummy kat hospital kamu tak datang jenguk mummy pon "
Tengku hanisya

" Sorry mummy , dah kenapa mummy masuk hospital pulak nih ?"
Tengku hakim

"Aik kamu tak tahu ke mummy kena tahan ward 3 hari lepas mummy dah spend masa 3 hari 2 malam dah dekat hospital tak akan lah kamu tak tahu "
Tengku hanisya

"Iye mummy , hakim tak tahu pon mummy masuk ward "
Tengku hakim

" Tuh lah bukan nak mesej ke call mummy tanya khabar diam aja ini kalau mummy tak call kamu nih mesti kamu pon tak call mummy agak nya adik dengan daddy kamu tak sempat nak bagi tahu kamu yang mummy masuk ward lah tuh , dah lah sekarang nih kamu kat mana "
Tengku hanisya

" Hakim sekarang nih dekat Singapore ada hal yang nak diuruskan dekat sini after dekat Singapore 5 hari hakim kena terbang pergi Bangkok 8 hari and after that baru pergi german and Italy 3 bulan hehehe "
Tengku hakim

" Amboi lama nya kamu buat apa kat sana hakim tak nak balik rumah ke ?"
Tengku hanisya

"Hakim bukan tak nak balik mummy tapi hakim busy sangat sekarang nih nanti kalau hakim dah tak buat hakim balik iye mummy"
Tengku hakim

"Haah iye lah anak mummy apa-apa pon jaga diri jaga solat kat negara orang tuh jangan sampai tak balik pulak sudah lah "
Tengku hanisya

"Baik lah mummy , Okay lah mummy hakim busy nih nanti kirim salam dekat adik dengan daddy , cakap dengan daddy hakim tak sempat nak call dia tau mummy bye ! take care and i love you"
Tengku hakim

" haah iye lah nanti mummy cakap dengan daddy kamu , bye ! I love you more my son "
Tengku hanisya

             

             

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 02 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

𝑻𝑬𝑵𝑮𝑲𝑼 𝑯𝑨𝒁𝑰𝑸 𝑰𝑵𝑫𝑹𝑨Where stories live. Discover now