✧ Prolog ⁠✧

9 1 0
                                    

"Sampai hati kau buat macam ini dekat aku kan Hayden. Puas hati kau? Haa? Puas?" Aliyana menumbuk dada Hayden berkali-kali untuk melepaskan geram yang ada dalam hatinya.

"Sayang please dengar dulu apa yang abang nak cakap. Itu bukan abang." Tangan Aliyana yang menumbuk dadanya digenggam.

"Kau tipu aku Hayden. Kau tipu aku." Laju air mata Aliyana membasahi pipi.

—•—

"Aku nak cari wife aku Is. Kau kena tolong aku." Terlalu kelihatan betapa kusutnya seorang Hayden tatkala ini.

"Aku akan tolong kau Hayden. Aku janji akan tolong kau. Kita cari Aliyana sama-sama sampai jumpa." Remuk hati Iskandar melihat Hayden yang seperti hilang arah tuju.

—•—

"Kau tak rindu Hayden ke Aliyana?" Soalan yang dituju oleh Enisa secara tidak sengaja menggetarkan hati Aliyana. Hayden. Sungguh dia rindu jejaka itu tetapi dia masih belum bersedia untuk bertemu kembali dengan suaminya walaupun sudah genap 4 tahun mereka tidak berjumpa.

"Rindu."

"Dah itu kenapa kau tak nak balik jumpa dia?"

"Mungkin dia dah bahagia dengan orang lain. Aku tak nak lah kacau kebahagiaan dia." Aliyana melangkah masuk ke dalam biliknya.

"Kalau takde benda yang penting jangan panggil aku. Aku nak bersendirian." Pintu ditutup lalu dikunci agar Enisa tidak mengganggunya.

—•—

"Hayden aku dah jumpa wife  kau." Senyum riang Iskandar memberitahu berita gembira itu. Akhirnya usaha selama bertahun-tahun membuahkan hasil.

"Hah?! Dekat mana?" Perasaan gembira, sedih dan rindu semuanya bercampur.

"Tasik Dayang. Aku tunggu kau dekat sini." Segera Iskandar meletakkan panggilan lalu mengorak langkah untuk bertemu Aliyana.

Tanpa dijangka dalam perjalanan Hayden ingin bertemu isterinya yang sekian lama tidak berjumpa tidak kesampaian apabila dia terlibat dalam kemalangan.

—•—

"Abang bangun lah. Sayang dah balik ini. Abang tak rindu sayang ke? Sayang janji tak kan tinggalkan abang lagi lepas ini. Bangun lah abang" Sayu wajah Aliyana memandang suaminya yang penuh dengan kesan luka dan kesan jahitan.

Enisa yang melihat wajah sedih Aliyana datang menghampiri untuk menenangkan Aliyana.

"Kita doakan dia okay. Kau kena kuat untuk Hayden. Dia perlukan kau bila dia sedar nanti." Enisa memeluk Aliyana sambil mengusap belakang.

—•—

Warning Alert !! Konflik berat. Read at your risks . Berkemungkinan besar sad ending !

Selamat membaca !

My Husband Mr. Obsession Where stories live. Discover now