Bölüm 1:Banyo
Ne kadar istemesemde Kadem ile evlenmek zorundaydım.Bizim töre kuralları söylenilene göre bunu gerektirirmiş.Ama anlamıyordum abi abim Gülsüm'ü kaçırdı ve onunla evlendi işte.Benim o adamla evlenmeme ne gerek vardı.Bunu sordum tabii ki ama aldığım cevap meğersem abimin gülsüm'ü hamile bırakmasıymış.İşte buralarda böyleydi suçlu suçsuzuda alıp götürür,günahına alet ederdi.
İstemiyordum 17 yaşımda o Kadem denilen 32 yaşındakı adamla evlenmek istemiyordum.Ama abimin suçu yüzünden buna mecburdum,ailemde istiyordu istemez mi babam para düşkünü biri olarak bana verilen başlık parasını almak için her boku yerdi.Aslında bana başlık parası verilmesi saçmaydı çünkü nede olsa bi suçu temizlemek için onunla evleniyordum,onunla bir-birimizi severek evlenirsen işte bu gerekirdi tabi.
Ama babam ne etti başardı benim karşılığımda para almayı onun zaten hep istediği beni satmak olmuştu.Odamda bu düşüncelere dalmışken kapı açıldığında kapıya yöneldim.Bu kuzenim Serap'dı.
"Küçük bey hazırmış bakıyorumda"
Gözlerimi devirdim.
"Mecbur hazırım işte bu evliliğe nasıl razı olmayayım ki?Babam beni öldürür"
Serap başını salladı.
"Evet ama yine de Yelimli ailesi baya varlıklı iyi bir ailede üstelik inan bana Kadem sana iyi bakacaktır Ayaz"
Oflayarak aynada kendime bakmaktan kurtuldum ve yine Serap'a döndüm.
"Ya dimi o yüzden abimle Gülsüm'ün evliliğine razı gelmediler"
Serap gülümsedi.
"Yinede balım umuyorum ki Kadem seni çok sever,seni hep korur iyi bakar sana"
Kafamı salladım.
"Umarım"Serap odamdan çıkınca anladım ki beni bekliyorlar.Salona geldiğimde annem konuştu.
"Ne güzel olmuşsun böyle oğlum yakışmış sana beyaz takım"İçimden "yakışır tabi beyaz kefen kime yakışmaz" dedim.Bunu dile getiremezdim tabi.
"Saol anne"
Babam yine suratını sallamış,her zamanki gibi soğuktu.Annem onu bana bir şeyler söylemek sözde moralimi düzeltmek icin bir şeyler söylesin diye dürttü ama söylediği şeyden pekte hazetmedim.
"Sonunda bir işe yaradın Ayaz desene kurtulduk senden inan omuzlarımıza yüktün"Öyle denince gözlerimin istemsizce titrediğini,gözlerimin dolduğunu anladım.Bir baba oğlunu hiç mi sevmez oğluna hiç mi şefkat göstermezdi.Bu onu kendisi yapan huyuydu artık alışmıştım ama koyuyor işte insana be.
Kadem arabayla beni almaya gelmişti.Babamlar ise kendi arabalarıyla gideceklerdi.Kapıdan çıkınca eve baktım.Kötü olsun ve ya iyi burada çok anım birikmişti.Kademe göz gezdirdim.Arabanın önüne yaşlanmış telefonla uğraşıyordu.Onu incelemeye başladım.Siyah kumaş pantolon üzerine iki düğmesi açık beyaz bi gömlek giymişti.Bunun üzerine siyah kumaş takım giymiş,ayakkabı seçimi ise parlak siyah bi modeldi.Gözleri maviydi.Elmacık kemikleri büyük,dudağı çok küçüktü.Burnu pürüzsüzdü.Saçlarını ikiye ayırmıştı.Beni görür görmez konuşmaya başladı.Sesi çok kabaydı.
"Gel otur ne bekliyorsun?"Gözlerimi yüzünden aldım ve arabaya ilerlemeye başladım arabanın sağ ön kapısının yanına geldiğimde hemen yanıma gelmiş kapıyı açmıştı,bende oturmuştum.Arabayı bir eliyle kullanması baya iyiydi.Araba konusunda profesyonel birisiydi,belli oluyordu.Gözlerimi onun üzerinden aldım ve arabanın sağ penceresinden dışarıyı izlemeye başladım.
Sonunda varmıştık.Herkes mutluydu.Oynuyorlardı bense hiç tanımadığım yabancının yanında,bey koltuğundaydım.İçeriye nikah memuru geldiğinde ayaklandık.Oturur oturmaz bizim başvuru senetlerimizi inceledi ve konuşmaya başladı.
"Siz Munis oğlu Ayaz bey Araf oğlu Kadem'i kocanız olarak kabul ediyormusunuz?"
İçimden oflayarak.
"Evet" diyebilmiştim.
Herkes alkışlarken gözüm babama kaydı öyle mutluydu ki benden kurtulduğu için.
Kadem'e de bu soru yöneltilmişti haliyle.
"Siz Araf oğlu Kadem bey Munis oğlu Ayaz'ı kocanız olarak kabul ediyormusunuz?
"Evet kabul ediyorum"
Herkes yeniden alkışlarken hakim konuştu.
"Belediyyemize başvurunuz üzerinde hiç bir sorun,engel görmedik.Belediyyenin bana verdiği yetkiye dayanarak sizi evli ilan ediyorum.(koca-koca)"Herkes mutluydu.Düğün böylece devam ederken sonda herkes bir-birini ağırlıyordu.
Bizde Kadem'le arabamıza bindik.
Yol boyu hiç sesim çıkmıyordu.Kadem bu sessizliğe son vermek için konuştu.
"Ne sessiz şeysin sen öyle lan"
Yüzümü ona çevirmek istemediğim icin pencereye dayalı konuştum.
"Evet öyleyim hele istemeden maruz kaldığı biriyle evlenince insan haliyle öyle oluyor"
Kadem kaşlarını çattı.
"Mecburuz Ayaz"
Başımı evet anlamında salladım.Eve gelmiştik.
Arabadan ilk önce kendisi indi,bende kapımı açmasını bekliyordum.Kapıyı açtı ve bende arabadan indim.Çok gergindim ne olacağı hakkında gram fikrim yoktu.
Anahtarı cebinden çıkardığı gibi kapıyı açtı ve eliyle "buyur" yapar gibi içeri girmemi istedi.Ben ondan öne atladım, kapıyı kapatıp gelince öne geçmesini sağladım.Sonunda toplu çoğu yerinde siyah bulunan bir odaya gelmiştik.İlk önce takımını kanapenin üzerine attı.Gömleğinin diğer düğmelerinide açtı ve derin bi nefes aldı.
Ben tabi bu duruma endişelenmiştim.
"Hemen mi?"
Ağzımdan çıkan laf bilincimde olmadığından hemen ağzımı kapattım.
Gözlerini büyüttü.
"Ne hemen?"
Ofladim.
"Yani sen öyle soyununca.."
Gözlerini devirdi.
"Hayır hayır düşündüğün şey yok Ayaz sadece banyo yapıcam gel beraber banyo yapalım benim banyomda büyük küvet var vücudunu görmeyeyim diye ilk sen gir ben odadan çıkıyorum sonrada ben gelirim yanına benim utanacak bir şeyim yok eğer hayır falan dersen de biz artık eşiz farkındaysan o olayı yaşıycaz ama şimdi değil tabi banyo yapalım sadece"Kadem öyle deyince kalp atışlarım baya hızlanmıştı.Bunu istemiyordum ama bu gerekti.
"Tamam sen çık ama bak bakmayacaksın değil mi bir yerlerime?"
Gözlerini devirdi,dudağını yaladı ve konuşmaya başladı.
"Salak mısın oğlum meraklı değilim ya hani"
Başımı aşağı yukarı"evet"anlamında salladım.Odadan çıkınca bir 'oh' çektim.Yavaşça üstümdekilerden kurtulmadan önce gidip küvete dolması için musluğu açtım.
Baya sıcaktı ama güzeldi.Üzerimdekilerden kurtuldum ve sıcak suya giriverdim.İnsan yanlizca düşünceleriyle baş-başa kalınca iyi hissediyormuş tabii bu yanlızlık çok çekmedi.Kapının açılmasıyla birlikte kapıya yöneldim.Kadem altında havlu karşımda duruyordu elinde şarap vardı.
Küvete yaklaştı içeriye girdi ve havluyu çıkarıp yere attı.Elindeki şarapa öyle merakla baktığımı anlamış olacak ki konuşmaya başladı."Korkma sana bir şey yapmam Ayazçok içmiyorum,ayrıca alkollü değil"
Başımı tabi anlamında salladım.
"Sorun değil ya boşver"
Yıkanmaya başlamıştı benöylece küvetin
bir köşesine yaşlanmıştım.
"Öyle durma yıkan hadi yabancı değilim ya" deyip sırıttı.
"Tabi"
Yavaş-yavaş yıkandıktan sonra ilk banyodan çıkan o oldu.
Bende benim için koyduğu havluya büründüm ve odaya girdim.
Benim için kiyafetler koymuştu yatağın üzerine.
"Sen uyu yatakta ben burdaki kanapede uyurum"
İtiraz etmek istedim nede olsa onun eviydi değil mi.
"Ama senin orda uyuman düzgün olmaz ki?"
Sırıttı.
"Napayım Ayaz seninle mi uyuyayım?"
Ayaz'ın yüzü kızardı.
"Hayır da ben kanapede uyurum diye şey ettim"
Dudağını ıslatıp konuştu Kadem.
"Hayır olmaz öyle şey hadi mışıl mışıl uyu bakalım Küçük bey Ayaz"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Küçük bey (gay)
RomanceTöre mağduru olan Ayaz abisinin kaçırdığı kızın abisiyle (Kadem'le) evlenmek zorunda kalır.Kadem'i ne kadar sevmesede ona maruz kalmak zorunda olan Ayaz her gün töreye nefret ettiğini belirtir.