ŞİRVAN KONAĞI
bahoz ağa Avluda bir ileri bir geri elindeki bastanonunu yere vura vura gidiyordu.
İşte yakalamıştı.
Kızı narin ve kaçtığı baranı yakalamış ikisine de konağın ortasında diz çöktürmüştü.
Şimdi ise namusunu temizleme zamanıydı.Yaşlı adam vakur sesiyle konuştu.
" herkes bilirki ben hiç bir zaman törelerimi çiğnemedim. Çiğneyeni de affetmedim. Kendi evladım olsa bile affetmem" dedi.
Narinin gözlerinin içine bakarak
Verecegi kararı herkes bilirdi bahoz ağanın acıması yoktu.Xece hanım yüreği ağzında kocasını izliyordu kenardan kıyacaktı kızına biliyordu.
4 evladı vardı. Narini en küçügüydü.
Bu yürek evlat acısını kaldırmazdı.
Yanında duran 2 oğluna yalvardı.
" Azad berat hayde oğlum gidin durdurun babanızı kıymasın kardeşinize başka karar versin " dedi.Azad en büyük oğlu beratsa üçüncüydü.
Birde baweri vardı azadın bir küçüğü oğlu iki gün önce yurt dışına dönmüş olaylardan haberi yoktu.
Ah dedi bawerim olsaydı babasının karşısında dağ gibi dursaydı.
Bahoz agadan korkmadan karşısına dikile bilen bir tek bawer vardı oda uzaktaydı.Azad anasına dönüp " bahoz ağa kan dökmeye karar vermiş kim karşısında durabilir. " dedi.
Haklıydı dura bilse bunca zaman sevdiği kızı almak için beklermiydi.
Bu konakta bahoz ağa herkesin hayatını bir parça mahvetmişti.Bir tek berat kendini kurtarmıştı amcasının kızına sevdalanmıştı.
Leylasına.
Bahoz ağa bunu duyar duymaz istemişti kardeşinin kızını oğluna şimdi bir oğulları vardı.
Berat iki ağabeyinin önüne geçmiş mutlu bir yuva kurmuştu.Şimdi aşağıda dizleri üstüne çökmüş kardeşini görürken içi parçalanıyordu.
Bahoz ağa ise kararını açıklamak için dudaklarını aralamıştıki.
Konağın kapısı hızla açıldı.
İbrahim bey telaşla nefes nefese girdi konağın avlusuna.Oğlunu dizleri üstüne çökmüş yüzü gözü kan içinde görünce içi sızladı tek erkek evlat soyunun devamı.
Bahoz ağanın ayaklarına kapandı.
" ağam etme eyleme kurban olam ağam kanları helaldir bilirim Töre böyle söyler ama 5 kızım var hepsi bana feda olsun hangisini istersen oğlumun canına karşılık al" dedi.Bahoz ağa ayaklarına kapanmış adama baktı bir müddet.
Dönüp etrafındaki aşiret agalarına da baktı hepsi kafa salıyordu.
" kalk ayağa İbrahim oğlunun kabahati büyük benim kararımdan döndüğüm nerde görülmüş!" Dedi sert sesiyle.İbrahim bey ayağa kalkıp iki elini önünde birleştirdi.
Ezilip büzülüyordu.
Bahoz ağanın karşısında
" ağam Baran benim tek oğlumdur soyumun devamıdır etme eyleme " yalvarıyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BERFİN
General Fiction17 yaşındaki sessiz bir kız çocuğu başkalarının elinde ordan oraya savrulan hayatı için çığlıklar atarak savaşmaya başlar. " eğer gidecek bir evim olsaydı bir dakika bile durmazdım ve eğer yapabilseydim hayatımı hiçbir erkeğin elinede bırakmazdım."