3

7 0 0
                                    

Het was vandaag de derde dag van de winter en de zon kwam op boven de bergen. Het werd steeds lichter en lichter en de vogeltjes van het bos begonnen te floten. De maan was weg en de zon kwam te voorschijn. Ik sliep nog tot ik opeens de deur hoorde open gaan. Het was mijn mama. Ze stapte naar de gordijnen en deed ze een beetje open. Een zonnestraal kwam op m'n gezichtje te recht en m'n oren hoorde het gefloot van de vogels. M'n mama stapte naar me toe en pakte me op. Ik was wel nog half in slaap en ik kreeg mijn ogen moeilijk open. Ze ging met mij de trap af en zette mij op de matras met al het speelgoed. Ik speelde graag met mijn lievelingsknuffel. Mijn mama ging ondertussen naar de keuken en zette de tafel. Een tijdje later kwam ook mijn papa naar beneden en ging naar mij toe.

Hij pakte me op en ging met me naar de keuken. Hij zette me op mijn stoeltje en we gingen ontbijten.

Na het ontbijt zette mijn ouders me weer op de matras. Zij bleven nog even zitten. Ze waren over iets bezig en ik wou graag horen wat ze zeiden. Dus probeerde ik naar hun toe te kruipen. Ik zat net achter de muur en ging meeluisteren. Ze hadden het over armoede en geldproblemen. Ik kende deze woorden nog niet. Ik kon helemaal niet volgen dus kruipte ik weer tot de matras.

De voormiddag ging snel voorbij en het was middag we aten en daarna begonnen mijn ouders weer over iets. Na hun gesprek zeiden ze dat ze naar de markt gingen gaan en dat ik mee moest omdat ze me niet alleen thuis wouden laten. Ze kleedde me warm aan en ze deden hun jassen aan. Mijn mama pakte me op en deed de deur open. Ze gingen allebij naar buiten, ik had nog altijd schrik van het sneeuw en raakte helemaal over stuur toen de sneeuwvlokjes op mijn gezicht landden. Maar m'n mama trooste me en beetje door lieve woordjes te zeggen en toen ging het beter. Ze zette me op het babystoeltje die van achter zat en reden dan met hun fietsen weg. Het duurde een tijdje niet alleen omdat de markt ver was maar ook omdat ze best traag reden omdat het glad was. Eenmaal daar keek ik rond me. Ik keek naar de huizen, de straten, de markt, de goederen die te koop stonden. Maar al snel merkte ik dat de mensen die hier woonde heel grof en gemeen waren en dat ze mijn ouders niet echt moogden want een die on had zien aankomen noemde mijn ouders, geldlozen, m'n ouders reden toen mega hard door en deden alsof ze niets gehoord hadden.

Mijn ouders hadden heel veel eten gekocht en gingen toen weer naar ons huis. Het duurde weer al een tijdje. Maar eenmaal daar, zagen we dat de deur open stond. We hadden hem nochtans dicht gedaan. Mijn mama deed me snel los uit het kinderstoeltje en pakte me op. Ze was lekker warm. Mijn papa zei tegen mijn mama dat hij ging kijken en dat wij hier moestte blijven. Hij ging ruwtig naar de deur en keek voorzichtig naar binnen. Hij zag een wolf, zijn vacht was zo wit als de sneeuw en zijn ogen helderbauw. Mijn papa rende snel weer tot bij ons en legde uit wat er in het huis bevindde. We wisten niet wat we moesten doen. mijn papa ging hem proberen weg te jagen. Hij sprong in het huis en probeerde het. Mijn mama en ik zatten nog bij de fietsen. Ik wou bij papa geen om hem te helpen maar mijn moeder had me stevig vast. Opeens hoorde we niets meer. Mijn moeder begon te paniekeren. Ze besloot om ook eens te gaan kijken. Ze stapte rustig naar de deur en draaide zich naar binnen. De wolf wou op mijn mama springen en ik keek recht in zijn ogen en hij keek ook recht in mijn ogen. We bleven zo en tijdje staan en de wolf begon te janken en zette zich ontschuldig neer op de grond. Mijn mama en ik kwamen dichter bij hem en mijn mama aaide hem. Maar toen begon die weer wilt te worden. Ik probeerde hem nog net te aaien en toen werd hij weer rustig. Hij likte aan mijn gezicht. Mijn moeder was even in de war. Ze besefte opeens waar mijn papa zou kunnen zijn. We keken rond en we zagen opeens een hoofd boven de zetel uitsteken het was mijn papa. Hij had zo'n schrik dat hij zich daar verstopte. Iedereen was opgelucht. We besloten om de wolf als huisdier te nemen want mijn mama vond dat ik en de wolf een band hadden. Mijn ouders hadden wel nog schrik dat hij mij ging zeer doen dus leerde we hem om braaf te zijn en te doen wat we zeiden. Het was ondertussen avond geworden en we gingen allemaal eten. De hond kreeg de vleesrestjes van gisteren en na het eten gingen we allemaal gaan slapen. De hond ging in de garage slapen met de eur op slot want we hadden wel nog altijd schrik dat hij ging bijten. Mijn mama zette me in mijn bedje en sloot de gordijnen. Na twee minuutje was ik in slaap.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jun 24, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Ice riverWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu