Zaappsss
"Arghhhh aduhhhhhh !!"
Terus aku bangun menegak mencari siapa manusia yang melibas rotan buluh di punggung aku . Cari nahass ituu olanggg !
"Mamaaaaa !!!! What thee pffff"
"Kamu jangan nak mencarut dekat mama Mel . Ingat sikit syurga kamu dekat tapak kaki mama selagi kamu tak khawin !!" Tengking Puan Fatin dengan tatapan tajam.
"Mama tu dah kenapa buat Mel macam ni . Sakit tahu x . Mesti berbirat punggung Mel . Sikit lagi Mel nak jadi anak derhaka" kata aku dengan mata bergenang.
"Kamu jangan nk jadi kaki drama sangat . Tulaa mama suruh pergi audition jadi pelakon kamu tak nak " ujar Puan Fatin sambil kedua tangan dipeluk ke dada .
Aku menggigit bawah bibir .
"Awal tak awal dah kantoi" getus hati kecil aku .
"Mama nak apa ? Pukul berapa ni ma ? Penat tolong abah tadi la ni . Sampai tertidur Mel" sambil tangan meraba mencari iphone 14.
"Nak masuk maghrib dah ni . Mama kejut kamu elok-elok kamu tak bangun . Dah cepat . Abah kamu dah tunggu nak solat berjemaah" kata Puan Fatin lalu mengangkat kaki keluar dari bilik anaknya
"Give me 10 minute Love !!" ujar Mel sambil terus berlari masuk ke dalam bilik air
"Whatever and hurry up !!" Laung Puan Fatin———————————————————————————————————————
Setelah solat magrib aku bergegas bersiap untuk keluar . Sempat juga aku salam kaut dengan lelaki kesayangan aku tadi . Blackcard yang diberi oleh abah aku cium sepuas-puasnya .
Tingg
Kedengaran bunyi whatsapp masuk
KING
"Pastikan jangan kantoi . Kalau kantoi abah tak nak tolong kamu . Pepandai lah kamu nak hidup . I LOVE YOU"
MELISSA
"Noted love . Love you more 😘"
Aku mengenakan makeup yang nipis sekadar untuk menutup cela diwajah aku ."Time ni laa jerawat nak keluar . Kenapa laa jeles sangat dengan aku ni " tangan digerakkan untuk menutup cela di muka aku .
Hoodie hitam disauk ke badan dan cargo pant putih menjadi pilihan . Topi dan mask dipakai untuk mengelakkan diri dari dikenali oleh sesiapa . Aku selesa berpakaian macam ni pada waktu malam .
"Fuhhh macam ni pom cantik . Untung jadi anak Kak tyn dengan abg juddin " ujar aku sambil tersengih dihadapan cermin .
Sambil membelek iphone 14 aku berjalan turun . Kedengaran bunyi bising dan meriah dengan suara Puan Fatin .
"Ada orang datang ke ? Seingat aku mama tak de cakap apa-apa pom tadi . Lantak laaa . Yang penting bihun tomyam aku tengah tunggu aku " getus dalam hati sambil kaki aku melangkah dengan laju.
"Kak tyn ooo kaktyn ! Adik Mel keluar sekejap ye . Jumpa geng kaki sembang gajah pom boleh terbang. Nak kirim apa-apa kak tyn whatsapp okay ? Jangan call ye i bawak mot......"
Terpinga-pinga aku melihat keadaan di ruang tamu . Ada seorang wanita yang sebaya dengan mama aku duduk santai di atas sofa dan dua orang lelaki yang merenung tajam ke arah aku . Seorang sebaya dengan abah aku manakala seorang lagi mungkin sebaya aku atau tua sikit . Renungan lelaki tersebut itu membuatkan aku sedikit tidak selesa .
"Adik Mel kenapa tercegat ni . Pergi laa salam dengan Auntie Sarah . Takkan laa mama nak ajar plak cara salam kaut macam mana " kedengaran perlahan dan sinis di halwa telinga aku .
"Takkan mama tahu kot"
"Ehem .. Assalamualaikum Auntie . Nama saya Mel . Feeya Melissa . Anak kesayangan kak ehh Puan Fatin dengan Tuan Fariduddin " kata aku sambil tangan kanan aku hulurkan kepadanya manakala tangan kiri aku membuka penutup muka di wajahku .
"Waalaikumussalam Melissa . Boleh panggil auntie Umi yee sayang . Cantik anak kau Fatin . Sesuai sangat" ujar Auntie Sarah sambil tersenyum manis .
Macam lain bunyinya . Tapi belum sempat aku bertanya iphone 14 aku mengeluarkan bunyi yang nyaring
Semut berkawad satu satu hooray horrey
Semut berkawad satu satu hooray horrey
Semut berkawad satu satu didi jojo nana telan gula batuAku terus menjawab sambil membuat isyarat untuk keluar berjumpa kawan aku.
"Mama , Mel balik kondo malam ni lepas lepak dengan kawan . Esok Mel dah start kerja . Auntie uncle Mel keluar dulu ye . Assalamualaikum"
Sambil melemparkan senyuman kepada lelaki asing tadi aku terus bergegas keluar . Tak lupa penutup muka dipakai rapi untuk mengelakkan angin malam menimpa bibir manis aku .
"Okay sayang .Apa-apa hal roger mama atau abah ye . Nanti ajak kawan Mel datang makan nasi kat rumah ye . I love you princess" laung Puan Fatin tanpa menghiraukan sama ada Melissa dengar atau tidak .Aku terus berlari menuju ke arah baby kesayangan aku MT15 . Hadiah hari jadi yang ke 19 pada 2 tahun lepas . Dihadiakan oleh Puan Fatin sendiri . Mama kaki ride so memang selalu fly.
"Lambat woii lambat . Bising laaa rokiah-rokiah semua nanti"
Motor dibawa keluar dari kawasan rumah lalu bergegas ke tempat perjumpaan ."I love more mama. Byeee"
Bersambunggg....
YOU ARE READING
MELISSA
Romance"Lari selagi kau boleh lari sayang" "Sumpah aku benci kau sampai bila-bila . Dasar PEMBUNUH ! " "Aku akan pastikan setiap inci tubuh kau adalah milik aku " "Buat apa kau nak buat lepas kau dah puas campak dia tepi longkang " "Setiap pengkhianatan ya...