Selam nasılsınız
Yorum yapmayı ve oylamayı unutmayın
Keyifli okumalar
______________________________________
Leo'dan..
"Haklı sen." dedim yanımdaki kalfaya.
Adı Emineymiş, ben buralarda gezerken beni görmüş ve yanına çağırmıştı.
Daha sonra muhabbet etmeye başlamıştık."Kader sultan nasıl biri?" dedim merakla.Sultanı tam anlayamamıştım, tuhaf biriydi.Ayrıca ona İtalyancayı nereden öğrendiğini sorduğumda da tepkisi tuhaftı.
Derin bir nefes verdi Emine Kalfa, "Bak bu söylediklerim aramızda kalacak, anlaşıldı mı?" dediğinde başımı salladım gülümseyerek.
"Sen bana güvenmek Emine Kalfa."Başını sallayıp anlatmaya başladı."Kader sultan daha 19 yaşlarında iken o kadar çok güzeldi ki bırak erkeklerin kadınların bile dilinden düşmüyordu.Şu an da da öyle ama neyse, bir gün Kırım'dan sultanımız için erkekler, kızlar geldi ona hizmet edeceklerdi.Sultanımızın dikkatini güzel mi güzel bir kız çekti.Ama kız hiçbir şekilde sultanın suratına bakmıyordu.Kader sultan buna rağmen kızı kendi hizmetine aldı, işte kız tam o sırada kafasını kaldırıp sultanın suratına baktı." derken bir nefes alıp verdi, bakışları bir yerde takılı kaldı.
"Bütün her şey gözlerimin önünde oldu." diye de ekledi.Kaşlarım yukarı kalksa da devamını merak ettiğim için konuşmadım.
"Birbirlerine aşık aşık bakarken nasıl da güzellerdi.Sultanımız o kızla 1 sene boyunca birlikte kaldı, ona 'Hafsa' ismini verdi.Sultanımız o kız için validesini bile karşısına aldı.
Çünkü validemiz Kader sultanı tezvic etmek(evlendirmek) istiyordu lakin sultanımız kesin bir şekilde reddetti ve saraydan Hafsayla ayrıldı.
Birlikte Edirne' deki saraya gittiler, o zaman onların yanında olmadığım için neler yaşandığını bilmiyorum ama kısa bir süre sonra Kader sultan saraya geldi." dedi uzun uzun anlatırken."Sultanımızın hali hala gözlerimin önünde." diye de ekledi.Dudağım merakla büküldü."Validesinin karşısına geçti 'sırf istediğini diye ona nasıl bunu yaparsınız!' diye bağırıp durdu.Sesi cariyelerin kaldığı yere kadar geliyordu.
Meğersem validemiz, Hafsa'nın yemeğine zehir katılması için birini tutmuş.Kızcağız dayanaklı çıktı da ölmemişti.
Ama ertesi gün..saraya Mehmet paşa geldi." derken sesini kıstı."Kader sultana ders vermek istiyordu,daha doğrusu validemiz onu göndermiş oraya, o zamanlar da hünkarımız seferdeydiler, Mehmet paşa ise hasodabaşı idi bu yüzden sefere gitmemişti, neyse Kader sultan ile aralarında büyük kavga oldu, herşeyi gördüm ben.Çünkü o sırada Edirne Sarayında işlerim vardı.Mehmet paşa tartışırken sinirlenip elindeki bıçakla Sultanımızın üzerine yürüdü.
Tam bıçağı saplayacak iken önüne Hafsa geçti, bıçak onun karın boşluğuna geldi sonra Kader sultanın kollarına yığıldı.Ah ah garibim, ne de güzeldi." dedi Emine Kalfa.O bunları anlatırken ağzım açık dinliyordum.Hem şaşırdım, hem de üzüldüm.
"Mehmet paşa ceza almadı neden?" dedim merakla.
"Çünkü validemiz üstünü örtbas etti, suçu başka bir kadına attı.Zaten bu olayı herkes biliyor ancak delil olmadığı için-tanıklar hariç- kimse bir şey yapamıyor." dedi Emine Kalfa.Hemen sonra ekledi."Zaten Mehmet paşa bilerek yapmadı, Hafsa'nın iyileşmesi için herşeyi yaptı lakin kız bunlara dayanamadı ve..Allah rahmet eylesin.." dedi.
O sırada yanımıza bir ağa geldi.Bunu padişahımızın kapısının önünde görmüştüm ben.Aa Mustafa ağa idi bu."Leo, hünkarımız seni çağırıyor." dediğinde kaşlarım çatıldı.
En son Mehmet paşa ile devlet-i aliye ile ilgili konuşacaklardı.Yine de boşverip kafamı salladım.Ağa benden bir kaç adım uzaklaştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
PADİŞAH/ GAY /Mpreg
Ficción GeneralGerçek Osmanlıyla bir alakası yoktur. iyi okumalar. Bitti.