1

326 6 1
                                    

Fanny

2023 (2 år senare)

Den varma luften träffar mitt ansikte när jag öppnar dörren och kommer ut på gatan. Värmen är extrem. Jag svettas trots jag endast är klädd i en kort halterneck klänning. Jag hoppar in i en taxi som ska ta mig till baren där jag ska träffa mina vänner. När jag flyttade hit hyrde jag ett rum i en lägenhet. Natasha som var min hyresvärd blev snabbt min bästavän här. Vi är lika gamla och och vi har hängt nästan varje dag sen dess. Vi bodde i lägenheten tillsammans i 8 månader innan hon flyttade in hos sin pojkvän. Nu bor jag där ensam. Vissa nätter kan det kännas lite läskigt. Jag har aldrig bott ensam förut, men jag fixar det. Genom Natacha lärde jag känna hennes vänner, som nu är mina vänner också. Jag älskar livet här. Allt är så annorlunda här. Alla människor är så framåt och trevliga. Jag har inte haft en tråkig stund sen jag flyttade hit.

Sms signalen får mig att rysa. Varje gång jag hör den hoppas jag att det är han. Att han ångrat sig, att han vill komma och hälsa på mig. När Linus namn pryder skärmen sjunker mitt hjärta en aning.
'Hur mår du? <3 allt bra i los angels?'
Jag svarar snabbt att allt är bra och jag inte saknar snön i Sverige  innan jag stoppar ner mobilen i väskan igen.

Jag har inte kunnat sluta tänka på Dante för ens en timme sen han lämnade mig där i porten för 2 år sen. Jag har inte hört av honom sen dess. Jag skickade säkert 40 meddelanden och ringde desto fler gånger. Men han svarade aldrig. Jag går in och kollar hans instagram då och då. Men han lägger inte upp något. Noel och Ludwig hör av sig ganska ofta. Men dem nämner aldrig något om Dante, och det kanske är bäst så.

Jag betalar mannen i taxin innan jag går in till baren. 
"Fanny!", utbrister Natacha när jag slår mig ner bredvid henne.
Hon omfamnar mig i en varm kram.
"Hej Blondie", hälsar Jason.
"Hej Jason"
Jason och Natacha har varit tillsammans i 3 år. Dem är så fina tillsammans.
"Hej snygging", jag ler mot Ethan framför mig och hälsar glatt på Logan och Winston bredvid honom. 
"Den där klänningen är jävligt sexig", flinar Winston.
Jag suckar högt. Han och Logan brister ut i skratt.
"Vad vill du dricka snygging?", frågar Winston mig.
"Jag har egna pengar", svarar jag.
Han ler varmt mot mig.
"Du betalade förra helgen"
"Okej, en amaretto sour", ler jag mot honom.

Han försvinner iväg till baren.
"Du borde satsa på honom, han är 100% intresserad", viskar Natacha i mitt öra.
Jag skrattar lågt.
"Nej Natacha", svarar jag.
Hon fnyser och kollar allvarligt.
"Det är dags och släppa den där soppan nu", suckar hon.
Jag vet exakt vem hon menar. Dante.
Jag kollar allvarligt på henne tillbaka.
"Du behöver Winston", säger hon.
Jag suckar frustrerat och tar emot drinken som han håller framför mig.
Hon puttar till mig på axeln och flinar.

Hon kanske har rätt.

Du & Jag (3) - Dante LindheWhere stories live. Discover now