prologs

80 9 0
                                    

apakah maksud cinta berputik kembali ? Adakah arden dan irdina pasangan yang bahagia ? ataupun pasangan yang penuh dengan tipu helah .

"mama what do you means jodoh kan arden with my past ? mama tahu kan yang irdina ni ex zaman univers ? ataupun mama buat buat taktau ." tampik arden dengan perasaan marah yang membuakbuak

" i knows son but mama cuma try my best for my son ." jawap datin raden dengan keadaan tenang dan lembut

"No mama . mama tahutak arden sengan ellysha sekarang ? sampainya hati mama nak biarkan ellysha macamtu je , mana hati mama ? kalau mama nak sangat irdina tu suruhlah aryan masuk meminang dia . arden taknak dia mama ." jawap arden jujur dia sudah tiada hati dengan gadia bernama Irdina Salsabilah itu . hati nya kepada gadis itu sudah mati pada 4 tahun yang lalu ...

"arden please terima takdir allah , mama cuma mahu yang terbaikk untuk arden" katakata datin raden membuatkan arden naik rimas . dia terus bangun dan menuju kebiliknya , daun pintu dibuka dengan pantas arden duduk di birai katil sambil meraut wajahnya 'RIMAS'

"why mama takleh moveon dengan bakal menantu takjadi nya itu ? ellysha cukup baik , baik sangat tetapi mengapa mama melayani nya macam sampah" luah arden

...

"MUMMY NO ! WHY NAK JODOH KAN I DENGAN ARDEN ? MUMMY TAHUKAN DIA EX SASA ??" tempik irdina menaik sedikit oktaf suara nya dihadapan kedua orang tua nya .

"suara tu turun kan , daddy takpernah ajar anak anak daddy kurang hajar dengan mak bapak dia " dengan selamba Tansri Emeer bebicara menengur anaknya , siapa tidak marah jika anaknya menaikkan suara , makin dibiarkan nanti makin naik lemak pula ..

"mummy mintakmaaf sayang , tapi apasalah nya korang berbaik balik taksalah pun kan ?" tanya PuanSri Aisyah , sudahlama puan aisyah berkawan dengan Datin raden , apasalah nya mereka jodohkan kembali anak anak nya

"mummy memang taksalah but bagi sasa , sasa pun ada life dia sendiri kenapa semua orang mesti control life sasa ?" tanya abang nya iaitu Aisy Aimin , jujur aisy aimin agak muak dengan paksaan berikut tapi apa boleh buat jika ini takdir nya , dia ikhlas kan adiknya pergi bersama masalalunya ..

adakah mereka dapat menerima perjodohan tersebut ? Mampukah Irdina menahan rasa perit dan sakit bila bersama arden ?

...

hye semua disini saya orkid nak memperkenalkan watak watak family dorang before muncul salah paham ..

Aisy Lutfi abang pertama daripada adik beradiknya .. Aisy lutfi mempunyai personallity yang sangat dingin dan tidak mahu bergaul dengan siapasiapa kecuali Aisy Aimin . Aisy aimin pula anak kedua daripada 3 orang adikberadik tersebut  mereka berdua teramatlah rapat sampai tidak boleh berpisah walaupun sekejap

arden maleeq mempunyai kembar bernama Aryan Maleeqa . mereka berdua dingin sesama sendiri . Arden maleeq mempunyai perasaan cemburu kepada Aryan kerana Hidup Aryan tidak macam dirinya yang terkongkong itu , Aryan bebas melalu kan activiti yang diamahu kan , dapat memilih pasangan hidupnya sendiri tampa diatur .

Arden Maleeq mempunyai kawan rapat yang bernama Ammar Aiman . Ammar Aiman sangat rapat dengannya dari zaman kebudak budakan lagi .

staytuned ♡

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 22 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Arden Maleeq (og)Where stories live. Discover now