Şeytanın varlığını kabul eden bir din ekolüdür şeytanı diğer dinlerde ki gibi düşmüş melek,cin, kötülük olarak görmez.Teistik Satanizm semavi dinlerden sonra onlardan etkilenerek veya onlara tepki olarak ortaya çıkmış bir din değildir.Teistik Satanizm semavi dinlerin çok öncesinden beridir var olan ve neredeyse tüm dünyaya hakim olan Antik Paganizm‘den gelmektedir. Şeytan da tıpkı Antik Pagan inançlarında olduğu gibi bir tanrı olarak kabul edilmektedir. Teistik Satanizm öğretisinde Şeytan’ın tek ve kadir tanrı olduğu inancı yoktur. Şeytan gibi daha birçok tanrı olmakla birlikte (Demonlar) semavi dinlerin tanrısının (Allah, Elohim ,RAB, YHVH) varlığı da dinimizce kabul edilmektedir fakat kendisi semavi dinlerdeki haliyle kabul edilmez. Semavi dinlerde yansıttığı hali ve o dinler, Teistik Satanizm’e göre, yalandır. Bu yüzden semavi dinlerin tanrısı dinimizce “Kötü Tanrı” veya “Yalancı Tanrı” gibi isimlerle de tanınmaktadır.Kötü Tanrı sonradan çıkardığı dinleriyle Şeytan ve Demonları aşağılamaya çalışmış onları farklı şekillerde yansıtmıştır. Şeytan antik inançlarda Seth, Enki, Lucifer, Loki, Pan gibi isimlerle bilinirdi. Antik zamanlarda atfedilen ve sonrasında, semavi dinler tarafından atfedilenler de dahil olmak üzere; Şeytan kendisine atfedilen bütün isimleri kabul eder zira bir tanrı insanların veya bir yalancının ona takmış olacağı isimlerden rahatsızlık duymaz duyması mantıklı olmaz. İsimlerin doğru tanrıyı ifade etmiş olması önemli ve yeterli olandır. Şeytan; sanat, zevk, bilim, mutluluk, felsefe, cinsellik ve gelişim gibi hayatın zevkli ve akılcı yönlerinin tanrısıdır. Bu sayılan özellikler bir Teistik Satanist için hizmet sayılmaktadır fakat öğretimizde hiçbir hizmetin yahut ibadetin zorunluluğu bulunmamaktadır.
Işıkta kalın ⛤♡
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SATANİZM
Short Storyburadaki saçma sapan kitaplara yorum yazmaktan sıkıldım kendim kitap yazayım dedim ışıkta kalın ⛤