MISSION

82 8 0
                                    

Ace dah sampai ke tempat yang mereka perlu pergii dengan kawan kawan dan anak buah ace

Rumah yang tiada orang kosong tetapi orang atasan minta mereka ke sini untuk selamatkan seseorang? Mana orangnya kalau rumah ni kosong kan

" Glitch.. usha sekeliling aku rasa ada bad guy kat arah E " kata ace kepada glitch kerana sebelum sampai disini ace perasan aku satu kereta park di tepi jambatan .

" Rogerr chip" balas glitch laju sambil tangannyaa mula buat kerja

" Manua dan amir masuk belah kanan , aku dan kim masuk belah kiri " arahan ace .. kemudian mereka masuk serentak .

Mereka lihat sekitar rumah tersebut tapi sorang pun takde .

" Betul ke ni ace kita kena selamatkan budak tu . Macam ada sesuatu je ni" tanya manua kepada ace.

Ace dari tadi mata nya tidak beehenti scan dan perhati satu persatu sudut rumah tersebut dan mencari clue disebaliknya.

" Aku rasa betul cuma kita je kena hari clue dia " balas ace mereka mula mencari .

" Acee ada satu kereta sedang menuju ke arah korang" kata glitch dari jauh hanya memerhati di dalam kereta untuk backup.

" Get in position everyone" kata ace dan mereka semua sudah bersedia di tepi sudut rumah itu memerhati keadaan di luar . Ada yang dari tingkap ada yang dari pintu dan sebagainya.

Kemudian ace ada nampak satu kertas di tepi almari . Ace ambik kertas tersebut dan dia baca.

" Pergi gudanc kat belakang budak tu ada kat sana dengan pakcik dia." Selepas ace baca isi dalam kertas terus dia bagi isyarat kepada team dia untuk cover dia pegi gudanv belakang.

" Hati hati ace" Glitch beritahu ace supaya berhati hati kerana laluan telah diawasi oleh bad guy.

" No worries" balas ace dan smirk tanpa buat masa dia terus ke gudang belakang.

Pintu belakang di sekat oleh orang orang bad guy .

"Easy ma bro" ace panjat tong yang berada di tepi dinding rumah dan dia terjun pintu belakang dan terserempak dengan budak bad guys.

Ace terus bagi buah makanan kat diorang dan diorang terus pengsan .

" Huh badan je besar , dengan aku pun kalah" kata ace dengan ketawa sesikit.

Ace berlari ke arah gudang dan dicover oleh teamnya .
Anak buah dia kini sudah mengepung gudang tersebut atas arah glitch. Sebab glitch yang tahu kawasan luar jadi dia kena bagi arahan.

Budak budam bad guy dah kena bantai dengan team ace dan acee masuk ke dalam gudang .

Keadaan gudang sangat gelap tiada lampu . Kiri kana ace ada orang yang nampak macam baru je mati.

" Mesti ada orang baru sampai" kata ace dalam hati.

Ace dapat isyarat dari glitch.

" Ace aku dapat mesej dari stranger dia kata pegi depan dalam 5 langkah ada code kat situ kau kena pijak satu punat yang warna merah nanti dia akan bawak kau jumpa budak tu" kata glitch panjang lebar.

Ace menuju ke punat tu dan terus pijak . Tiba tiba kontena tu bergerak sendiri menuju bawah tanah.

Tibanya ace di bawah tanah . Ace melihat sekeliling dan ace terdengar ada suara panggil nama dia.

" Siapa tu ? " Tanya ace sambil ace sedang awasi sekeliling.

" I'm here" balas seseorang dari belakang.

Terus ace pusingkan badannya dan dia lihat seorang pakcik berlumuran darah sedang pegang cucunya yang sedang pengsan.

" Take this girl with you and jaga dia baik baik. I trust you dan pergi dari gudang ni cepat ..gu..dang.nni" kata pakcik itu belum habis dan dia terkulai.

Ace dah tercengang kat situ tak tahu perlu buat apa.

Budak tu dalam linguan 2 tahun.

" Glitch come here" arah ace .

Glitch sampai dia terkejut dengan keadaan yang berlaku..

" Bawak budak tu ke basement kita sekarang. " Arah ace tetapi ace masih disitu.. kerana dia dapat rasakan ada yang tak kena .

Mata ace melihat sekeliling dan ace cuba bawak keluar pakcik tu tetapi pakcik tu sempat beritahu aku.

" Tak perlu bawak saya keluar dari sini takkan sempat sebab ada bom yang akan meletup dalam 5 minit lagi" kata pakcik tu gagap dan perlahan.

Ace tanpa buang masa dia terus belari ke atah glitch dan budak tu . Ace ambik budam tu dari glitch dan berlari selaju yang mampu .

" Let go glitch. Gudang ni dah nak meletup" kata ace kepada glitch. Glitch dengan pantas beritahu yag lain untik beredar dari gudang tetapi mereka masih di dalam.

Ngam sahaja mereka melepaskan diri dari gudang bom pun meletus dan mereka terlompay sedikit .Ace gengam erat budak itu. Tapi ace bangun dengan bergaya.

Manua bawak kereta ke gudang dan ace naik ke dalam kereta bersama glitch.

" Let's go this kids gonna died soon" kata ace dan manua dengan pantas bawak kereta menuju bacament.



Mesti korang pelikkan kenapa tiba tiha ada budak pulak nii... Tunggu next okay kalau nak tauuu!!!

YOUR LIVE SAVERWhere stories live. Discover now