İyleşme Aşaması

79 10 1
                                    

Sonunda eve gelmiştik. Ama nasıl? Hadi tahmin edin. Evet. Gamzelimin kucağında. Hastanede ben gelirken dikleşince karnım o kadar çok ağrımıştı ki Gamzelim kucağına aldığında bile sesimi çıkarmamıştım. Solana geldiğimizde annem;

" Size de teşekkür ederiz. Yağız Bey. Ama şimdi Yonca'nın ders çalışması lazım.

Ders çalışması lazım derken benim kolum çok ağrıyor ama. Ben içimden düşünürken Gamzelim konuşmaya başladı;

" Yonca'nın olduğu iğne ağır bir iğne olduğu için kolu eminim ki çok ağrıyordur. O yüzden şimdi ders çalışamaz. Yatıp dinlenmesi lazım."

Konuş Gamzelim. Annem artık sinirlenmeye başlamış olmalı ki konuşmaya başladı;

" Yağız Bey, sizde lütfen sınırlarınızı zorlamayın. Ben onun annesiyim ve ona zeki olup tıpı kazanması için ne özel hocalar tutup para yatırımı yaptım. Haberiniz var mı?"

Annemin dedikleri ile gözlerim dolmaya başladı. Bu aralar çok sulu göz olmuştum. Bu arada ben hâlâ Gamzelimin kucağındaydım. Haberiniz olsun. O sırada Gamzelim konuşmaya başladı.

" Kızınız için o kadar hoca tuttunuz ama kızınız daha insanların kendisine dokunulmasına dayanamayıp kriz geçiriyor iken nasıl insanları iyleştirsin? İlk önce kendisinin iyileşmesi lazım."

Evet. Annem benim insanlara daha dokunamadığımı çok iyi biliyordu. Buna rağmen tıpı kazanmam için ne cezalar verirdi bana. İşte bu yüzden tıpı kazanmak zorunda kaldım.Daha annemin bir şey demesini beklemeden beni yukarı odama çıkardı gamzelim.

Odamın kapısını açıp yatağımın üzerine indirdi beni. Ama indirirken kolum arkada olduğu için kendime çekerken ağrımıştı. Yine de bir şey belli etmemeye çalıştım. Ama sadece çalıştım çünkü artık Benim suratım nasıl bir halde ise bana bakıp konuşmaya başladı.

" İstersen yat uyu. Hem kolunun ağrısı da geçer."

Şimdi yatamazdım. Bale hocam gelicekti hem benim. Bunu Gamzelime de söylemesem olurdu bence. O yüzden hemen konuşmaya başladım.

" Olmaz! Bale hocam gelicek benim."

Arkadaşlar ne yani ben ikizler burcuyum. Yani yükselenim ikizler.
Gamzelimin suratında bir sırıtma meydana geldi ve konuşmaya başladı.

" Aslında bale hocan geldi."

Nasıl yani? Ne zaman geldi? Ben niye görmedim ki?

" Ama ben görmedim ki ? Nereye gitti?"

O an şok olacağım cümleleri kurdu.

" Tam şuan karşında."

" E yuh artık ama."

Galiba bunu sesli söyledim çünkü baya baya kahkaha atarak gülüyor karşımda şuan.Hiç kendimi bozuntuya vermeden konuşmaya başladım.

" Peki ne zaman başlicaz baleye? peki."

" İstersen şimdi başlarız ama kolun yüzünden dayanabilecek misin?"

Dedi. Doğruydu dayanamazdım.Gamzelim tekrardan konuşmaya başladı.

" Hem daha tek başına yürüyemiyorsun karnın yüzünden. İyileş sen başlarız."

Sonunda başlicaktım çok mutluydum.Yine gamzelim konuşmaya başladı.

" Ama ilk önce uyumalısın."

Daha fazla dayanamadım ve kendimi uykuya teslim ettim.

🍀🍀🍀

Gözlerimi açtığımda hava kararmaya başlamıştı. O kadar uyumuşmuydum ya? Aşağıdaki mutfaktan nefis kokular geliyordu . Gittiğimde masa hazırlanmış olduğunu gördüm. Annem sanki hiç önce trip atmamış gibi konuşmaya başladı.

" Aaa uyandın mı kızım? Biz de seni uyandırmaya gelicektim. "

Yaa yaaa aynen öyle kesinlikle Gamzelim burda diye öyle davranmıyor. (!) En son ders çalışırken yorgunluktan uyuya kaldığımda yemek zamanı beni çağırmayıp sonra da neden yemeğe gelmedin diye ceza vermedi zaten. Daha sonra kendime boş bir sandalye bulup gamzelimin çaprazındaki sandalyeye oturdum. Yemekteyken annem konuşulmasını sevmez, yasaklardı bize.

Yemek faslı bittikten sonra, odama kitap okumaya gitmek için ayaklandım. O kadar alışmıştım ki ders çalışmaya, şu an kendime yapacak hiçbir şey bulamayınca bir boşluğa düştüm. Biraz kitap okuduktan sonra hava iyice kararmaya başlamıştı. Sorun şu ki ben uykumu almıştım ve uykum yoktu.

Uykum yoktu demiştim değil mi? Yatağa girer girmez uyuya kalmıştım ne var canım uykuyu seven bir insanım.Annem yüzünden zaten uyku düzenim yoktu. Bari karışacak biri olmayınca iyice uyuyayım dedim. Sabah uyanınca direkt banyoya gidip elimi yüzümü yıkadım. İşimi hallettikten sonra, üzerimi giyindim ve kahvaltıya indim.

Yine geç kalmıştım. Ben mi geç kalıyorum? onlar mı erken geliyor? çözemedim. Kahvaltı mı yaptıktan sonra Gamzelimden duymak istemeyeceğim o cümleyi duydum.

" Kahvaltın bittiyse iğneyi vuralım."

Asla bir iğneyi vurmak için hazır değildim. Bence ufacık bir yalandandan zarar gelmez. Bu yüzden gamzelime karşı hemen konuşmaya başladım.

" Yok Ben yemeğimi hala yiyorum daha doymadım."

Gamzelim bana inanmayan bakışlar atmaya başlamıştı. Hemen ardından da konuşmuştu zaten.

" Sen hâlâ iğneden korkuyor musun?"

Cevap vermedim. sessiz kalmamdan cevabını almış olmalı ki hafif gülümsedi.

" Korkma ben yine senin yanında olucam."

" Ben yine balerin oyuncağıma sarılsam olur mu? "

Tam o sırada annem konuşmaya başladı.

"Kızım bir tane balerin kız vardı, galiba o senindi ben yanlışlıkla onu kırdım ama sorun olmaz değil mi?"

Hayır! olamaz olmaz ne demek kırıldı? Sakinim şu anda sakinim. Ben dolmuş bir şekilde iken Gamze ile mi konuşmaya başladı.

" Tamam sorun yok ben yeni bir tane daha hediye edebilirim."

Bunu duyunca o kadar çok mutlu olmuştum ki, anlatamam yani.

O zaman şimdi korktuğum zamana geldik. Tam ben birazcık daha gamzelimi oyalamak için hazırlanmıştım ki birden kapı zilini duyduk. Kimseyi beklemiyorduk ki şimdi de kim gelmişti?

Merhaba, hoşçakal.

Bale HocamHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin