9 | Venom |

45 8 0
                                    

Tworząc okładkę do drugiej części chciałam zachować ciągłość w motywie i prostocie, która wydaje mi się, że pasuje do tej pracy.

Patrząc od samej góry, interesuje nas teraźniejszość w tej części, a nie przeszłość, jak to było w przypadku "Madness". Nie oznacza to, że nie będziemy się wracać, bo jednak to, co wydarzyło się w przeszłości może reflektować na nasze obecne zachowania — a patrząc na wszelkiej maści przemoc, o której mówi ta seria, to oczywiste, że będą powroty. Natomiast wciąż skupiamy się na obecnym czasie.

No i sam tytuł. Venom.

Już te parę lat, przy pierwszej części, bardzo mi pasował, bo odpowiada truciźnie, która rzeczywiście jest do wychwycenia w drugiej części. Nie jest ona do końca taka oczywista, bo wątki, które są poruszane dają sporo możliwości do wzięcia pod uwagę.

W tym przypadku trucizna nie daje za wygraną i dlatego zasłużyła ona na miejsce tytułowe.

Przerwany łańcuch. Cóż, uwolniliśmy się, tak? Akcja toczy się poza Venom Asylum. Technicznie Cherie jest na wolności — dokładnie takiej, jaka wydawała się niemożliwa, dopóki nie spotkała Lilith. 

Ale, że kolorystyka całej okładki odpowiada kolorowi oczu Lilith, to właściwie nie do końca wiadomo, czy bohaterką, która czuje się uwolniona jest Cherie, czy może Lilith, czy może obie na swój sposób.

No i, jako że kolorystyka jest poprowadzona pod Lilith, to nadal będziemy mieli jej perspektywę i po raz pierwszy poznamy ją personalnie, tak z bliska, dlatego ten wybór dostatecznie podkreśla, że wiele tematów zostanie przekierowanych również na nią. Czasem niektóre będą nawet tylko wokół niej skupione. 

Innymi słowy, poznamy w końcu Lilith, a jest równie wielowarstwową postacią, chociaż w pierwszej części miała być na drugim planie.

Podsumowując, w tej okładce jest więcej symbolizmu w każdym elemencie, pomimo tego, że jest ich dość mało, bo minimalizm odpowiada kompaktowej wątkowości samej pracy. W końcu obracamy się w tej samej tematyce, akcja w żadnej części nie zostaje przekierowana w kompletnie innym kierunku. To, co rozwija pracę to spojrzenie na konsekwencje zachowań, na przyczyny ich powstawania i na znajdowanie właściwych odpowiedzi, jak poradzić sobie ze zmianą sposobu myślenia, aby wyjść na prostą.

Taką zdrową prostą.

Taką zdrową prostą

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.
To już koniec opublikowanych części.

⏰ Ostatnio Aktualizowane: Feb 19 ⏰

Dodaj to dzieło do Biblioteki, aby dostawać powiadomienia o nowych częściach!

UpdatesOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz