"Bye Nekcu. Jangan sedih-sedih tau. Nanti kalau Ecah free, Ecah melawat Nekcu lagi ye." Kata Arissa yang memeluk Nekcu dengar erat.
"Kamu ni Ecah. Bila ke masanya Nekcu nak sedih. Tak kuasa aku nak sedih-sedih bagai. Kau je yang terlebih sedih. Kuat drama betul." Kata Nekcu dengan selamba.
Arissa yang menangis teresak esak dibahu Nekcu itu diusap perlahan badan belakangnya oleh Nekcu.
"Nekcu ni! Ecah baru nak feeling-feeling sad. Spoil lah." Geram Arissa melihat Nekcu yang Kemain suka gelakkannya. Tak lawak tau.
"Banyak lah kau punya feeling-feeling tu. Dah pergi balik Kuala Lumpur sana." Halau Nekcu. Arissa terus mencebik.
"Acap balik dulu Nekcu." Kata Luke sambil menyalam tangan orang tua itu. Sempat dia mencium sekilas pipi kanan Nekcu.
"Zarra!! BYEE awekkk. Gue akan merinduimuuu. Cium sikittt." Arissa mencium pipi kanan dan kiri Zarra. Lantas dia memeluk erat tubuh Kawan baiknya itu.
Ariq melihat karenah Arissa tersenyum nipis. Tak tahu kenapa bila dengan Arissa dia mudah tersenyum. Kalau tak beku semacam je wajahnya.
"Ehem." Ariq berdehem. Arissa yang mendengar terus sahaja dia mendongak sedikit ke atas. Maklumlah kita ni pendek sikit. Ariq terus membongkok sedikit tubuhnya hingga separas dengan ketinggian Arissa.
"Aku kau tak cium ke?" Tanya Ariq dengan selamba. Macam biasa Pipi Arissa terus berona merah.
Dasar Ariq!!
"H-ha?" Help Arissa terlalu malu sampai tidak tahu mahu kata apa lagi.
Ariq melihat kecomelan Arissa tergelak kecil.
I told you! She very cute when she shy.
"Cute. Don't forget I want My Answer for Next week. Pastikan Yes okey baby. Bye My Amanda. I will miss you." Ariq mengenyit sebelah matanya. Lagi lah Arissa malu dibuatnya.
"Arissa!!" Lega hati Arissa bila Ariana memanggilnya. Boleh lah kan dia lari. Taknak diri sini lama-lama. Maluuu!!!
"Bye Arissa!!! Sedih kita Rissa dah nak balik. Baru nak rewatch Vicenzo dengan Rissa malam ni." Ariana memeluk erat tubuh kecil Arissa. Erat sangat sehingga nak sesat nafas Arissa dibuatnya.
"Y-ye. Bye Riana!! Nanti kalau kita jumpa balik, kita rewatch Abe Vicenzo sama-sama ye." Terucap-ucap Arissa mengambil nafas apabila Ariana melepaskan pelukan.
Fuhh sebaik tak nazak.
"Bye Luke." Kata Ariq mendatar.
Kata Ariq hanya dibalas anggukan sahaja oleh Luke.
"Bye awak!!" Kata Zarra kepada Luke.
Terpesona dia melihat senyuman lebar Zarra. She always beautiful like Queen. I mean My Queen to be.
"Hmm bye." Kata Luke masih dengan Riak dingin.
Ariq memandang pelik antara Luke dan Zarra. Dengan aku..kau angguk je. Dengan minah ni boleh pula kau bye. Baru aku tahu kau Selek dho Luke.
"Sudah-sudah lah buat drama tak berbayar kat sini. Pergi balik shush shush. Korang semua fail dalam bab lakonan. Aku je juara bab bab macam ni. Ariyan Derron ni boss!!" Kata Ariyan yang berada di atas pokok luar rumah.
Mereka semua diluar rumah itu memandang pelik Ariyan yang sedang pargoy atas pokok Nekcu.
Ariana dan Ariq sudah bengang dengan perangai tak senonoh adik mereka. Malu kitorang dapat adik macam ni.
Ariana yang melihat Ariyan masih pargoy itu lantas dia mencapai hanger Nekcu yang berada di ampai. Dia membaling ke arah Ariyan. Tepat mengena Dahi buruk Ariyan.
YOU ARE READING
AriqRissa: His Little Cherry
RomanceARIQRISSA TENGKU ARIQ ~ ARISSA AMANDA The Tengku's First series~~ Pertemuan pertama antara Ariq dan Arissa tidaklah semanis mana. Namun siapa sangka? Rupa2 nya Family Ariq dan Family Arissa berkawan baik. Walau bagaimanapun Pertemua...