.
.
.
Skip
.
.
.Rumah Kim
Nayana diletakkan di atas katil dengan pelahan..Malia melihat kearah adiknya yg sudah tercedera parah...Tristan memeluk badan Malia kerana dia tahu Malia sangat sygkan Nayana...
Malia mendekati almari pakaian Nayana dengan sebuah beg..Dia membuka almari tersebut lalu menyimpan pakaian Nayana ke dalam beg tersebut...
"What are you doing Malia?"
"Ana perlu pergi jauh dari Filipina..."
"You gila or what!Sejauh mana Ana pergi,Gilbert dapat jejak dia,Malia"
"Habis tu...You nak adik i mati dalam tangan si gila tu ke!You know that Tristan!His can do anything to get her back!"
"She pregnant Malia!"
"Because you brother did this to her!"
"You know that Malia...You tahu yg Nayana adalah isteri Sandrino sejak dari dulu lagi!"
"No!Dia bukan isteri Sandrino yg tak guna tu!Ana hanya perempuan lemah!"
"MALIA!"
Malia mula memandang kearah adiknya yg tidak sedarkan diri...Dia tahu ayat itu memang menyakitkan tapi dia tak boleh tipu dirinya...Nayana adiknya itu memang berketurunan Vampire-Werewolf...
"I want you to take care of her..."
"Malia...Don't tell me that you-"
"Yeah...I will send her to Jace..."
"Where.??"
"To Portugis...She will stay with you and Jace..."
Tristan terpaksa setuju dengan cara Malia kerana Malia berharap dia dapat menjaga Nayana di sana...Tristan mendekati Nayana lalu dia mengubati Nayana menggunakan darahnya itu...
.
.
.
Skip
.
.
.
4 tahun kemudianLapangan terbang Filipina
Dia turun dari kapal terbang sambil memandang kearah langit yg cerah tu...Sesekali dia melihat anaknya yg digendong oleh Jace..
"Mummy hurry up...I'm hungry mummy"
"Alright dear"
Dia mendekati anaknya itu sambil tersenyum manis..Mereka bertiga mula berjalan keluar daripada lapangan terbang itu...
"Yana"
"Yes Jace?"
"Are you ok?"
"Sure.."
Mereka diam kembali lalu dia mengenakan cermin mata hitam...Dia memandang kearah begnya kerana telefonnya berbunyi...
"Jace boleh you balik dulu dengan Elyana?I kena pergi jumpa Ceo Utopia..."
"Be careful ok"
"Alright..."
Mereka berdua pergi dahulu lalu dia melihat kearah pemandu peribadinya yg datang dengan kereta Bnw berwarna hitam...
"Miss Ortega"
"Let's go driver..Mr.Imperial waiting for us"
"Yes miss"
Dia menaiki kereta itu dan duduk di seat belakang...Kereta mula dipandu diatas jalan dwngan kelajuan maximum...
Dia memandang kearah Ipadnya itu..Dan disitu gambar Gilbert dipandang dengan lama...Dia mengusap screen ipad itu dengan lembut...
YOU ARE READING
Vampire Husband
Bí ẩn / Giật gânGilbert Imperial adalah lelaki berketurunan vampire yg telah menjadikan seorang perempuan bernama Nayana sebagai pendampingnya...Awal pertemuan mereka bermula dimana Nayana terpaksa berpindah di Filipina mengikuti kakaknya iaitu Malia untuk terus me...