2 minggu kemudian
Rumah Kim
Malia berjalan ke kiri dan kanan dengan wajah yg cemas...Dia cuba hubungi adiknya tapi tidak dapat...Dia buntu dimana lagi dia harus mencarinya...
Sedang dia merisaukan adiknya itu,loceng pintu rumah ditekan oleh seseorang...Dia memandang kearah pintu..Dia berjalan pelahan-lahan lalu pintunya dibuka..
"Hey baby"
"T-tristan!?"
"Hey easy ok...Kenapa pucat semacam?"
Tristan memeluk badan Malia dengan lembut...Dia tahu Malia sedang merisaukan adiknya...Tristan membawa Malia ke sofa lalu mereka duduk..
"Tell me what happen?"
"Tristan..I have to find my litter sister"
"Nayana?Bukan dia duduk dengan baby ke"
"Yes but sekarang berbeza...2 minggu dia tidak balik"
"Where she goes?"
"I don't know"
"Give me her tshirt"
Malia berjalan kearah bilik adiknya lalu dia mengambil dress yg pernah dipakai oleh Nayana...Tidak lama kemudian,Malia turun ke bawah lalu dia memberikan kepada Tristan..
Tristan mula menghidu bau baju itu lalu matanya bertukar menjadi merah...Malia melihat kejadian itu...Dia mula mengelabah...
"Tristan macam mana?"
"Dia dengan seorang lelaki..."
"Lelaki?Tapi siapa?"
"Gilbert Imperial!"
"What!"
Malia kaku mendengarkan jawapan daripada Tristan...Tristan memandang kearah Malia lalu badan Malia dipeluk untuk mengurangkan kerisauan...
"My brother tak akan cederakan dia"
"You brother?"
"Gilbert Imperial is my brother.."
"His not S-sandrino?"
"Sandrino is 'sleep' now".
"Nayana tak boleh tahu masa lalu dia...She can't remember her past memory Tristan"
"I know baby...I know..."
.
.
.
Skip
.
.
.
MalamRumah Imperial
Nayana sedang melakukan kerjanya yg tertunggak akibat satu kejadian yg membuatkan dia lupa apa yg sudah terjadi...
Dia cuba bertanya kepada Ameria tapi apa yg Ameria bagitahu dia terlibat dengan kemalangan dan ada org cuba membunuhnya...
Tetapi Nayana beruntung diselamatkan oleh Sandrino...Sesekali otaknya terfikir tentang lelaki itu...
"Kemana dia menghilang?"
Nayan mula keluar daripada bilik itu lalu dia menuruni tangga...Dia mencari kelibat Sandrino tetapi tetap juga dia tidak nampak...
Tetapi...Matanya tertangkap pada sebuah bilik bawah tanah yg sedang terlihat cerah...Dia mengikuti cahaya itu...
Bilik bawah tanah
Nayana melihat kearah sebuah pintu berbatu dan dia terlihat kelibat Sandrino yg sedang berdiri di hadapan anak buahnya...
"Master Supremo sampai bila kita akan tetap macam ni?"
"What do you mean by that?"
"Master..Apa yg Lucian cuba sampaikan adalah sampai bila master nak sembunyikan Nayana Ortega Kim dari kami...Master tahu dia terlalu bahaya untuk puak kita"
YOU ARE READING
Vampire Husband
Misteri / ThrillerGilbert Imperial adalah lelaki berketurunan vampire yg telah menjadikan seorang perempuan bernama Nayana sebagai pendampingnya...Awal pertemuan mereka bermula dimana Nayana terpaksa berpindah di Filipina mengikuti kakaknya iaitu Malia untuk terus me...