İlk olarak ne tür zombilerden bahsettiğimi açıkça söyleyim yavaş hareket eden zombi türünü ele alıcağım. Bilenler için *The Walking Dead zombileri gibi olan türü. Diğer zombi türleri daha çok hayatta kalma bilgisi ve gücü içerir bu yüzden en kolaylarından biriyle başladım. Eğer seri çok tutarsa The Last Of Us veya All Of Us Are Dead gibi yapımların zombilerine özel bir rehberde yapabilirim. Şimdiden iyi okumalar... :)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _Öncelikle kafamızda oluşan zombi terimini yerine oturtturmamız lazım.
Zombiler; Yavaş yürüyen, bedenleri çürüyen, insâni özelliklerini kaybetmiş, öldükten sonra kısıtlı olsada hareket etmeye devam eden varlıklara denir. Varlık denir çünkü onlar canlı değildir.
Zombiler insanlarla beslenirler. Birçoğunun bedeni parçalanmış, yırtılmış veya bölünmüş olabilir. Bunun nedeni zombiler insanları ısırarak yemeye başlar. Yenen insan ölür ve bir süre sonra zombi olarak tekrardan hareket etmeye başlar. Fakat zombi olmak için tek gereken yenmek değildir. Bilinen kadarıyla ısırılmak, yenmek veya açık yaranızın üstüne zombinin kanının değmesi bile zombi olmak için yeterlidir.
Böyle bir durumda dikkatli olmak çok önemlidir. Peki şuan oturduğunız yerde gelecekte olabilecek bu salgın için ne yapılmalı?
Öncelikle zombiler hakkında daha çok bilgi edinmelisiniz. Düşmanı tanımak en önemli şeylerden biridir. Bunu internetten kolayca halledebilirsiniz.
Bir sonraki adım ise çanta. Bir distopya çantanızın olması önemli. Tabi ki de size herşeyiniz dört dörtlük olmalı demiyorum ancak acil bir durumda tüm işe yarar eşyaların bir arada olması size oldukça zaman kazandırır. Çantanın içinde olması gerekenlere gelirsek bunu tek kişilik ve küçük bir şekilde yazacağım. Siz bunu kişi sayısına göre değiştirebilirsiniz.Çanta da olması gerekenler:
- çanta
-en az 1L su
-ilk yardım kiti (içindeki malzemeleri yazıcağım ayrı olarak)
-bakım malzemeleri ( diş fırçası,sabun, kadınsanız en az bir hafta yeticek stokta kadın pedi, tarak vb)
- iç çamaşırları
-çorap,eldiven
- fener
-mum
-kibrit
-çakmak
-lazer
-kalem, defter
-varsa sürekli kıllandığınız ilacınız
-kalın birkaç kıyafet
-keskin bıçak
-çok amaçlı çakı (birden fazla olabilir)
-varsa küçüğünden bir balta
-yakmak veya sarmak gibi birçok işlev için bez parçaları
- paket çay, paket tuz, paket kahve gibi uzun süre kalabilen paketler
- küçük konserve yiyecekler
- makas
-bant
-varsa şu geçirmez branda
-kağıt bardak
-cep dürbünü
-artık kullanmadığınız eski okul kartınız vb isminizin yazılı olduğu kart
-halat
-vitamin
-isterseniz hamak da koyabilirsiniz.
Ben bu kadarını bir kişi için kâfi görüyorum. Siz daha fazlasını ekleyebilirsiniz. Şimdi de ilk yardım kitini oluşturalım: (direk kiti alabilirsiniz de)- yara bandı
-1m sargı bezleri
-gazlı bezler
-makas
-düdük
-ilaçlar
-ağrı kesici
-ateş düşürücü
- peçete
-dezenfektan
-tentürdiyot
-pamukBu kadarı kâfi olur.
Çantayı hazırladığımıza göre şimdi de kendimizi hazırlayalım.
Böyle durumlardan kurtulabilen insanların birkaç özelliğini bilmek ister misiniz?
Onlar çeviktirler. Aldıkları küçük yaralara oturup ağlayan tipler değillerdir.
Güçlülerdir. Sportif bedenleri vardır. Atletiktirler. Hoplama zıplama konusunda iyilerdir. Dövüşmekte iyidirler. Tırmanmakta güçlük çekmezler. Akıllı ve gözlemcidirler. Etrafında olan bitenin farkındadırlar. Dikkatlidirler. Duygularını kontrol edebilirler. Peki biz nasıl böyle olabiliriz?
İlk önce fazla kilolardan kurtulmanız lazım. Bu bir öneri değil bir emirdir. Kilolu olup olmadığınızı vücut kitle endeksi testi yaparak bilebilirsiniz. Sağlıklı olucak kilo seviyesine geldiğinizde ise bu sefer kas yapmaya başlamalısınız bu kolay olmayacak ama zamanla ilerliyeceksiniz. Sadece bırakmayın yeter. Fazla bir kastan bahsetmiyorum. Kendi vücudunuzu yukarı kaldırabilicek ve silahları taşıyabilecek kadar kaslı olsanız yeterli olur. Bu çok önemli çünkü sadece sırt çantanız bile 5 kg tutabilir. Buna silahlar da eklenir. Böyle bir ağırlıkla koşmanız gerekebilir şüphesiz. Spor yaparken kollara bacaklara ve gövdeye çalışmanız sizin için daha iyi olur. Hiç bırakmadan devam ederseniz birkaç ayda çalışmalarınızın sonucunu alabilirsiniz.
Kaslanırken bir yandan da vücüdunuzu atletik ve çevik de yapmalısınız. Çeviklik için süt, süt ürünleri ve yumurta yemeniz önem arz eder. Atletik olmak ve uzun ve yüksek atlamak içinde spordan önce esneme hareketleri yapmak, bol bol ip atlamak önemli olucaktır. Hemen bir sonuç beklemek aptallık olsa da zamanla çalışmalarınızın meyvesini yemeye başlıyacaksınız. Bir önemli konu mental sağlığınız. Siz bunları yaparken etrafınızdan olumsuz eleştiriler alıcağınıza şüphe yok. Fakat siz olabilecek bir felakete hazırlandığınızın farkında olun. Bu yaptığınızın birgün sizin hayatınızın kurtulmasını sağlıyacak şey olduğunu unutmayın. Spor yapmak, sağlıklı olmak ve kendinizi herşeye hazırlamak sizin için en mükemmel şeydir. Eğer şimdi başlarsanız çok geçmeden istediğiniz güce sahip olabilirsiniz.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
* The Walking Dead , The Last Of Us ve All Of Use Are Dead diye bahsettiklerim zombi dizileridir
*vücut kitle endeksini Google üzerinden bakabilirsiniz
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
İlk bölüm bu kadardı. Bir sonraki bölümde takımları ve olmanız gereken yeri anlatıcağım. Şimdilik görüşmek üzere... :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ZOMBİ REHBERLİKLERİ: NASIL HAYATTA KALINIR?
AcciónZombilerin hakim olduğu bir Distopya mı? neden olmasın? bu kitapta kısaca nasıl zombilerin hakim olduğu bir Dünya' da hayatta kalınabileceğinden bahsediceğim. kitap 3 kısımdan oluşuyor; olmadan önce , ilk ay, ve sonraları... iyi okumalar...