kapitel.2

4 0 0
                                    

Bilresan var lång. Jag försökte tänka på åt vilket håll dom svängde åt, och räkna ut hur lenge dom skörde åt ett hål. Det gick inte särskilt bra för jag började altid tänka på något anat, min lillasyster. Hon var den enda i min familj som betyder något för mig. För att min biologiska mamma var död, hon dog i en bilolycka. Och min pappa brydde sig inte ett skit om henne, eller mig och min lillasyster för den delen. Två dagar efter mamma hade dött så blev han tillsamans med någon ny tjej. Då kanske ni förstår varför jag inte hade någon respekt för honom.

Efter en stund av bilresan så hör jag någon säga"va stelt det är" och sedan "aj du behöver ju inte slå till mig det är ju stelt!" Från sama person, det lät som att det var från en kille, jag hör en annan kille säga"ja men hon ska ju liksom inte veta att vi är här"så det är två andra killar i dena bilen, jag fortseter lyssna "juste fan, du kommer bli mördad av Liam" Liam? vem är Liam sedan säger den andra killen "vadå jag det var ju du som börja"efter det tycker jag att det är tid att ingripa "vem är Liam? Vilka är ni? Vad händer?" Säger jag undrande om alt som händer, men jag får inget svar.

Då börjar tänka för mig själv, tänk om dom killarna är super snygga? Och sedan kommer jag på mig själv, vad tänker jag med jag håller på att bli kidnapad. Jag kan ju inte tänka på om dom är snygga jag ska ju vara skit redd, men av någon anledning känner jag mig inte redd alls. Jag känner mig faktiskt ganska lung.

Efter en bra stund till så stannar bilen. Dom killarna som satt med mig i baksätet av bilen tar tag i mina armar och leder mig ut ur bilen. Dom leder in mig i vad jag tror är ett hus. Efter det upp för ett par trappor. Killarna förvarnade mig inte för trappan, så jag höll på att trilla. Killarna höll i mig så jag inte gjorde det, men jag hörde också en av dom skratta lite. "Vad skrattar du åt, det var ju erat fel!" Säger jag lite ireterat men får inget svar.

Dom kastar in mig i ett rum och stänger dörren. Jag tar av mig min ögonbindel och ser att rumet är väldigt stort. Jag tittar runt i rumet en stund, och ser att det fyra rum och inte ett. Den enda andra dörren som fins är till toaletten. Det fins ett typ sovrum då det stog en säng i rumet, en toa, ett walk in closet och ett rum med en sofa och tv.

Efter en stund så kablar det på dörren och två killar kommer in. Dom var ganska snygga, men jag antog att det var sama killar som förut. "Komm du ska få träffa Liam" sa en av killarna. Jag nickade bara och dom tog mig i armarna och lede mig till ett typ mötesrum. "Inan vi går in vill jag bara säga en grej, säg inget, och om Liam frågar något så håller du bara med, ok?" Sa sama kille som sa att jag skulle trefas den där Liam.

Dom öppnade dörrarna och jag såg ett stort bord med massa stolar runt, alla stolar sat det någon vid, förutom två. Dom fvå kilarna som lede mig in i rumet sate sig ner på stolarna som var toma.

Jag antog att killen på kortsidan av bordet var Liam. Jag stog bara där och tittade på alla killar som tittade på mig. Till slut så stelde sig killen på kortsidan upp och sa i en mörk röst "Rose, jag har väntat på dig"

skuggornas nätWhere stories live. Discover now