Bab 13

22 4 1
                                    

" Tengku Aryana Sofea." tegur Ria Emelea serius.

" Apahal kau? Sibuk kacau orang menjahit.." kata Aryana yang sedang ralit menjahit sesuatu.

" Rajin. Dulu time muda bukan main malas nak jahit jahit ni. Hantar kedai je. " kata Ria Emelea tenang.

" Dah tu? Tua tua ni lah menjahitnya. Muda muda aku sibuk bunuh orang. Kau kenapa? Tak ada rumah? Main redah je. " bengang Aryana.

" Kita ni dah tua..tapi tak ada cucu lagi.." kata Ria Emelea sambil duduk disebelah Aryana.

" Biarlah..awal lagi.." tenang Aryana.

Ria Emelea mendengus, Dia melihat ke arah kawannya yang sedang leka menjahit itu.

" Baju siapa? " soal Ria Emelea.

" Baju Isha.." perlahan sahaja Aryana menjawab.

Ria Emelea hanya mengangguk sahaja. Tidak mahu menganggu sahabatnya lagi, dia bangun menuju ke arah dapur Aryana. Seperti biasa dia akan membuka peti sejuk Aryana.

" KAU JANGAN MAKAN ICE CREAM AKU RIA! " laung Aryana.

Ria Emelea mencebik. Macam tahu tahu je.

BANG!

Ria Emelea pantas menunduk. Dia melihat sekeliling. Bunyi tembakan itu sepertinya datang dari arah dimana Aryana berada. Jantungnya berdegup kencang.

" Ary.." panggil Ria Emelea.

Dia trauma. Trauma kehilangan kawannya walaupun kawannya masih hidup sekarang tapi dia takut kalau dia kehilangan buat kali kedua.

" Ary.." panggil Ria Emelea sekali lagi sambil berjalan perlahan dimana Aryana berada.

Dari jauh dia dapat melihat darah mengalir perlahan di atas lantai. Jantungnya ibarat terhenti seketika. Wajahnya pucat.

" ARYANA IT'S NOT FUNNY! " bengang Ria Emelea.

" Ria. " tegur seseorang.

Ria Emelea pantas menoleh kebelakang. Ternyata itu Aryana. Habis itu darah siapa?

" Kalau kau dekat sini..tu darah siapa? " gugup Ria Emelea.

Ria Emelea melihat ke arah tangan sahabatnya yang mempunyai pistol.

" Kita kena cau. " ujar Aryana..

Ria Emelea mengangguk sahaja. Dia tahu pasti sesuatu yang bakal berlaku kalau mereka berdua masih berada di rumah itu.

Skip

Ria Emelea membawa keretanya laju. Aryana pula hanya mendiamkan diri.

" Apa pula kali ni? " soal Ria Emelea serius.

" Entah. Tak ada lambang. Tak ada bunyi. Datang nak serang aku. Aku ni dah tua. Malas nak membunuh tapi sebab dia tiada adab aku bunuh. " dingin Aryana.

" Kau tak call Aryan? Arisha? " soal Ria Emelea serius.

" Dah. " sepatah sahaja Aryana menjawab.

Lama mereka berdua berdiam diri, Aryana memasukkan peluru kedalam pistolnya.

" Ready. " serius Aryana.

" Sumpah I hate this. " geram Ria Emelea.

Aryana melihat ke arah side mirror kereta Ria Emelea. Dia dapat melihat beberapa buah motor dengan kapasiti 250 menuju ke arah kereta Ria Emelea dengan membawa senjata.

" Kanan. " serius Aryana.

Ria Emelea pantas menukar lorong ke arah kanan hal itu menyebabkan musuh mereka yang menaiki motor itu terlepas.

" Child lock lah sial! " bengang Aryana apabila cuba membuka tingkap namun tidak boleh.

" Oh sorry! Lupa! " gugup Ria Emelea.

Selepas dibuka sekolah oleh Ria Emelea, Aryana mengeluarkan separuh badannya dan mencari sasarannya.

" Sikit je sakit jatuh motor. " sinis Aryana kemudian menembak tayar motor musuhnya.

Punca satu maka konco-konco yang lain turut tergolek bersama. Aryana masukkan semula dirinya ke dalam kereta.

BANG! BANG! BANG! BANG!

Aryana dan Ria Emelea pantas menunduk. Ria Emelea melihat ke arah cermin sisi belakang.

" Fuck Ary! Dia bawa mai Jeep sobat! " serius Ria Emelea.

Aryana mendengus geram. Dia menelefon Aryan suaminya.

" Oi! Aku nak mati dah ni. " kata Aryana selepas Aryan menjawab panggilannya.

" Kepala hotak kau lah! Sabar sekejap. Aku detect." bengang Aryan.

" Hotak aku pulak. Kau lah. Bini nak meninggal dah ni. Tunggu masa je. Memang nak cari lain ke macam mana ni? " bengang Aryana.

" Sabar sayang. You know I always protect you right. " tenang Aryan.

" Oh shut up. " ucap Aryana kemudian mematikan panggilan tersebut.

" Kita nak buat apa ni Ary? " soal Ria Emelea serius.

" Mengucap. " tenang Aryana.

Beberapa minit kemudian terdapat 3 buah kereta yang amat dikenali. Kereta itu mengepung Jeep yang mengejar kereta Ria Emelea.

" Tekan minyak. " serius Aryana.

" Memang aku tengah tekan brek sekarang ni. " geram Ria Emelea.

Mujur sahaja jalan itu tidak bergitu sibuk. Maka dengan mudah mereka mencilok. Mencilok? Pandai ii lah hampa paham.

Telefon Aryana berdering, dengan tenang dia mengangkat panggilan tersebut.

" Saya dah cakap. Saya akan protect awak." tenang sahaja suara Aryan.

" Dah tua. Sudah sudah lah nya. Isha mana? " soal Aryana sambil meninjau ke arah luar tingkap.

" Anak kita jarang guna jalan. Dia selalunya terbang. " ucap Aryan tenang.

Aryana membuka tingkap kemudian melihat ke atas. Terdapat sebuah helikopter di atas kereta Ria Emelea.

" Perangai kau." ucap Aryana kemudian mematikan panggilan tersebut.

Dengan senang Arisha menembak Jeep yang mengikut kenderaan mak mertuanya.

BOOM!

" WHAT?! WHAT HAPPEN?! " panik Ria Emelea.

" Menantu kau. " tenang Aryana.

Bersambung!

BAAAAA! ADA YANG RINDU TAK?! MINTA MAAF! saya minta maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki. Saya bukan tak nak teruskan. Tapi dalam proses membaca balik jalan cerita dan cuba perbaiki tutur kata? Eh? Tulisan? Eh lantak lah. Dan cuba membaiki bahasa English. Saya sebenarnya. Guna Google. So kalau eng saya salah..salah google lah. (Perempuan selalu betul) Tapi allhamduillah sekarang semakin bijak. Dulu benak ubi sikit. Cakap pasal ubi tempat korang hujan tak? Makan ubi dengan teh o panas sedap jugak ni. Okay hambar. Hambar.

P/s: yang ni draft entah berapa lama anda author sekarang berkerja. Jadi agak sulit ingin buat cerita. PALING MENYAKITKAN HATI. PART YANG AUTHOR TULIS LENYAP DITELAN WATTPAD. Endak tahu bagaimana mahu ambik itu part balik. Jadi author give up. Kecik ati titew dengan wattpad. Tulis ii hilang. Ibarat kau menyayangi seseorang itu namun dia hilang meninggalkan kau sendirian. Apa benda kau ni minah. Stress dengan diri sendiri itu normal.

Cuma nak cakap

Jangan berharap kepada sesuatu perkara yang belum pasti

GITUWWWW. tengah cuti ni usha ii lah kot lah tiba ii part 14 ke 15 ke 16 ke dan lain ii muncul.



You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 31 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mr Killer Mrs Mafia 2Where stories live. Discover now