Contoring highlighting rouge

87 1 0
                                    

1. Runt ansikte. Fokusera med highlighter i pannan, i inre ögonvråna och en liten dugt på hakan.

Använd en ljusare ton runt munnen och ge kinderna en varma nyans med hjälp av rouge.

Om du vill få näsan att se smalare ut kan du applicera en mörkare nyans, till exempel ett matt solpuder, på sidorna av näsbenet.

2. Ovalt ansikte. Fokusera på att skapa liv i ansiktet med hjälp av highlighter på näsbenet, under ögonen och lite på hakan.

För att framhäva kindbenen lägger du en mörkare skugga under dem. Ett matt solpuder passar bra.

Du kan även med fördel använda en mörkare skugga, till exempel ett solpuder, runt ansiktet för att skapa en skarpare form.

3. Päronformat ansikte. Gå all in på highlightern och ljusa upp pannan, under ögonen och hakan.

Gör skarpa linjer från kindbenen nedåt hakan, och lägg ett ljusare rouge ovanpå.

Markera näsan genom att använda en mörkare skugga, ett solpuder passar bra.

4. Rektangulärt ansikte. Rama in ansiktet med en mörkare skugga och använd samma nyans på näsbenet.

Ljusa upp partierna i pannan, under ögonen och på hakan, och skapa en illusion av äppelkinder med en linje under kinderna.

5. Avlångt ansikte. Använd de mörkare skuggorna längst upp i pannan, under kindknotorna och längst ned på hakan.

Ljusa upp partierna på näsbenet, i pannan och på övre hakan, och ge sminkningen liv med hjälp av en rouge.

Markera näsbenet med en mörkare skugga och avsluta med highligher.

6. Hjärtformat ansikte. Satsa på att ljusa upp större delarna av ansiktet med en highlighter, men mörka ned under kindbenen med en skugga eller ett solpuder.

Lägg ett ljust rouge ovanpå kindbenen och rama in ansiktet med hjälp av en mörkare nyans.

7. Diamantformat ansikte. Ljusa upp pannan, hakan och partierna under näsan med en highlighter.

Lägg en ljusrosa rouge ovanpå kindknotorna och skugga med en mörkare nyans under kindbenen. Avsluta med att markera näsbenet.

secret girl things....Where stories live. Discover now