1

11 1 1
                                    


Sherlock Holmes perdenin arkasından sokağı derin düşünceler ile süzerken kapının çalması tüm akışı o tarafa yönlendirmişti bile,hızlı adımlarla kapıyı açtı ve karşısında en yakın dostu Doktor Watson'u görünce tanıdık bir rahatlama oluştu benliğinde.

"Sevgili dostum,seni yorduğum için bayan Hudson'un bıraktığı meyve şarabından ve peynirden ye lütfen. Sen dinlenirken ben-" Watson'un elindeki kağıt tomarını ondan hızlıca alarak "hemen topladığın bilgileri analize geçeyim!" Heycanla gülümsedi ve pencerenin yanındaki koltuğuna bacaklarını kendine çekerek oturdu.Pencereden yayılan loş ışık onun sadece elindeki kağıdı okuyabileceği kadar aydınlatacak yeterlilikteydi. Ciddi suratı tıpkı keskin başıklı bir kuzgun gibi arayış içerisinde elinde ki kelime havuzundan vakaya ışık tutacak anahtar kelimeleri seçmeye koyulmuştu bile. Watson bu altın balığı yakalamış adamın suratına şefkat ile baktı ve onun için hazırlanmış masaya oturup kendine bir kadeh doldurdu. Söz konusu vaka Sherlock Holmes için gerçekten önemliydi ve bunun için neredeyse iki aydır uğraşıyorlardı. Sherlock'a göre bu gizem çözülürse onun için yeni bir çağın başlangıcı olabilirdi.

Fakat son zamanlarda bu vaka evde bir kaç garip olayın yaşanmasına da vesile olmuştu.

Doktor Watson oldukca sabırlı bir insandı, bazen çabuk kabarır duygularına hakim olamazdı fakat söz konusu Sherlock olduğunda her şeyin bir nedeni olduğunu bilirdi...Yani çoğu zaman.

Gel gelelim ki geceleri onun uyumasına oldukça engel olan bu olay oldukça yüz kızartıcı bir 'davranış' idi...

[2 Ay önce]

"Yani diyorsun ki kızınızın Alman cebir öğretmeni kendine Profesör Anton Mesmer diyen bu adam eve geldiğinden beri sizin tüm ailenize bir çeşit hipnoz yapıyor ve mutlu aileniz onun yüzünden yıkımın eşiğine geldi fakat bunu kanıtlayamıyorsunuz?",

diye sordu ünlü dedektif Sherlock Holmes meraklı gözlerini misafirinden gizlemeyerek.
Onun bu bakışları adamı daha da cesaretlendirmiş olmalıydı ki adam haykırışlarla devam etti,

"Evet Bay Sherlock Holmes. Biliyorum siz bir çeşit bilim adamısınız" dedi soluk tenli adam mutfaktaki tüplere göz ucuyla bakarak "-fakat duyduklarınıza inanın! Bu genç adam sadece basit sözcüklerle insana istediği her şeyi yaptırır! Ah benim güzel Vienne'm.Onun sözleri yüzünden kalbini bu üç kağıtcıya kaptırırsa yaşayamam!"

Sherlock Holmes tüm bu duyduklarından sonra derince sessizliğe gömülmüştü o sırada misafiri halen bir şeyler sayıklıyor ve hem Tanrıya hem Sherlock'a onu kurtarması için yalvarıyordu.

Sherlock koltuğundan doğruldu ve
"Öncelikle Bay Charles,ben bir çeşit bilim adamı değilim," dedi. "Fakat bu yine de bu mistik olaya hali hazırda inandığım anlamına gelmiyor. Her şeyin bir açıklaması olduğu gibi elbet bunun da bir açıklaması vardır ve benim görevim sizin saçlarınızı seyrekleştiren, bir kaç gündür uyumanıza ve eve hiç uğramadığınız için kıyafetlerinizi bile değiştirmenize engel olan bu olaya ışık tutmak olacaktır."

Bay Charles şaşkınlıkla sıçradı,"Siz nerden-!?"

Sherlock muzipce gülümsedi. "Bay Charles saçlarınızın tarama şeklinden eskiden daha gür saçlarınız olduğu çıkarımına varmam çok zor olmadı. Sizin gibi seyrekleşmiş bir saçı taramamın bir manası yoktur fakat üzerinize dökülen normalden fazla saç kıllarının bunun geçici bir süreçte yani aşırı strese ve üzüntüye bağlı bir seyrekleşme olduğunu söyleyebilirim. Burdan durumun ciddiyetinin gerçekten mühim olduğunu anlıyorum. Sol cebinize yakın bir kaç damla şarap lekesi gördünüz mü? Evet farkedilmeyecek kadar küçük olduğunu bende söyleyebilirim,hayır bay Charles sizin bu mal varlığı ile berduş gezecek bir insan olmayacağınızı tabi ki biliyorum. Konuya gelecek olursak bu şarap lekeleri üç farklı renkte bu da onun farklı birbirine yakın günlerde gerçekleştiğini gösterir, sanırım vaktinizin çoğunu mekanlarda geçirmeye başladınız? Sol elinizi sık kullanan birisiniz ki şuan bir sargı beziyle bağlı olması..birine mi vurdunuz? Yoksa sadece bir kesik mi? Evde bir tartışma mı oldu? Olmuş olmalı çünkü sargı bezinin eskiliği şarap lekelerinden daha fazla yani bu da evi terk etmeden önce olmuş olmalı. En iyisi siz biraz dinlenin Bay Charles ben en yakın sürede bu olayı çözeceğim."

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Mar 02 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

attitude | johnlock [TR]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin