kokkie!!

750 58 0
                                    

Satu hari,di dorm snsd.

Mereka seronok bermain-main dengan baby itu tiba² yoona bertanya.

"Hemm unnie yuri apa nama baby ni?"tanya yoona.

"Huh?entahlah..unnie n sooyoung x bagi nama lagi..''balas yuri.

Sooyoung yang tadi di dapur datang ke ruang tamu bersama dengan cookies..sooyoung duduk di sebelah yuri yang sedang memegang baby itu.

''Kita kena fikir kan nama untuk bayi itu.."kata taeyeon.

Mereka semua mengganguk kecuali yuri n sooyoung yang sedang sibuk membuat hal masing².

"Apa kata kita bubuh nama cute?"tanya sunny.

Tiba²  penumbuk kecil hinggap di atas kepala Sunny .

"Yah!!sakit lah~"marah sunny sambil mengosok kepala nya.

"Dah tahu sakit pergi bagi nama cute apasal kau ingat baby tu anjing!"marah jessica.

"Seroro!!"kata seohyun teruja.

Satu penumbuk hinggap di kepala seohyun pula BUKK ! seohyun menggosok kepala nya yang baru ditumbuk oleh jessica.

"Yah!!seo~ah kau pikir baby ni pororo?macam kau?"marah jessica.

"Miannei~unnie~"balas seohyun manja.

Semasa mereka sibuk mencari nama untuk baby itu sooyoung datang sambil membawa sebalang biskut lalu duduk disebelah yuri.Baby lelaki itu hanya melihat sooyoung memakan biskut itu tiba² baby itu merengek hendak kan biskut yang dimakan oleh sooyoung.Yuri yang sedar akan keadaan itu mendukung baby itu tetapi bayi itu masih merengek nak kan biskut sooyoung. Sooyoung mengambil kepingan biskut dan patah kan menjadi serpihan kecil lalu memberikan kepada bayi itu.Serta merta bayi itu diam.Yoona mendapat idea lalu berkata.

"Ah!!bayi ini rengekkan tadi?"tanya yoona.

Snsd menganggukkan kepala secara serentak.

"Bila soo bagi biskut dia terus diam so apa kata kita bagi nama dia....."kata² yoona terputus apa bila snsd tersenyum.

"Cookies!!"jerit mereka serentak.

"I don't think so...cookies pelik bunyi dia how about kokkie?"tanya sooyoung.

"Kokkie!!setuju!!balas mereka serentak.

~seminggu kemudian~

Snsd sibuk dengan kerja masing² taeyeon awal² pagi sudah pergi keluar untuk membuat persembahan Sm ballad bersama dengan jonghyun shinee.sooyoung sudah ada di set pengembaraan untuk dramanya bergitu jugak yoona dalam drama LOVE RAIN.Yuri n Hyoyeon sudah ada di progam tv DANCING 9 selaku juri.Seohyun n jessica sedang menghadiri wawacara oleh pihak media.Sunny berada di program KISS THE RADIO hanya tinggal tiffany sahaja di dorm bersama kokkie.Tiffany hanya melihat kokkie dari jauh yang sudah dibuai mimpi.Tiba² tiffany teringat akan pesanan tae 'tiff..tolong jagakan kokkie ya..kitaorang ada kerja..so kalau kokkie nangis bagi dia susu tau...tiffany fighting..."tiba² lamunan tiffany terganggu akibat tanggisan kokkie tiffany terkejut lalu terus berjalan ke arah kokkie..tiffany pening apa nak buat...lalu dia berjalan kearah dapur menbancuh susu lalu memberikan kepada kokkie...kokkie minum susu itu sehingga habis n terlena semula..tiffany melihat kokkie yang sedang tidur...dan berkata.

"Omo!comel nya!!"kata tiffany.

Tiffany pon duduk di sebelah kokkie dan lama kelamaan dia pon terlena.2 jam kemudian yuri n hyoyeon balik ke dorm mereka terkejut melihat tiffany sedang tidur bersama kokkie setahu mereka tiffany tidak suka akan budak².Selepas itu pintu diketuk,hyoyeon berlari ke arah pintu lalu membukanya kelihatan yoona,sooyoung n taeyeon baru balik.Hyoyeon menceritakan pasal tiffany kepada mereka.Lama kelamaan snsd berkumpul di ruang tamu menunggu tiffany terjaga dari tidurnya.

OMMA!!!Where stories live. Discover now