Chapter 5

8 2 0
                                    

“Baby? I miss you so much” Kata Shoko dan mahu peluk Nanami tapi Nanami halang nya. Wajahnya berubah jadi dingin melihat Shoko berada di depan biliknya.

“Jangan buat hal boleh? Kita kat Malaysia, bukan kat Jepun. You know that if a man and a woman are in the same room, there will be slander among the neighbors?Kata Nanami dengan dingin.

Shoko membuat muka menyampah and roll her eyes. Shoko senyum nakal dan cuba goda tapi Gojo mendekati Nanami dan melihat Shoko.

“Eh stoking?! Buat ape kat sini? Tak tau pulak kau kat sini? Stalk aku ke?” Kata Gojo. Shoko membuat wajah menyampah.

“Takde masa lah nak stalk kau! Bukan hensem sangat pun! Baik aku stalk ayang baby aku” Kata Shoko.

“Ayam baby ke baby ayam? Kau ni craving ke ape ek?” Kata Gojo. Melihat wajah Shoko memandang Nanami saja membuat Gojo faham. Gojo tepuk lengan Nanami untuk menyuruh nya masuk.

Nanami melihat Gojo dan angguk faham sebelum masuk dalam bilik nya. Gojo melihat Shoko dengan dingin dan menghalang Shoko dari melihat Nanami.

“You can go now, Shoko. Jangan buat hal lagi, kau faham? Benda tak rumit jangan bagi rumit. Kau tak faham ke kalau Nanami sekarang benci gile dengan kau. Remember the sentence you used to cheat on him. Jangan gile bayang” Kata Gojo dengan tajam sebelum hempas pintu.

 Jangan gile bayang” Kata Gojo dengan tajam sebelum hempas pintu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Flashback

“Cieee yang nak meminang seseorang niii” ejek Gojo pada Nanami. Nanami senyum kecil sambil melihat kotak merah dengan sebentuk cincin berlian.

“Aku dah sayang sangat dengan Shoko. So why not nak minang dia kan? Lagipun kitorang dan bersama 3 Tahun dah. I hope she will say yes.Kata Nanami.

“Of course lah. Aku yakin dia aka-” Kata-kata Gojo terpotong ketika melihat Shoko bersama lelaki lain. Dia terkaku dan cuba alihkan pandangan Nanami tapi sayangnya Nanami sudah melihat terlebih dahulu.

Nanami bangun dan dekati Shoko dengan seorang lelaki disana. Gojo dengan panik dekati Nanami dan menahannya dari mengajak lelaki itu bertumbuk.

“Shoko! What is this? What is this?!! Saya fikir awak sayangkan saya?!” Tanya Nanami, hatinya merasa hancur melihat Shoko hanya membuat wajah seperti tidak bersalah.

“Nanami? I feel bored with you. Awak selalu bust dan tak ada masa dengan saya. So why not saya curangkan? Tak salah right?”  Kata Shoko dengan senyum licik.

“Well, It's not my fault... Saya lakukan untuk kebahagian saya kan? If I'm bored, I'll be bored forever. Got it?Kata Shoko dan sengih mengejek pada Nanami.

Gojo dengan marah geleng kepala dan bawa Nanami pergi dari situ.

“Abaikan dia. Dia bukan terbaik untuk kau. Simpan cincin yang kau beli untuk isteri masa depan kau.” Kata Gojo, memujuk Nanami. Gojo senyum perlahan dan tepuk perlahan bahu Nanami. Nanami mengeluh perlahan dan angguk setuju.

Off Flashback

“Kau okay bro?” Tanya Gojo pada Nanami

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“Kau okay bro?” Tanya Gojo pada Nanami. Nanami diam seketika sambil mengurut dahinya.

“Nampak macam okay ke aku ni?! Why does she have to come back in my life?! I've moved on from her.Kata Nanami dengan geram.

“Maybe dia menyesal? I mean people can change but bagi aku... Jangan datang balik kat dia lah. Kalau boleh, cari pengganti dia cepat-cepat so dia takkan kacau kau en?” Kata Gojo.

“Maksud kau? Cari fake girlfriend untuk jauhkan Shoko dari aku?” Tanya Nanami pelik. Gojo angkat kening setelah itu angkat bahu.

“Aku tak cadang tapi kalau kau rasa nak buat perempuan lain jadi second choice kau? Risiko kau kene tanggung” Kata Gojo.

Nanami angguk sebelum senyum kecil. Dia mahu seseorang yang jadikan fake girlfriend nya.

At the same time dia jadi fake girlfriend aku, and the same time aku akan try dapatkan dia right? I will try to get you Kata hati Nanami sebelum senyum kecil.

To Be Continued

My Stundere (OG)Where stories live. Discover now