Nanami duduk di ruang tamu sambil menenangkan fikiran. Dia hanya berdiam diri sambil memikirkan cara memujuk Yana untuk keluar bersamanya. Alang-alang harini holidays.
Nanami ambik telefon dan call Yana tapi yana reject call nya. Nanami terus call lagi sehingga Yana dengan pasrah angkat call nya.
“Kau nak apa lagi?” tanya Yana sedikit dingin dengan Nanami. Nanami hanya senyum manis ketika mendengar suara Yana. Sungguh dia sudah angau kan gadis ini.
“Jom keluar? Don't worry, my treat. Saya bosan kat rumah so saya nak ajak awak keluar dengan say-” Kata-kata Nanami dipotong oleh Yana.
“Kau memang takde orang lain ke nak bawak keluar? Why me? Aku pun ade penat tau” Kata Yana dengan marah. Nanami dengan tenang end call dan bersiap-siap.
[ POV YANA ]
“Tau pun diam” Yana mengeluh kuat dan duduk di sofa nya yang baru habis siap document yang boss cerewet nya mahukan itu.
Beberapa minit kemudian, bunyi hon kereta membuat Yana merasa geram. Yana mengambil tudung selendang dan lilit simple di kepala dan berjalan keluar. Nanami berada di luar gate sambil tangan di poket dengan senyuman manis.
“Sayang~ Jom keluar?” Kata Nanami dengan ramah. Yana sedikit terkejut ketika Nanami tau dia berada di sini.
“Macam mana kau tahu aku kat rumah sewa ni? Ade orang bagitau kau ke?” Kata Yana dengan dingin. Mood nya tidak berapa baik. Nanami angkat bahu dan mahu masuk dalam rumah nya tapi Yana menghentikan Nanami.
“Heh! Kau nak apa buka gate ni? Kau jangan macam-macam eh!” Marah Yana pada Nanami. Jangan lah Nanami nak buat macam-macam kat dia.
“Sayang. I am not doing anything. Saya tau batas kita. Saya hanya nak buka pintu gate ni untuk senang awak keluar. Jom? Tak baik duduk rumah sorang-sorang dengan mood tak baik ni. Nanti awak stress, depression and then murung... Jom saya belanja awak ais krim.” Kata Nanami dengan nada memujuk.
Yana dengan geram dan malas marahi nya mula angguk dan masuk ke rumah nya untuk bersiap-siap manakala Nanami tunggu di dalam kereta. Tidak lama kemudian, Yana keluar dengan wajah masam mencuka walaupun itu Nanami masih menganggap ianya comel.
Yana masuk dalam kereta dan memakai seatbelt. Nanami hanya melihat Yana sambil senyum lucu melihat Yana yang cemberut.
“Kenapa comel sangat hm?” Kata Nanami dengan suara husky. Yana terkaku mendengar nada suara Nanami. Seketika pipinya merah mendengar pujian dari Nanami.
“Comel sayang saya blushing” Kata Nanami dan mula drive ke destinasi mereka. Makin merah wajah Yana ketika dipuji. Yana hanya act cool dan tidak mengatakan apa-apa.
Setelah sampai, Nanami membeli Yana ais krim manakala Yana dia sebuah bunga dan melihat beberapa bunga yang wangi dan cantik di situ. Nanami mengeluarkan phone dan tangkap gambar Yana dari belakang. Dia tersenyum melihat wajah manis Yana.
Setelah itu, Nanami dekati Maria dan berikan ais krim. Nanami senyum kecil melihat Yana makan ais krim.
“Kan bagus macam ni? Senyum, gembira. At least takdelah saya kena marah dengan sayang ni” Kata Nanami gembira dapat keluar bersama Yana.
“Ish! Bising lah kau!” Kata Yana. Tiba-tiba seorang gadis dekati Nanami dan peluk lengan Nanami. Siapa lagi kalau bukan Shoko.
“Baby boo~” Kata Shoko dengan manja. Nanami dan Yana sedikit terkejut melihat Shoko disitu.
“u buat apa kat sini?” Kata Nanami dengan rimas.
To Be Continued
YOU ARE READING
My Stundere (OG)
Fanfiction"I have never seen a girl like her... She is a perfect person, She will be mine with my own efforts" Nanami berjalan kearah airport KLIA, Kuala Lumpur sambil melihat jam tangannya. Ketika pemandunya tiba di hadapan, Nanami masuk ke dalam kereta dan...