YENİŞEHİR
Bala ve Malhun Gonca için çeyiz hazırlığı yapıyordu. Bala fazlasıyla mutluydu oğlu mutluydu ve içinde goncaya dair şüphe tohumları yok olmuştu. Malhun gülen yüzle çeyiz hazırlayan Balaya bakıp "Balam sen pek mutlusun maşallah da sen gayrı Goncaya güvenir misin" diye sordu. Bala gülümseyerek elindeki ipek kumaşı katlayıp sandığa bıraktı "He Malhun ben goncadan eminim Alaeddin için etmiş her bir şeyi gayrı gelinimdir, kızımdır elbet güvenirim." dediğinde malhun memnunca başını salladı. O da güvenirdi goncaya hem kayı hanesine yaraşır bir gelindi gonca.
Fatma heyecanla içeri girdi "Analarım Gonca Hatun geldi." dedi Bala hemen ayağa kalktı gelinini kapıda karşılamak istedi. Gonca saray kapısından girmişti çoktan karşısında bir anda Alaeddin belirince korktu bir adım geri çekildi. "Medreseli ne edersin aklımı aldın." dedi Alaeddin güldü "Sende bende ne kadar akıl varsa aldın Hileci Hatun ben bişey der miyim" diye sordu.
Bala oğlu ile gelinini görünce hemen yanlarına gitti "Hoş geldin Gonca kızım. Bir eksiğin yok inşallah buraya kadar gelmişsin." dediğinde gonca "Hoş buldum Bala Hatun. Bir eksiğim yoktur sizin varsa diye geldim. Malum yarın isteme vardır. Anamla atam döndü Kütahyadan babam bir eksik var mı deyu yolladı." dedi. Bala gelininin kendine hatun demesine takılmıştı gayrı onunda anası olacaktı. Gonca Balaya hep eski hallerini hatırlatırdı. Halime yaşasaydı Gonca gibi yiğit güzel bir kız olacaktı belkide diye düşünmeden edemiyordu. Goncayı Halimesinin yerine koymuştu. Bu sarayda yoldaş olacaktı Balaya inşallah.
Bala "Kızım bir eksik yoktur merak buyurmasın atan amma bana ana diyesin gayrı." dedi Gonca karşısındaki kadına gülümsedi kısa zamanda anasından daha çok analık etmişti. Saadet Hatuna ana derse Balaya daha çok ana demesi lazımdı çünkü Bala gerçekten bir anaydı. "Peki Bala Ana o vakit atama anama söylerim bir eksik olmadığını." dedi gonca gülümseyerek Bala memnunca başını salladı. Alaeddin hayatta en değerlisi olan iki hatuna baktı. İkisinin iyiliğinden başka duası yoktu. "Beni imdiden unuttunuz siz ha böyle olmaz amma." dedi Alaeddin Bala oğluna gülümseyip Goncanın kolundan tuttu. "Bakma sen Alaeddine gel kızım sana çeyiz için aldıklarımızı göstereyim bakalım beğenecek misin" dedi Bala Hatun Gonca gülümsedi "Sen seçtiysen elbet beğenirim Bala Ana." dediğinde ikisi ilerlemeye başlamıştı. Alaeddinde peşlerine takılınca Bala ardına dönüp "Nereye oğul" diye sordu Alaeddine. Alaeddin şaşkınca anasına baktı "Sizle gelirim Ana." dediğinde Bala "Sen atanın yanına gidesin çeyiz işi hatun işidir haydi Alaeddin Alim." dediğinde Alaeddin el mecbur son kez hileci hatuna bakıp divana gitti.
Gonca ve Bala, Malhunun olduğu odaya girdi. Malhun Goncayı görünce gülümsedi "Hoşgelmişşin kızım." dedi. Gonca başını sallayıp "Hoş buldum Malhun Hatun." dediğinde Bala gelinine dönüp "Kızım yarın seni isteyecez sen bu hanenin gelini olacaksın Malhun da senin anadır." dediğinde Gonca mesajı almış yeniden Malhuna dönüp "Hoş buldum Malhun Ana." dedi. Malhun memnunca başını salladı.
Bir süre Bala ve Malhun Goncaya çeyizleri gösterdi. Hepsi özenle seçilmişti belliydi, çok beğenmişti her şeyi. Bala ve Malhundan izin isteyip çıktı Gonca gayrı uç pazara gitmesi gerekti. Gitmeden Alaeddini görmek istedi amma bulamadı. Atına binip alplarla uç pazara gitti.
UÇ PAZAR
Gonca ve Saadet bir süre çeyiz ve hazırlık yaptılar. Akşam olunca Gonca iyice yorulmuştu otağına gidip üzerini değiştirdi yatağına uzandı. 2 gün sonra Alaeddinle uyuyor olacaktı hayallerinde ki gibi sonunda Alaeddine kavuşmak olduğu için yorgunluğu kendini huzura bıraktı. Yvaşça gözlerini kapattı.
Sabah Gülce odaya gelmiş "Hatunum. Uyanasın gayrı bu gün istemen vardır." dedi. Gonca heyecanla yataktan fırladı. Gülce ile kıyafet seçmeye başladı. Sonunda mor bir kaftanda karar verdi. Kaftan çok güzel ve asil duruyordu. Aynada kendine bakıp saçını örmeye başladı. Saçları bitince başlığını taktı. Hızlıca odadan çıktı. İçi içine sığmıyordu, çok heyecanlıydı. Bala Hatun önden gelmiş uç pazarda dolaşıyordu Kısmetle beraber. Gonca anasının yanına gitmişti. Saadet de fazlasıyla heyecanlıydı ama kızı evleneceği için değil Gonca kayıların arasına girince ona çaşıtlık edecek sandığı için.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AlGon Hayali Sahneler
Teen FictionDiziye bağlı ya da diziden ayrı birbirinden ayrı hikayeler