SULTAN KIZI- BEYOĞLU SİYASİ EVLİLİĞİ

771 41 8
                                    

BİLGİLENDİRME 

HİKAYEMİZDE GONCA SELÇUKLU SULTANI MESUTUN KIZIDIR. SELÇUKLU HANEDANININ TEK KADIN SULTANIDIR ANNESİ VEFAT ETMİŞTİR. BİR ABİSİ BİR DE ERKEK KARDEŞİ VARDIR. LAKİN ŞEHZADELER SARAYDA DEĞİLDİR. SARAYIN VALİDE SULTAN MAKAMI GONCANINDIR. SULTAN MESUT ZEHİRLENİNCE ORTALIK KARIŞMIŞ BÜTÜN BEYLERİN ULAKLARI ŞEHZADELERİ KONYA SARAYINA GELMİŞTİR.


Gonca babasının zehirlendiği haberi gelir gelmez odasından fırlayıp babasının yanına gider. Odaya girer girmez babasının yatağına doğru gider endişeyle "Sultan babam noldu sana" diye babasının elini tutup yanına oturur. "Goncam güzel kızım dinle beni." diye zoraki konuşur Sultan Mesut "Hanedanın diğer mensupları beyler hepsi taht varisi olmak için gelir buraya." dedi Sultan Mesut amma öksürmeye başladı. Gonca babasına endişe ile bakarken aklına çoktan saraya gelen babasının amca oğlu Melik Gıyasettin gelmişti ortalık karışık olduğu için uğraşamamıştı ama taht odasında vezirler ve devletin ileri gelenleri toplanmıştı biliyordu. "Dikkat et hepsine benim varisim belli bilirsin. Emanetleri ona teslim et." deyip öksürmeye başladı yeniden Sultan Mesut. Zorla doğruldu sultan Goncanın yardımıyla parmağındaki sultanlık alameti yüzüğü çıkarıp Goncaya uzattı. "Varisim imdilik sensin vazifen senle konuştuklarımızı yapman." dediğinde Goncanın gözleri dolmuştu amma şimdi güçlü olmalıydı. Yüzüğü parmağına taktı ayağa kalktı "Buyruk senindir Sultanım." deyip hızla çıktı odadan.

Gonca babasının yanındayken taht odasının önü ayrı içerisi ayrı karışıktı. Şehzade Gıyasettin vezirleri varisliği konusunda ikna etmeye çalışıyordu. "Kimse yoktur sarayda Sultan Mesutun şehzadeleri de yok yalnız Gonca Hatun var. Gözü yaşlı bir hatun mu varislik edecek tahta amma meraklanmayın ben burdayım." dedi Gıyasettin. Devlet büyüğü vezir Tacilmülk öne çıkıp "Gonca Hatun sarayın Baş Hatunudur Sultan kızıdır." dedi uyarır gibi şehzadeyi. 

Kapının önünde beylerin ulakları şehzadeleri vardı. Candar beyliği şehzadesi Gökmen konuşuyordu diğerleri ile Alaeddin pek oralı olmadı amma dikkatini çeken Gökmen beyin kurduğu adi plandı. "Gonca Hatun burada sarayda evvela biriyle evlenmesi icap eder o vakit Selçuklu tahtının varisi damadın mensup olduğu beylik olur. O bey ben olacam ki Candar varis beylik olsun." dediğinde Alaeddin tiksinir gibi baktı adama biliyordu Gonca Hatunu namını duymuştu lakin tanışmamıştı daha evvel. "Gonca Hatun pek güzel derler. Eşine az rastlanır bir güzelliği varmış. Duruşu dahi nice şehzadeyi çekindirirmiş. Pusat sallamakta üstüne yokmuş. Konyada nice Moğol biçmiş derler Şehzadem." dedi Baysungur. Alaeddin kaşlarını kaldırdı merak etmişti imdi Hatunu "Pek çok lisan bilirmiş medreselere gider her türlü yardımda bulunurmuş. Pek vicdanlıymış." diye devam etti Baysungur Alaeddin iyice meraklanmıştı.

Koridordan herkesi susturan bir ses duyuldu "DESTUR BAŞ HATUN GONCA HATUN." taht odasının kapıları açıldı. Gıyaseddin susmuş durardı öylece Gonca koridordan dönünce Alaeddin ona baktı Gonca bu bakışı fark etmedi lakin kızın asaleti hayranlık vericiydi. Dimdik duruşu yürüyüşü Alaeddin kendini kaptırmıştı. Ömründe böyle güzellik gördüğünü hatırlamıyordu. "Herkes taht odasına geçsin beyler, şehzadeler, ulaklar." deyince içeri giren Goncanın ardından hepsi içeri girdi. Gonca hızlıca Selçuklu tahtına yürüyüp kimseye bakmadan tahta oturdu. Babasının yüzüğünün olduğu elini dizine yasladı. "Gözümüzde yaş var deyu aklımız bir kenara mı geçmiştir Gıyasettin Bey. Kanımızda akan Selçuklu kanı boşalmış mıdır kanımızdan" diye sordu Gıyasettine. 

Gıyasettin hemen başını eğdi "Estağfurullah sultanım ben yasınızı rahat rahat yaşayın diye dedim onu." elini sertçe kaldırıp "YETER" dedi Gonca Alaeddin köşede durmuş pürdikkat kızı izliyordu asaleti insanın içini eritecek cinstendi. "Sultanımız öldü mü ki yas tutalım. Geçesin yerine Gıyasettin Bey." dedi Gonca. Gıyasettin baş eğip yerine geçti hemen. Tacilmülk bütün herkese ithafen dönüp "Sultanımız iyileşip ayağa kalkana dek Selçuklu tahtının naibi Gonca Sultan Hazretleridir." dediğinde bütün salon baş eğdi. Gonca gelen beylere gözlerini çevirdiği an da tek bir kişi ile gözgöze geldi. Onu pürdikkat izleyen Kayı şehzadesi Alaeddin gözleri birbirine daldı ikilinin Gonca kim olduğunu bilmiyordu bu adamın. Hemen gözlerini çekip "Hepiniz hoş geldiniz Konya sarayına." dedi gelen şehzadelere. 

AlGon Hayali SahnelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin