Ruszamy z pierwszym konkursem!
OBRAZY SŁOWEM MALOWANE
Zapraszam wszystkich pisarzy do wzięcia udziału w konkursie "OBRAZY SŁOWEM MALOWANE". Celem tego konkursu jest stworzenie krótkiego tekstu (w dowolnym gatunku) o długości maksymalnie 1000 słów na podstawie wybranego obrazu. W tej edycji będzie to obraz:
Ostatnia droga Temeraire'a
*William Turner
Konkurs "OBRAZY SŁOWEM MALOWANE" to wyjątkowa okazja do pokazania swojej artystycznej duszy. To wyzwanie wymaga nie tylko wnikliwego spojrzenia na sztukę wizualną, ale także umiejętności używania języka w sposób, który ożywi i odda piękno oraz emocje płynące z dzieła.
Oto kilka kluczowych elementów konkursu, które wpływają na ocenę:
1. Interpretacja: uczestnicy powinni interpretować dzieło sztuki, przekładając wrażenia wizualne na opis słowny.
2. Kreatywność: oczekuje się, że historie będą oryginalne i twórcze, pokazujące indywidualne podejście do tematu.
4. Emocje: przekazanie emocji, które dzieło sztuki wywołuje u autora tekstu, jest aspektem, który będzie najbardziej wpływał na ocenę.
Konkurs "OBRAZY SŁOWEM MALOWANE" to nie tylko ćwiczenie umiejętności pisarskich, ale także szansa na głębsze zrozumienie i docenienie sztuki malarstwa.
Regulamin konkursu:
1. Każdy uczestnik może zgłosić do konkursu maksymalnie 3 teksty.
2. Dzieła można zgłaszać do 10 kwietnia 2024 r.
3. Każde dzieło zgłaszane do konkursu musi być Waszą oryginalną pracą.
5. Styl i gatunek: całkowicie dowolny. Możecie stworzyć opowiadanie z gatunku fanfiction, romans, fantasy, horror, thriller, kryminał, obyczajowe i wiele innych, które przyjdą Wam do głowy! To może być nawet wiersz!
6. Jury: zwycięska praca zostanie wyłoniona spośród prawidłowo zgłoszonych dzieł przez sędziów, których tożsamość pozostanie anonimowa, aż do czasu ogłoszenia wyników (ma to na celu ograniczenie wpływu popularności oraz znajomości autora na decyzję o wygranej).
7. W konkursie może wziąć udział każdy posiadacz konta na Wattpadzie.
8. Przyznane zostaną 3 miejsca (1. Złote 2. Srebrne 3. Rubinowe).
9. Nagrody:
ZŁOTE MIEJSCE
* autorzy zwycięskich dzieł (wraz z opisem dzieła i tym, dlaczego została wybrana) zostaną ogłoszeni na „ZŁOTEJ LIŚCIE AUTORÓW I ODKRYWCÓW".
* opowiadanie (lub książka, w której zostało zawarte) otrzyma specjalnie miejsce na liście lektur konta pisarskiWatt09.
* prywatna recenzja (w wiadomości prywatnej) maksymalnie 5 rozdziałów wybranego przez autora tekstu.
* tekst zostanie inspiracją w konkursie graficznym.
SREBRNE MIEJSCE
* autorzy zwycięskich prac (wraz z opisem pracy i tym, dlaczego została wybrana) zostaną ogłoszeni na „ZŁOTEJ LIŚCIE AUTORÓW I ODKRYWCÓW".
* opowiadanie (lub książka, w której zostało zawarte) otrzyma specjalnie miejsce na liście lektur konta pisarskiWatt09.
RUBINOWE MIEJSCE
* autorzy zwycięskich prac (wraz z opisem pracy i tym, dlaczego została wybrana) zostaną ogłoszeni na „ZŁOTEJ LIŚCIE AUTORÓW I ODKRYWCÓW".
10. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone do 30 kwietnia 2024 r.
Zastrzeżenia ogólne:
1. Organizatorzy akcji nie ponoszą odpowiedzialności za naruszenie praw autorskich przez uczestników i zastrzegają sobie prawo do wykluczenia z akcji prac nieodpowiadających wymogom.
2. Prawa autorskie: zgłaszając dzieło do akcji, autor potwierdza, że posiada pełne prawa autorskie do tekstu i zgadza się na oznaczenie dzieła oraz autora na „ZŁOTEJ LIŚCIE AUTORÓW I ODKRYWCÓW" na profilu pisarskiWatt09.
3. Zwycięzca wyraża zgodę na wzorowanie się na jego pracy w konkursie graficznym organizowanym na koncie pisarskiWatt09.
Jak wziąć udział?
1. Napisz tekst inspirowany powyższym obrazem i opublikuj go na Wattpadzie do 10 kwietnia 2024 r. (nie musisz tworzyć oddzielnej książki, jeśli masz już miejsce przeznaczone na konkursy i akcje, ale ważne żebyś napisał/a jak znaleźć tekst [nie wrzucaj jednak tekstu do książki, która już jest samodzielną historią fabularną]).
2. Wyraźnie zaznacz, że tekst zgłaszasz na konkurs „OBRAZY SŁOWEM MALOWANE" dla akcji #pisarskiWattpad.
3. W rozdziale z tekstem oznacz ten profil: pisarskiWatt09 abym dostała powiadomienie, że bierzesz udział w konkursie.
4. Napisz w prywatnej wiadomości do pisarskiWatt09, że bierzesz udział w konkursie i podaj nazwę tekstu – będzie to dodatkowe zabezpieczenie, dzięki któremu tekst nie zostanie w żaden sposób przeoczony.
Powodzenia! 🖼️✍️
Konkurs ma charakter cykliczny.
CZYTASZ
KONKURSY z #pisarskiWattpad
RandomWitajcie, miłośnicy literatury i pisarze! Przed Wami otwiera się strona pełna wyzwań, inspiracji i twórczej rywalizacji. Pióra, oczy i myszki w gotowości, ponieważ tutaj, każdy może zostać mistrzem narracji oraz ilustracji! Dołącz do społeczności...