GİRİŞ

11 2 5
                                    

Medya Altay'ın yaptığı kuğu 


Bölüm şarkıları:

Çok alıştım sana, Pinhani

Kaçar gider, Dolu Kadehi Ters Tut

Yağmurlar, Anıl Piyancı- Perdenin Ardındakiler


Keyifli okumalar!






18 yıl önce...

"Atiş bende bakim mi? He? Bakim." 

Asena meraklı bir şekilde Altay'ın eliyle yaptığı şeyi izliyordu. Kağıtları katlayarak üçgen haline getiriyor, daha sonra da yaptığı diğer onlarcası ile iç içe geçiriyordu. 

"Bi rahat dur Asi! Bu sonuncusu."  Asena rahatlık verse çoktan bitecekti, ama yerinde duramıyordu ki bu kız!

Son parçayı da yaptığı şeklin en ucuna yerleştirdi. Olmuştu işte! Elinde farklı renkteki kağıtları katlayarak yaptığı bir kuğu vardı.

Aslında bunu okulda öğrenmişti. Kağıt katlama sanatına gerçekten ilgi duyuyordu. Ancak bunu sevmesinin asıl sebebi, o kağıtlarla uğraşırken Asena'sının ona sanki yeni bir buluş yapıyormuş gibi ilgiyle bakmasıydı.

"Atiş çok güzel oldu! Bana da öğretsene!" Kız, bu kuğuyu gerçekten de çok beğenmişti. Estetik görüntüsü onu çok etkilemişti. O zamanlar farkında değildi ama o kağıttan şeylere böylesine hayranlıkla bakması, bunu yapanın Altay olmuş olmasıydı.

"Öğretemem Asi! Tarifi sadece bende var." Tarif mi? 

"Lüüffen Atiş lüüffeeeeen!"  Hileci kız, yine suratını o tatlı hale bürümüştü.

Altay ona bunu öğretmek istemiyordu. Çünkü bir şeyi yalnızca o yaparsa ona özel olurdu. Eğer Asena da öğrenirse artık hayran hayran ona bakmazdı. küçük kızın ilgisini kaybetmek istemiyordu.

Ama gözlerini öyle kocaman açıp doldurunca, akan sular duruyordu. Bu kız onu nasıl kullanacağını iyi biliyordu.

"Tamam, ama sadece kuğu yapmayı öğretirim. Sen sadece kuğu yap. Olur mu?" Olsundu.

"Olur, ben sadece kuğu yaparım."

İstediğini almanın mutluluğu yüzüne yansırken çocuğun yanına gitti. Çocuğun dibine kadar girip kağıdı nasıl katladığını dikkatlice izledi. Aslında yapımı çok basitti. Bunu herkes yapabilirdi, ama herkes Altay gibi yapamazdı. Onun için bu böyleydi.

Altay'dan gördüğü kadarıyla o da yapmaya çalıştı. İzlerken basit gibiydi, o neden yapamamıştı ki? Kuğu olduğu anlaşılıyordu ama yine de çok çirkin bir kuğu olmuştu. Kuğular çirkin olmazdı!

Altay garip kuğuya bakarak gülmeye başladı. Asena'nın hüsran dolu bakışları onu güldürmeye yetmişti.

"Ati sus bak elimin tersindesin!" Anlaşılan sinirlenmişti. Olsundu, böyle daha tatlıydı.

Kızın gözlerindeki hüsran utançla kaplandı. Altay yaparken o nasıl yapamamıştı? Gözleri doldukça doldu.

Ağlamak üzere olduğunu bildiren kırmızı burnu, Altay'ı susturmuştu. Onun üzülmesini, hele ağlamasını hiç istemiyordu.

SAKURAYI BÜYÜTMEKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin