Stort hopp mellan förra kapitlet och detta. Mycket har skett i mitt liv sen jag skrev kapitlet innan.
Jag flyttade ifrån min studentstad, hem, för två veckor för att sedan flytta till Tyskland. Jag tog inte examen direkt vid sommaren för mitt examensarbete föll igenom och fick ett F vilket betydde att jag fick skriva om uppsatsen hlet på nytt.
Failade även uppkörningen.
Det betydde att alla planer som jag så hade tänkt ut, körkort och ta examen blev lite, nja vad ska man säga, föll rätt ner i diket. Fick ändra den planen jag hade från början och sökte till en tyskakurs med praktik så jag skulle kunna få tid att skriva mitt examensarbete i lugn o ro.
Jag flyttade, tog resväskan och drog.
I Tyskland fick jag bra vänner (klasskamrater), började filma videos åt skolan som de sedan publicerade och gjorde en praktik med marknadsföring i fokus samt förbättrade min tyska. Såklart examensarbetet vid sidan om. Jag festade mycket under sommaren, vi drack, levde livet och hade galna kvällar jag och Ella (annat namn men henne är jag tacksam för då hon stod ut med mig de veckorna, vi festade massor hon och jag då alla andra i klassen va lite nja de ville inte festa som oss).
Hektiskt men jag gjorde allt det till slutet av december 2023.
Fick även besök av en tjejkompis som numera är min bästavän, och syrran flyttade ned hit till Tyskland hon med för en utbildning. Hon och jag bor numera tillsammans i en 2a lägenhet centralt i Staden vi flyttade till.
Jag började även sjunga igen och göra musik, jag släpper en låt vid midnatt. Jag har även hittat två körer som jag tycker är bra och det är kul att sjunga igen.
Jag börjar hitta tillbaka till mig själv igen. Jag är lycklig. Dock beror det nog inte helt på att jag flyttat, jag har bara växt upp. Det tog hårt när inget gick som det skulle, examensarbetet var jag nära på att inte göra klart då det blev så mycket krångel med högskolan. Men jag tog mig i kragen och gjorde klart det. Jag tog examen. Körkortet är en sak jag kan leva utan med just nu. Jag kan ta mig an det igen när jag är redo och inte har mycket att göra samt pengarna för det.
Killarna däremot. Jadu, det kommer i nästa kapitel.
YOU ARE READING
Att dejta och inte
ChickLitEn samling av tankar, upplevelser och detaljer om mitt liv. Lite som en slags dagbok. Att dejta och inte handlar om mitt kärleksliv, andras kärleksliv och många tankar bakom alla konstiga val och upplevelser som händer.