~AHS Analizi~

480 18 5
                                    

4 sezonluk macerada belki de bizi en çok korkutan ya da ağlatan sezon "Asylum"du.

AHS fanlarının çoğunluğu Asylum'u sevmektedir.

Nedenleri;

1-Akıl hastalarının geçmişinde yaşadıkları korkunç olaylar,

2-Mitolojik Ögeler,

3-Seri Katiller,

4-Ruhlar,

5-Şeytanlar{İblisler},

6-Jessica Lange'in canlandırdığı Sister Jude'un başlarda nefret edilip,geçmişindeki yaşadığı olaylardan sonra sevilmesi ve efsane karakter olması...vb.

Asylum'u ben de seviyorum ama bana göre en iyi sezon Murder House ve Freak Show.

Freak Show çok beğenilmemişti hatta tepki bile almıştı.Nedeni oyuncu kadrosu olarak gösterildiği için 5.sezon Hotel'in oyuncu kadrosu değiştirildi.

Murder House ise gerçeklik payı daha çok olduğu için ve efsanevi aşk "Violate" olduğu için daha samimi sezon geldi bana.

Coven ise hep zayıf halka olarak gösterildi.Nedeni ise yine oyuncu kadrosu krizi.Ama bu sefer ki kriz farklı.Freak Show'daki oyuncular beğenilmemişken,Coven'da oyuncu eksikliği için eleştirilmişti.Ama yinede bana göre hiçte zayıf halka değildi.Hatta Ryan Murphy'in en sevdiği sezon bile diyebiliriz.
Nedeni ise Coven'ın 2 sezon çekileceği düşüncesidir.3.sezon Coven'da 4.bölüm yayımlandığında bile durum böyleydi.
Bence diğer sezonlara haksızlık etmek istememiş yada seriyi bozmamak için bu düşünceden vazgeçmiş olabilir.Ama yine de verdiği röportajlarda Coven adlı sezonun AHS'nin en çok izleyici artan sezonu olarak göstermektedir.

Konu olarakta Coven'ın sıkıntı çektiğini düşünmüyorum.Aksine konu fazla olduğu için bu sezonda olaylar arka arkaya geldi.Madison'un ölüp 2 bölüm sonra geri gelmesi,Cordelia'nın gözlerinin 2 defa kör olup aynı kısa zamanda geri gelmesi ve Zoe'nin aynı bölümde ölüp dirilmesi vb bu sezonu zayıf halka yapmaz.Adı "American Horror Story"ama adı üstünde 'korku'temalı bir dizi ve bu sezonda korku mitolojisi sayısı çok az.Korku dizisi bile değildi bu sezon.Hatta en korkmayacağınız sezon bu sezondur.Ama yinede oyuncu eksikliği hiç sorun değildi.Sonuçta kadın oyuncular ağırlıktaydı.Evan Peters bile önceki sezon Kit Walker gibi Asylum'un demir başını canlandırırken Coven'da yan karakter Kyle Spencer'ı canlandırması beni üzdü.Çoğu AHS fanlarının Kyle Spencer'ı beğenmemesi bu yüzden olsa gerek.

Freak Show'a gelirsek;Konu sıkıntısı çektiğini düşündüğüm tek sezondur.Bu dizinin sadece 'Ucube Gösterisi'olmadığını Ryan Murphy göstermiş oldu bize.
Adı 'Ucube Sirki' ama tek konu olarak işlenmesi zor olduğu için Pepper gibi dizinin masum karakterlerinden birinin bu sezonda demir başı olması ve Asylum'dan geriye kalan karakter olması bir nebze içimizi rahatlattı.

Finn Wittrock gibi bir taşın(kusuruma bakmayın kendisi benim yeni favorimdir dsbjn)bu sezonda Dandy Mott gibi bir varlığı canlandırması Tate Langdon'a rakip çıkarttı.
Dandy'ciler ve Tate'ciler diye ikiye ayrılan kitle,ilerleyen sezonlarda daha da bölüneceğini düşünüyorum.Sonuçta onlarca oyuncusu olan dizinin her sezondaki karakteri farklı olduğu için favorilerde değişebilir.

Yukarıdaki yazıların hepsi bana aittir.Kendi düşüncelerimi yazdığım için musmutluyum:)))

Bu bölümlük benden bu kadar yeni bölümde görüşmek üzere...








American Horror Story:HotelHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin