Adıyamanın kötü özellikleri(aralarında iyi özelliklerde var ve internetten aldığım bilgileri yazıyorum bilginizee bide geçim kaynakları gibi bilgiler var iyi okumalar)
plakası 02 olup, nemrut dağı, karakuş tepesi, cendere köprüsü gibi tarihi yerleri ile meşhurdur. atatürk barajının bir kolu sınırları içindedir. en büyük ilçesi kahtadır. kahtalı mıçı ile ünlüdür. gerger, samsat, tut, besni. tut festivali ve kahta'da on yılı aşkındır düzenlenen komagene festivali vardır.
Şehir, firat havzasinin uzerindedir. ekonomisi tarim ve hayvanciliga dayali olup sanayisi geli$memi$tir.
pek cok insanin adiyamana gitme nedenidir, dunyada gunesin en guzel dogdugu yer olarak un yapmıstır, gercekten de guzel dogar gunes. fakat adiyamani nemruttan ibaret sananlar oldukca yanilirlar. eski medeniyetlerin izlerine alakasiz bir ovada veya tepede rastlayabilirsiniz. ekonomik olarak komsusu urfanin oldukca gerisindedir, otuza yakin koyu baraj sulari altinda kalmistir fakat barajin nimetlerinden, asil urfalilarin yararlanmasi adiyamanlilarin homurdandigi bir şeydirpirin magaralari, cendere koprusu ve ilin etrafini cevreleyen kale ve surlar gezilmesi gereken yerlerdir.
ayrica nemrut dagindaki m.o. 1. yy'da kommonege kralina ait olan mezar, turistlerin yogun ilgisiyle karşilaşir.1954'e kadar malatya'nin bir ilcesi iken, 1954 secimlerinde malatya'da chp'nin, adiyaman'da ise dp'nin secimleri kazanmasi uzerine, iktidardaki dp tarafindan il yapilmis kara parcasi..
Bu kadar...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Şehir Hayatı
DiversosŞehirde yaşamanın iyi ve kötü yanları burdadır 81 ilin iyü ve kötü yanlarını yazacağım bu kitapta isterseniz yurtdışı şehirleri hakkındada bilgi verebilirim