" Siapa tu? Awak kenal? "Muka Phuwin masa tu terlihat sangat terkejut dan takut. Dia tak tahu nak buat apa sebab dia takut bossnya tau.
" Eh kawan saya. Lupa yang dia kata nak tidur rumah saya.. " Cakap Phuwin dengan suara yang nervous.
Mr.Naravit tahu Phuwin mesti tipu dan ia pasti itu adalah ex boyfriend yang GeminiFourth katakan.
" Nampak sangat dia macam bukan kawan awak. Nak tidur sini tapi tak bawak apa apa? "
" Iya betul, tu kawan saya dia memang dah biasa tidur rumah saya so pakaian dia banyak ada kat dalam.. " Phuwin masih menolak kebenaran walaupun boleh dilihat orang itu seperti orang asing.
" Boss jangan risau boss balik je dulu okay. Terima Kasih .. " Phuwin terus turun dan menghampiri pintu pagarnya dengan sangat perlahan seperti dia teragak agak. Tapi dia takut Bossnya tahu dia meyakinkam diri jalan kearah pagar.
Lelaki itu terus menarik tangan Phuwin dan merayu untuk diberi kesempatan u
buat terakhir kali tapi Phuwin menyuruhnya untuk masuk dan lelaki itu senyum. Tetapi sebelum mereka masuk Mr.Naravit menarik tangan Phuwin." Tunggu! "
" Woi! kau siapa nak pegang pegang tangan dia?!" Kata exny. Dia melepas tangan Mr.Naravit dengan menarik tangan Phuwin.
Situasi disitu boleh dikatakan sangat tegang dan Phuwin sudah mula panik.
" Aku Bossnya.. "
" Aku Boyfriend dia .. "
" tstt.. Boyfriend atau EX BOYFRIEND??... " Sindir Mr.Naravit.
" Kau- " exnya ingin memukul Mr.Naravit tetapi sempat dihalang oleh Phuwin.
" STOP! CUKUP! TUAN! TUAN BOLEH BALIK.. INI URUSAN SAYA. TOLONGLAHH JANGAN MASUK CAMPUR! SAYA BOLEH URUS!!! " Marah Phuwin dengan nada yang tinggi sehingga Bossnya terdiam. Mereka memandang satu sama lain dan Phuwin hampir menangis tapi dia tahan.
" Tolonglahh tuan.. " Phuwin merayu dan mengarahkan bossnya untuk balik. Mr.Naravit memandang Phuwin kemudian perlahan berjalan menuju ke kereta dan pergi.
Mr.Naravit sangat berat hati dan dia tak nak meninggalkan Phuwin kerana dia takut Phuwin diapa apakan. Dia teringat akan kata Fourth yang ex Phuwin pernah menggunakan dadah dan sering memukulnya. Ia sangat takut akan berlakunya kejadian itu kepada Phuwin.
Jadi dia membuat keputusan untuk diam" menunggu di persekitaran dekat dengan rumah Phuwin. Jika berlaku apa apa dia akan terus ke rumahnya.
........
Phuwin dan exnya masuk ke dalam selepas Bossnya pergi.
" Lelaki baru awak ke? "
" Tadi dia ada katakan dia boss saya.. "
" Hmm, okay! "
" Sekarang saya akan terus terang lagi sekali dan kata ayat ni lagi sekali .. saya nak awak dengar baik baik! "
YOU ARE READING
My Boss | PONDPHUWIN | Malay
RomanceMr.Naravit adalah seorang Ceo yang telah jatuh cinta dengan staffnya sendiri iaitu Phuwin.