Kalau tak bersedia, jangan baca!!!
Bawah umur jangan baca! Risiko di tangan sendiri 😌Setelah seminggu berlalu ..
Phuwin pun sembuh sepenuhnya dan dia berasa lega kerana akhirnya boleh balik. Dia bukan tak gembira tinggal bersama bossnya, yelah makan minum semua terjaga seperti princess tapi dia tak nak menyusahkan.. juga ia tak nak menjadi perbualan pejabat.
Pond yang tahu Phuwin telah sembuh, dia seperti tidak mahu Phuwin meninggalkannya. Dia mahu bersamanya lagi. Dia tak nak Phuwin balik ke rumah itu.
" Saya tak kisah kalau awak nak tinggal sini lama" atau nak tinggal sekali selamanya pun takpa.. " Cakap Pond sambil memandang atas tepi bawah seperti tidak memperdulikan tetapi di dalam ia menginginkan.
Phuwin yang diam dari tadi memandang bossnya dengan rasa bersalah " Eh takpaa takpa.. saya memang nak balik sebab saya dah rasa okay sangat". Lagipun kalau bo- Pond risau pasal rumah itu, tak payahlah risau sebab saya akan cari rumah yang lain. Saya okay! .. " Phuwin memberitahu dengan meyakinkan bossnya bahwa dia okay. Pond yang mendengar itu masih tidak merasa senang dan bimbang ia kerana Phuwin masih belum menemui rumah lain.
" Tapi.. rumah awak tak cari lagi kan? So awak akan tidur kat sanalah buat sementara ni? " Phuwin ngangguk dengan muka yang ragu untuk menjawab.
" Kalau macam tu, awak tinggal di sini dulu sementara awak mencari rumah lain.. "
" Takpa Pond.. saya okay dan saya memang tak nak menyusahkan awak. Awak tak risau ke kalau nanti staff lain tahu kita duduk sekali? Awak boss dan saya pekerja! Saya tak nak nanti orang akan mengata boss dan saya. Saya tak nak semua tu jadi.. "
Ketika ini, mereka sedang duduk di sofa bersebelahan tapi bukan jarak yang dekat.
" Phuwin.. Saya sama sekali tak kisah langsung pasal tu. Kalau ada orang yang mengata awak atau saya, saya akan ambil tindakan. Itu masalah saya, kenap mereka yang nak masuk campur.. Tapi saya juga yakin mereka akan okay jika mereka mengetahuinya. Tinggallah bersama dengan saya.. Saya nak awak bersama dengan saya.. " Pond yang jauh mula mendekati Phuwin dan berkata dengan nada yang lembut sambil memegang tangan Phuwin.
Phuwin terkejut bossnya memegang tangannya tetapi dia tidak melepaskan dan dia tidak merasa takut. Dia merasa seleasa jika selama berada di sisi bossnya.
" Pond.. saya- "
" Tolonglahh.. Saya janji akan menjaga awak dan nama awak.. "
Mereka tiba tiba memandang mata satu sama lain seoalah mereka sedar yang mereka saling mencintai. Pond memandang bibir Phuwin kemudian memandang matanya semula seperti memberi isyarat yang dia ingin menciumnya.
Phuwin pada mulanya, dia merasa ragu sebab takkan dia nak bercinta dengan bossnya sendiri tapi Pond tetap menarik dan memegang tangannya " Phuwin.. Saya.. Sukakan awak! Saya betul" jujur dan ikhlas .. "
Phuwin yang mendengar itu, mata dia membesar seperti dia sangat terkejut. Dia tak tahu nak buat apa masa tu tetapi Pond tetap memandangnya untuk menunggu jawapapannya..
" Pond, saya rasa awak keliru dengan perasaan awak. Kita baru je berjumpa takka- "
" Tak! saya serius! Sejak pertama kali kita jumpa, saya sudah jatuh cinta dengan awak.. okay! kenapa saya ambik berat pasal awak? bawak balik awak ke rumah saya.. padahal saya boleh biar awak kat hospital tapi saya bawak awak sini.. Itu sebab saya risaukan awak dan saya taknak awak bersama jantan itu! Saya taknak dia apa apakan lagi awak. Saya nak bersama awak! "
YOU ARE READING
My Boss | PONDPHUWIN | Malay
Roman d'amourMr.Naravit adalah seorang Ceo yang telah jatuh cinta dengan staffnya sendiri iaitu Phuwin.