CHAPTER 1

13 2 0
                                    

krekkkk.Raja Nuha Sumayyah menolak pintu bilik Raja Humaira Nathan. Dia disuruh oleh umi untuk mengejutkan kakaknya yang masih lagi tidur.

" Akak Maira please wake up, umi dah panggil." kejut Raja Nuha Sumayyah.

" Yes precious, good morning." Raja Humaira Nathan menggomol pipi Raja Nuha Sumayyah yang berada di atasnya itu.

" ahaha bangun umi curuh tuyun bawah." kata Raja Nuha Sumayyah sambil ketawa suka.

" ok " kata Raja Humaira Nathan sambil berjalan mengambil tuala untuk mandi.

Di ruang makan Tengku Sumayyah sibuk menyusun makan di meja makan menegur Raja Humaira Nathan yang baru keluar lif sambil mendukung Raja Nuha Sumayyah.

" Good morning Maira." tegur Tengku Sumayyah kepada Raja Humaira Nathan. " Good morning too umi. Maaf Maira baru bangun." kata Raja Humaira Nathan.

" It's okay dear, umi faham Maira tidur lambat sebab tolong Harith semalam kan? Lagipun tiap-tiap hari Maira tolong umi untuk sediakan breakfast kan." kata Tengku Sumayyah.

Memang betul anak perempuan sulungnya sentiasa menolong dia menyiapkan sarapan setiap pagi. Tapi hari dia tahu Raja Humaira Nathan tidur semula selepas subuh akibat penat menolong adik kembarnya malam-semalam.

" Sit here, precious." Raja Humaira Nathan meletakkan Raja Nuha Sumayyah di kerusi.

" Alpha Don't run!!" jerit Raja Hamara Nathan kepada Raja Noah Sabhi kembar kepada Raja Nuha Sumayyah yang berlari waktu turun dari tangga itu.

Raja Noah Sabhi berhenti mengejut daripada berlari apabila dia ternampak Raja Humaira Nathan di meja makan.

" What i've told you about the stairs before Raja Noah Sabhi ?" tanya Raja Humaira Nathan kepada Noah Sabhi.

Raja Noah Sabhi yang mendengar Raja Humaira Nathan yang menyeru nama penuhnya itu terus menunduk." Never run when you use a stairs, I'm sorry." kata Raja Noah Sabhi dengan suara serak.

Raja Noah Sabhi memang agak takut dengan Raja Humaira Nathan kerana Raja Humaira Nathan tidak begitu rapat dengan dia berbanding kembarnya.Tapi perasaan hormat dia terhadap Raja Humaira Nathan lebih tinggi daripada perasaan takut itu.

" It's okay come sit." kata Raja Humaira Nathan kepada Raja Noah Sabhi.

" Selamat pagi kak, umi by the way ayah dengan Along mana?" tanya Raja Hamara Nathan apabila dia tidak nampak Along dan ayahnya di meja makan. Selalunya mereka akan sarapan bersama kecuali angah dan kembar Raja Humaira Nathan iaitu Raja Harith Nathan kerana mereka berdua mempunyai rumah sendiri.

" ouh ayah dengan Along kamu dah pergi office pagi-pagi lagi ada meeting penting katanya." kata Tengku Sumayyah kepada anak perempuan keduanya itu sambil mencedokkan makanan ke pinggan

" Ha lagi satu, Maira esok Dayat akan balik pukul 12.45 dia akan sampai airport so ayah nak kita pergia ambil dia dekat sana sama-sama lepastu kita akan pergi lunch dekat restaurant favourite ayah kamu. Along dengan angah pon akan join. Jadi jangan kamu tak join pula." kata Tengku Sumayyah kepada Raja Humaira Nathan kerana dia tahu anak perempuan sulungnya selalu tidak menyertai apabila mereka makan bersama kerana Raja Humaira Nathan suka bersendirian.

" Tengoklah dulu macam mana umi." kata Raja Humaira Nathan kepada uminya malas-malas.

" Okay both of you who can't wait for abang Hidayat yang akan balik esok?" tanya Raja Hamara Nathan kepada adik-adik kembar yang tengah makan itu.

" Meee!!" kata Raja Noah Sabhi dan Raja Nuha Sumayyah teruja. Mana taknya abang bala mereka akan balik nanti.

" Akak Maira will come joining us right?" tanya Raja Nuha Sumayyah kepada Raja Humaira Nathan sambil mengedip-ngedipkan matanya.

" Yes precious." kata Raja Humaira Nathan kepada Raja Nuha Sumayyah.

Tengku Sumayyah dan Raja Hamara Nathan yang melihat Raja Humaira Nathan yang bersetuju itu sembunyi senyum kerana mereka tahu Raja Humaira Nathan selalu kalah dan lemah bila Raja Nuha Sumayyah meminta sesuatu kepadanya.








Itu saja untuk kali ni.Sory kalau boring sikit CHAPTER ni. By the way next CHAPTER akan muncullah lelaki-lelaki yang gagah perkasa dan makhluk bala kepada keluarga itu. So, selamat membaca guyssss.

Untitled Story : Miss Humaira Nathan Where stories live. Discover now