Chapter 3

1K 91 0
                                    

" Ahjushi bukan mcm tu . Saya sepak dia bersbb tau . Kalau takde sbb , takde mknanya saya nak sepak muka longkang dia tu " Kata D.O lalu tersnyum sinis .

" Ehh Diyaa ? Diyu ? Deye ? Hahhh ! Kau ckp muka aku longkang ? Hei hei hei . Muka longkang ni lah ramai yg nak tau . Bukan mcm kau . Cehhh " Dgn brlgknya Jhope berkata smbil membuat derp face .

" Dyo lahh ! Memandai je burukkan nama aku . Siapa kata aku takde yg nak ? Japp ehh ! " Usai berkata , D.O terus menanggalkan mask yg dipakainya .

Kedengaran bnyk suara gedik menjerit , melaung , memanggil dan mcm² 'me' lah apabila D.O menanggalkan masknya .

" Japp ! K-k-kau ?!!! " Tergagap-gagap Jhope berkata kerana terlalu terkejut dgn apa yg dilihatnya sebentar tadi .

" *snyum sinis* Yupp . Aku D.O from Exo . Dan ni kwn² aku " Smbil menuding kearah TaoRis , HunHan , XiuChen , SuLay , BaekYeol dan Kai yg memakai mask .

Setelah D.O menuding kearah Exo , mereka semua mula menanggalkan mask yg dipakai mereka utk menutup muka mereka dari diketahui org .

" We Are One ! Annyeong Exo imnida ! *bow*

Selesai mereka memperkenalkan diri , serta merta Converse High School mula mnjadi haru-biru dgn jeritan suara gedik yeoja² di sekolah itu .

Tapi tidak bagi Seok Yeon , Kei , Jiae , Halla , Minju dan Jin . Mereka hnya tayang muka meluat dgn jeritan² gedik tersebut . Kerana mereka ber6 sudah tahu akan identiti Exo yg sbnrnya .

" So , kau dgn Seok Yeon ada apa² hubungan ke ? " Tnya Jhope dgn terkejutnya .

" Aku dgn Seok Yeon ? Ermm . Korang semua dgr kan Seok Yeon pnggil aku oppa tadi ? So kau rasa Seok Yeon dgn aku ni siapa ? " Soalan dijwb dgn soalan .

" Namchin ? " Nah ! Jwpn main tembak Jhope kerana dia menggelabah disbbkan Exo .

" Pfffft !! Weyy ! Yg namchin Seok Yeon tu aku ! Bukan Dyo ! " Tiba² je si panda mnyampuk .

" Ehh ehh ! Sorry sikit ! Namchin dia aku lahh ! " Chen pulak yg masuk campur .

" Oit oit . Kau lagi perasan . Aku yg sbnrnya namchin dia " Lay yg geram akan sikap Tao dan Chen mula mngaku yg dia ialah namchin kpd Seok Yeon .

" Stop stop ! Stop it guys ! Hello ?! Seok Yeon yeochin oppa bertiga ? Eii tolong lah . Seok Yeon tak ingin pun nak couple dgn org yg otak dia masuk ayor ! PFFFFFFTTT ! " Akibat tidak tahan dgn pengakuan memandai mereka , Seok Yeon mula mengaku hal yg sbnr-bnrnya .

Terpamer muka kecewa Tao , Chen dan Lay selepas mndngr pengakuan Seok Yeon itu .

" Ehh dah² . Yg sbnrnya aku ni oppa Seok Yeon . Korang semua tak tau kan ? Itu semuanya sbb aku tak prnh hebohkan yg aku ada saeng yg comel disbbkan oleh permintaan Seok Yeon sndiri " D.O cuba utk membetulkan keadaan .

Terdengar satu sekolah menjerit " Mwo ?!!!!!!!!! "

Pecah ketawa Exo , Jin , Seok Yeon , Jiae , Kei , Halla dan Minju akibat melihat muka terkejut pelajar di Converse High School .

Jhope , Kisu , Suga dan Sungoh terkejut bukan kepalang lagi . Bukan kepalang je . Berpalang palang terkejutnya . Kerana selama ini mereka tidak tahu akan Tao yg asalnya dari Exo . Walhal mereka satu gang .

Selama ini Tao hnya akan memakai mask kesekolah . Bila ditnya , alasannya nak menghindarkan diri dari pnyakit selsema . Tetapi knyataannya hnya lah utk menutup identiti sbnrnya .

- TBC -

ANNYEONG . MIAN CHAP KALI NI TERSGT LAH PENDEK . AND MIAN JUGAK SBB FF NI TAK BEST AND MEREPEK . KALAU ADA TYPO OR WHAT , SILA ABAIKAN JE . BTW , PLEASE VOTE AND COMMENT .

[Hiatus] Love WithWhere stories live. Discover now