" Sudah² . Saya tak nak kamu semua berkumpul dkt sini . Pergi masuk kelas ! " Sudah . Bila pengetua Kim bersuara , bergegar satu sekolah . Klh anaknya . Jika anaknya highnote , bangunan boleh runtuh . Manakala bila appanya meninggikan suara , boleh menyebabkan sekali hospital roboh . Mana tak tumpahnya kuah kalau tak ke nasi 'entah apa aku merepek smpai peribahasa pun terjebak sama'
Pelajar yg berkumpul tadi terus bersurai . Yg tinggal hnya Exo , Seok Yeon , Jiae , Kei , Halla , Minju , Jin , Jhope , Suga , Kisu dan Sungoh .
Iriwa iriwa baby girl ,
Eodiya eodiya tu my wolrd ,
Iriwa iriwa da julge ,
Ha ha its alright ,
Oneul yeppeuneSemua mata memandang kearah Kisu . Dgn kelam-kabut , Kisu mengangkat panggilan tersebut .
" Yeobeosaeyo " - Cory
" Nae yeobeosaeyo hyung . Waeyo ? " - Kisu
" Hyung cuma nak bagitau . Kejap lagi hyung smpai kat sekolah kamu " - Cory
" Mwo ? Semua ke ? " - Kisu
" Nae . Semua . Wae ? " - Cory
" Bukan apa . Err . Exo sunbaenim ada dekat sini hyung . " - Kisu
" Mwo ?! Dorang buat apa kat sekolah kamu ? " - Cory
" Err ... " Tutt . Tutt . Tutt . Belum sempat Kisu membalas pertanyaan hyungnya , panggilan telah terputus .
Selepas panggilan terputus , Kisu terus pergi kearah Jhope .
" Jhope-ahh , chingu hyung nak dtg " - Kata Kisu dgn gelabah .
" Mwo ? Wae ? Knp dorang nak dtg ? " Again and again . Jhope terkejut dgn perckpan Kisu .
" Tak tau . Tak sempat hyung nak tnya , panggilan dah terputus " Jwb Kisu dgn resah .
" Aigoo . Etteoke ? " Jhope and the gang mula resah .
Lets jump !
Soneul jeo wiro deulgo
Oechyeo da gachi pump it up
Lets jump !
Soneul jeo wiro deulge
Oechyeo modu da jumpin'upKedengaran deringan Jump dari telefon Jhope .
" Yeobeosaeyo ? " - Jhope
" Yeobeosaeyo hyung " - Jungkook
" Ahh nae . Waeyo ? Eotteon munjega ? " - Jhope
" Ani . Kjp lagi kami nak smpai sekolah hyung " - Jungkook
" Mwo ?!! Jinjja . Kamu tau tak kat sekolah hyung ada Exo sunbaenim ?!! " - Jhope
" Ahh jinjja ? Daeum iyu ? " - Jungkook
" Haishh kamu ni ! " - Jhope agak mrh dgn pertanyaan Jungkook .
" Haha waeyo ? Ada problem ke kalau dorang ada ? " - Jungkook
" Aduhaii kamu ni . Dah lah ! Buat sakit hati je ckp dgn kamu . Bye " Dgn sakit hati , Jhope terus memutuskan talian .
Semua mata memandang kearah Jhope yg tgh kepanasan dgn soalan Jungkook tadi .
" Wae ? Apa pndng² ?! Nan naega jal saeggin namja ya algo " Kata² Jhope itu mampu membuatkan mereka semua mahu muntah
" Pewwlishh lahh . Aku lagi hnsem " Kris yg sedari tadi diam mula bersuara
" Yakk alahh . Ak--- " Belum sempat Jhope mahu meneruskan kata²nya , Seok Yeon telah memintasnya terlebih dahulu .
" Stop please . Takde masa nak berdebat psl sapa lagi hnsem . Mcm bdk kecik je " Seok Yeon yg mula menyedari akan berdebatan akan bermula , terus menamatkan tanpa sempat yg lain bersuara .
" Tahh . Swag lah sikit . Tengok mcm aku . Swagggg ! " Suga mula membuat gaya swagnya yg tak brapa nak jadi tu .
" Patutnya tak pyh swag . Cool mcm aku ni pun dah dikira okay " Kris seperti tidak mahu mengaku klh .
" Ehh hello encik galaxy ! Swag lagi hebat dari cool guy okay " Suga pun tidak mahu klh .
" Apanya . Swag ? Tak cool lah weyy kalau swag² ni . Tak main lah swag " Kris mula tersnyum sinis gaya cool guy .
" Tak cool ? Ehhh , antara swag dgn cool , swag lagi swag tau . Sbbkan swag lah aku nmpk macho . Sbbkan swag jugak lah ramai yg nak kat aku " Angkuh betul si pakcik swag ni bersuara .
Yg si pakcik cool pulak , tak nak klh . Berdebatan antara swag dan cool diteruskan . Yg lain hnya menutup telinga mereka dgn kapas ." O oneul yeppeune ! " Nyanyi seorg namja lalu matanya dikelipkan ke Seok Yeon .
" Hyung ! " Jerit Kisu
- TBC -
Eotteon munjega - Have a any problem
Daeum iyu - And then why
Nan naega jal saeggin namja ya algo - I know im a handsome man
Hoho guys . Mian chap ni tak brapa best sgt . Bkn tak brapa . Rasanya lngsung tak best . Hoho . Btw vote and comment ^^
YOU ARE READING
[Hiatus] Love With
FanfictionCast : 24K BTS EXO GOT7 VIXX Read first and you will know it :')) Aaaaaa mian mian ayat tunggang langgang cuz ni maaa first ff and tysm for 'k' readers uwaaaaa glad to see that sob sob