INTRO

459 29 7
                                    

Tengku Aqil x Sarah Alisa

Perasaan yang sudah lama dipendam menjadikan dirinya begitu obses dengan seorang gadis bernama Sarah Alisa sehingga sanggup memerangkap gadis itu untuk tidur bersamanya. Namun selepas tindakan gila yang dilakukan olehnya. Sarah Alisa mula menghilangkan diri bagi menjauhi dirinya - Tengku Aqil Syah

Dia bukanlah seorang gadis yang mudah mengalah dan berserah kepada takdir apabila ujian melanda. Sikapnya yang sentiasa berdiri atas kaki sendiri menjadi dirinya sentiasa disenangi. Dia berjaya bangun dari masa silam yang telah meragut satu-satunya mahkota wanita yang dibanggakannya. - Sarah Alisa

Pertemuan semula antara Sarah Alisa bersama Tengku Aqil Syah adalah sesuatu yang tidak pernah terbayang oleh Alisa. Kehadiran Tengku Aqil di majlis makan malam syarikat tempatnya bekerja amat memberikan tamparan yang kuat kepada Alisa.

" we meet again miss Sarah Alisa.....and I will never let you run away from me this time my dear "

Semenjak malam itu, hidup alisa sudah tidak tenang seperti sebelum ini. Setiap masa dan setiap tempat yang Alisa kunjungi pasti Tengku Aqil akan ada untuk mengacau hidupnya. Alisa yang mula risau jika rahsia yang disembunyikkan selama ini sampai ke pengetahuan Tengku Aqil.

" Tengku nak apa sebenarnya ni asyik ikut saya dari hari tu lagi "

" I want you to be my wife "

Alisa mula menjauhkan diri dari Tengku Aqil menenjak lelaki itu menyuarakan keinginannya untuk memperisterikan Alisa. Alisa mengambil keputusan untuk menyembunyikan diri di rumah ibu angkatnya. Dalam masa yang sama dia dapat melepaskan rindu pada seseorang yang sudah lama dia tidak bertemu.

" Sarah.... Dah ada... orang yang istimewa ke dalam hidup Sarah "

" Nope Sarah taka ada sapa-sapa lagi sekarang.... Kenapa mama "

" Ada anak kawan mama yang berkenan dengan Sarah. Dan kalau Sarah setuju... Mereka nak datang merisik sekali dengan bertunang "

Demi untuk mengelat dari menikahi Tengku Aqil. Sarah Alisa bersetuju dengan penjodohan yang diaturkan oleh ibu angkatnya. Namun Alisa mendapat kejutan yang besar pada hari pernikahannya. Ia membuatkan Sarah Alisa menjadi seorang yang pendiam dan keras kepala. Setiap soalan yang ditanya oleh 'suaminya' hanya akan dibiarkan tanpa jawapan.

" Do you mind to explain me who is him to you. To us my dear wife "

" That noting I need to explain to you "

Pernikahan yang pada mulanya dingin seperti kutup selatan mula mencair apabila keduanya mula berdamai dengan takdir hidup mereka sendiri.

" I nak kita mulakkan hidup baru. And it just three... no i mean four of us only. I tak nak and tak akan biarkan sesiapa pun rosakkan hubungan kita this time "

" Insyallah Allah akan permudahkan kalau niat kita baik "

Namun tanpa mereka sedar. Kehadiran Farah Iman yang dahulunya menjadi punca Tengku Aqil berubah mula muncul semula dalam hidup mereka.

' Bagi saya masa untuk fikir semua ini. Benda ni terlalu berat untuk saya terima ' - Alisa

' Love please trust me. It not like what's you think. Dia tipu love supaya love tinggalkan I ' - Tengku Aqil Syah

Bagaikan retak menanti belah hubungan mereka kembali renggang. Alisa Mula menjauh dan dingin dengan Tengku Aqil. Manakala Tengku Aqil tersepit antara dengan berbagai masalah di syarikat yang telah ditimbulkan boleh

⛔Do not copy my idea

⚠️Conflict quiet serious kot

⚠️Banyak kesalahan bahasa

Saya tulis apa yang ada dalam kepala saya je tau. So klu best Komen klu x best x yah baca k

You Are Mine : Hate of Love (SLOW UPDATE)Where stories live. Discover now