4.bölüm 15 Temmuz 2016

5 1 0
                                    

Yaz tatilinde darbe olmuştu ... *o güne dönelim*
Gece saat kaçtı hatırlamıyorum ama uyandım hem de F-16 sesine  , gözümü  açtığımda camdan uçağı çok net görüyordum , ama bizim eve yakın bir havaalanı yoktu . İlk defa masmavi ışık saçarak alçak uçuş yapan bir askeri uçak görüyordum. Yatağımdan kalktım ve salondan sesler geliyordu . Yanımdaki diğer yatakta kardeşim hala uyuyordu . Salona doğru gittim ve annemin sesini net şekilde duydum " bu kadın böyle konuşmaz,  bir şey var ." Ne oluyordu? Babamı gördüm üstü giyinikti.  Saat kaçtı, babam neden hazırdı bekliyordu , bi saniye neden sela okunuyor ? Neler oluyordu bu bir kabus muydu derken bir uçak daha geçti, korkmuştum . Salonun kapısına geldiğimde anne ve babam bana baktı , annem "neden kalktın , geri uyu ." Dedi . Sordum " ne oluyor , neden uçaklar alçak uçuş yapıyor,  baba neden hazırlandın?"  Cevap vermediler, önce  birbirlerine baktılar ve tekrar annem " hadi Lina git uyu  , bir şey yok ." Bir şey vardı buna emindim . Tam odama giderken TRT 'nin yayını kesildiİlk kez böyle bir olaya şahitlik ediyordum ama el mahkum yatağıma gittim ama uyyamadim , saati hatırlamıyorum ama gece geç bir saatdi .
Uyku tutmuyordu sokaktan sesler geliyordu " Ya Allah Bismillah Allahuekber !!" Ne oluyordu balkona çıkıp bakmak istedim ama annem görürse kızardı bu yüzden sessizce mutfağa gittim camdan baktım.  Bir yandan camiden sela okuyonuyordu ve yere baktim ne göreyim  insanlar çok kalabalık guruplar halinde ana cadde  E-5 e doğru gidiyorlar ellerinde  şanlı bayrağımız ...
İstemsizce ağlamaya başladım neden ağlıyordum bilmiyorum ...
Koşup sessizce yatağıma döndüm ve tekrar bir F-16 üstümüzden geçti.  Tam o sırada annem ile babamı duydum , babam " Hakkını helal et , önce Kısıklıya ordan da köprüye gideceğim..."  Ne oluyordu babam neden helallik istedi şimdi.  Kapıya doğru yöneldiler, babam kardeşimle benim odamın kapısına geldi  , uyuyor gibi gözlerimi kapattım.  Üstüm acıktı geldi üstümü örttü,  saçımı okşadı kardeşime de bakti ve çıktı odamızda.  Tekrar bir uçak daha geçti...
Kapının açıldığını duydum babam çıktı ve gitti  , belki de  bu kadar hızlı hiç gitmemişti  içinde kim bilir neler geçiyordu...
Annem haberleri izlemeye devam ediyordu . Biraz zaman geçti yaklaşık 10 dakika . Annemin telefonu çaldı açtı ,arayan  babamdi ; "konağın önüne geldim ama polisler gitmemize izin vermiyor bir şekilde gitmeyi deneyeceğim,  buralar çok karışık,  tanklar vardı yolda ..." bu kadarını duymuştum . Annem konuşmaya başladı " Erkan dikkatli ol Allah'a emanetsin ..." Ne oluyordu televizyondan bir ses duydum tanıdıktı , cumhurbaşkanı Erdoğan... , Sokağa  çıkın çağrısı yapıyordu , bir saniye darbe mi demişti evet darbe , ne demek kendi askerimiz canımızı koruyan bu ülkenin evlatları kendi milletine mi saldırıyordu ?
Nasıl ya bizim kahraman Türk askerimiz, emin miydik onlar olduğuna? E zaten insanlar sokaktaydi daha çok sesler gelmeye başladı.  Annemin telefonu tekrar çaldı arayan anneannnemdi " kızım nasılsının, iyi misiniz , Allahım korusun ..." annem " iyiyiz galiba , şu anlık , Erkan kısıklıya gitti ..." anneannem" biz burda konukomsu toplandık  kuran okuyoruz , babanlar da merkeze doğru yürüyorlar kızım   buralar da hareketli. Sabah ola hayır ola , dikkat edin ..." telefonu kapattılar. Ne kadar uyanık kaldım hatırlamıyorum, en son ağlıyordum ,galiba ağlayarak uyya kaldım , babam  gelmezse diye düşünüyor ona ağlıyordum hem de ya vatansız kalırsak diye düşünüyordum ... Nene Hatunun sözü aklıma gelmişti " benim çocuğum annesiz büyüyebilir ama vatansız asla !!" Evet babam olmasa bi şekilde büyür vatanıma hizmet veren bir Türk kadını olabilirdim ama ya benim şanlı bayramın gölgesi olmadan ne olurdu ? Hiç... Koca bir boşluk...

Sabah oldu yataktan fırlayarak uyandım koştum salonaşükür Rabbim babam odadaydı ama gözleri kıpkırmızıydı ... TV açıktı gecenin kırıtiği yapılıyordu... Evet Türküye Cumhuriyetine  darbe girişimi olmuştu ... Neydi bu şimdi ? Biz Türküz bu topraklar bize bedavadan verilmedi ! Binlerce , milyonlarca şehit verdik , kaç çocuk babasız , kaç anne-baba evlatsız kaldı...  Şairin de dediği gibi :

"Siper et gövdeni ,dursun  bu hayâsızca akın .
....
Bastığın yerleri toprak diyerek geçme,  tanı :
Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı.
Sen şehit oğlusun, incitme ,yazıktır, atanı :
Verme , dünyaları alsan da bu cennet vatanı.

Kim bu cennet vatanı uğruna olmaz ki feda?
Şüheda fışkıracak toprağı sıksan,  şüheda!
Cânı, cânânı,  bütün varımı alsın da Huda,
Etmesin tek vatanımdan beni dünyada cüda.
...."
Biz bu vatanı tek 1 Türk kalsa dahi veremezdik.  Vermemiştik de ...
O gün hep evde oturduk haber izledik oyle geçti.

Ertesi günler  Kısıklı da konağın önünde toplanılıyordu. Bende babama baya bir ısrar ettim ve sonunda gittik  , kendisi tek gitmisti hepAkşam oldu ben ve kardeşim hazırlandık boynumuza pelerin gibi ; ay yıldızlı bayrağımızı asmıştık...
Oraya gittiğimizde büyük bir coşku vardı o atmosfer çok güzeldi...




🌼🌼🌼
Ağlayarak yazdığım bir anım oldu... O güne geri gittim...

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Mar 24 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

İç Sesim Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin