Birinci sınıfın ilk günü, çok heyecanlıydım(k) , herkesin tek tek isimleri okunuyor ve sınıf öğretmeni söyleniyordu , öğretmen eşliğinde sınıflara çıkılıyordu.
İsmim okunmuştu 'A' sınıfındaydım , öğretmenim (ismini hatırlamıyorum) çok tatlı, çıtıpıtı bir kadındı, güler yüzlüdü.
Maalesef 1 hafta sonra gitti... Kıdemi yetersizmiş. Yeni gelen öğretmen erkekti , bembeyaz saçları vardı , emekli olacakmış son yılıydı. Sürekli memleketine gidiyordu ve bize okul tatil oluyordu bende kardeşimin anaokuluna gidiyordum evde boş durmayayım diye annem götürüyordu. Öğretmen köyüne mandıra ve ev yaptırıyormuştu onun başına gidiyordu işte hep de .
Geldiği zaman da (ayda 1 gidiyordu , 1 hafta falan kalıyordu) kötü davranıyordu, yaş bir ağaç dalı vardı ve okuyamayanın eline vuruyordu , ilk ve tek şiddet gördüğüm kişi oydu .!
Onunla tek iyi anım bir park gibi bir yere gitmiştik , şelale falan vardı şelalenin üstüne doğru tırmanmıştık , güzel gündü, anneler de bizimleydi.
🌼🌼🌼
İkinci sınıf, yeni öğretmen Ozan Batıbeki ...
Kendisi görevlendirme öğretmeni olarak gelmişti ve annemlere "seneye ben olmayacağım ve bu çocuklar çok dışlanacaklar yeni sınıflarında, alışmaları çok zor olacak " tarzi şeyler söylemişti neden ; bizim sınıfımızı 5 er kişi olarak ayıracaklardi her sınıfa 5 kişi olarak dağılacaktık ve çevremizdeki diğer ilkokul deprem güçlendirmesi olacaktı o yüzden bizim okula gelecektiler ve o sınıflara da dağılacaktik ... Çok haklı çıktı.Ozan öğretmenim ile hatırladığım bir anı3 yok ...
🌼🌼🌼
Üçüncü sınıf , yeni sınıf... 4 erkek 1 kız olarak dağılmıştı , benim şansım...
Sınıfta kimse benimle konuşmuyordu , yanıma bile oturmuyorlardı ilk başlarda, sonra yavaş yavaş ilk önce Gizem oturmuştu Gizem Ceceli , sonra sınıftakiler de benimle konuşmaya başlamışlardı . Ama herkesi çok sevememmistim hele kızları (3/5 kişi hariç) egoistletlerdi , üstten bakıyorlardı hep .Sömestr tatiline yakın bir zamandı, kardeşim de bizim okulda 2 alt katta 2. sınıfa gidiyordu . Bir gün benim yanıma sınıfından bir çocuk geldi "Alex'in ablası koş Alex kavga ediyor ." Ne benim kardeşim durduk yere kavga etmez birileri canına tak ettirmiş olmalıydı. Koşarak indim katına, bir de ne göreyim benim sınıfımdaki 4 - 5 erkek ile kardeşimin sınıf arkadaşları kavga ediyorlardı. Nasıl yani bi an şoka girmiştim , direkt sınıfımdakilere ne olduğunu sordum , ama elle tutulur bir şey denilmedi bende kardeşim ve arkadaşlarını alıp sınıfa zor da olsa sokup kapıyı kapattım . Sınıfındaki çocuklar beni tanıyordu kızlar beni çok severdi zaten aramızda aşırı bir yaş farkı yoktu . Kardeşimin sınıfımdaki bir çocuk sinir kontrol etmesi için ilaç kullanıyordu onu zabtetmek zor olmuştu. Sınıf öğretmenleri geldi o sıraya kadar ve bisi demedim ona sınıfıma çıktım direkt ve o günü zor da olsa kapattık.
Ertesi gün bu sefer bizim katımızda kavga ediyorlardı, aslında bizim sınıftakiler o sinir hastası olan çocuğa bulaşıp sinir ediyorlardı. O gün sınıfımdan bir kez daha tiksinmistim. Ve bu sefer yan sınıftaki tuhaf çocuklar da bulaşıyordu , o sınıfın öğretmeni ile benim sınıf öğretmenim kankaydi.
O gün son teneffüste yine kavga ediyorlardı bu sefer disarda başladı içeride bizim katta devam ediyordu ve büyüktü bu sefer ... öğretmenler de gitmişti olaya , bir şekilde kardeşim ve arkadaşlarını sınıflarına yollamıştılar ve biz de kendi sınıfımıza girdik. Benim öğretmenim bana kızmaya bağırmaya başladı , "ne yapıyorsun sen , geldiğinden beri sınıfımda huzur yok "vs vs ... ağlamaklı bir ses tonuyla "ben sadece ayırmaya ve sakinleştirmeye çalıştım, sınıftakiler onları kışkırtıyor , onlara söyleyin yapmasınlar bir şey" . "Hayır benim öğrencilerim öyle şeyler yapmaz , ne anlatıyorum ki ben sana zaten anlamazsın " . Çok kötü olmuştum neyse ki okul bitmişti . Çıkarken kardeşimin sınıf öğretmenine kavgayı anlattım.Ertesi gün oldu artık bitsin istiyordum ve 3.ders saati öğretmen zili çaldı hala sınıfa girmedim , yan sınıftaki sınıfa girdim çünki kendi öğretmenim beni dinlemeyecekti biliyorum ve kardeşimi korumam gerekiyordu. Sınıfa girdim öğretmen " efendim tatlım bir şey mi oldu dedi " , "hayır öğretmenim küçük bir şey söyleyecektim " , "seni dinliyorum ", "sınıfınizdaki bir kaç öğrenci kardeşimin sınıfındaki çocuklar ile uğraşıyor bunu demek için geldim , çünkü çocukları kışkırtıyorlar " , öğretmen ayağa kalktı ve " kim onlar bana isim verebilir misin ?" , " isimlerini bilmiyorum sadece yüzlerini biliyorum ", " tamam öyleyse göster ". Kişileri gösterdim ve öğretmen tahtaya çağırıp onlara kızdı ve benden özür dinletti , bende "benden özür dilemeyin , teneffüste gidip o çocuklardan özür dileyin "dedim ve izin isteyip sınıfıma gittim . Mutluydum çünkü kardeşimi ilk kez bir sorunda koruyordum . Teneffüs oldu koşarak alt kata indim ve çocuklar da gelip özür dilediler ve artık teneffüste birlikte oyunlar oynamaya başladılar.
🌼🌼🌼
Dördüncü sınıf, sınıfta kabul görmeye başlamıştım sınıf öğretmenim hariç, ingilizce öğretmenim seviyordu beni bende onu .
Günlerden bir gün matematik dersinde ,'bizim öğretmen hic başka ders islmezdi matematik, türkçe ağırlı , sosyal ve fen arada işlerdi , bedene vs yazın çok nadiren çıkardık. ' bir soru sordu ve şöyle ki bizim öğretmenin kendi sinifina hafta sonu ücretli kurs veriyordu matematik ve türkçe ama ben gitmiyordum annem gerek olmadığını düşünüyordu bencede öyleydi çünkü sadece para kazanmak icindi ve aylık 500tl idi *o zaman için büyük para * . İşte sorduğu matematik sorusu da hafta sonu o kursta çözdüğü bir soruydu zaten genelde orda çözdüğü soruları sınıfta çözüp kursa gitmeyen 3/4 çocuğu rencide etmekti , neyse soruyu tahtaya yazdı ve ben 1 dk içinde çözdüm , doğru çökmüştüm. İşlem onceligi vs gerektiren uzun ve bilgi de isteyen bir soruydu . Baya kendisi kötü olmuştu ve sınıfa "nasıl çözemediniz , cumartesi kursta çözdük bu soruyu " demişti... o günden sonra kendime daha çok oz güven gelmişti .
Okulun sonu geliyordu, bir gün öğretmen " gideceğiniz ortaokulu seçtiniz mi ?" Diye sordu , sınıfın çoğu koleje gidiyordu yada normal ortaokula . Ben ve Berat (Kopuz) imam hatip orta okuluna gideceğiz demiştik *benim gitmek istediğim orta okula herkes gidemiyordu sınava girmen ve o sınav puanına göre giriyordun*, bana hiç bir şey demedi çünkü zaten sevmiyordu beni ama Berat 'a "imam hatip e gidip kendine yazık etme düzgün bir yere git "vs vs diye baskı yapıyordu , ama Berat onu dinlemedi :)
Mezuniyet balosu
3 Haziran
Annem hastanedeydi yaklaşık 1 haftadır, annem 8 aylık hamileydi ve kardeşimin son haftalarında kalbi durmuştu, annem ölü doğum yaptı tam da benim mezuniyetime denk geldi ... Annem hastanedeydi zaten biz de evde kalıyorduk zaten alt katimizda teyzem oturuyordu o yüzden sorun yoktu , sabahtan teyzemle kuaföre gittik hazırlandık eve geldik beni taksiye bindirdi ve mekana gönderdi . Mekan tam kız kulesi karşısındaydi . Çok eğlenceli değildi çünkü herkes anne ve babası ile oradaydı ben ise tek ... ağlamıştım... sonra yıl boyu hazırlandığımız danslara gelmişti sıra, dansları ettik fotoğraf çekimi yemek vs derken gün bitti tekrar taksi ile eve döndüm çok bir olayı yoktu , klasik havuz başında bir kafe de mezuniyet .