YAVER in merak edilişi ve Mustafa padişah

11 0 0
                                    

Bir gün padişah'ın sarayına yeni aldığı bir köle gelir padişah'ın sarayını temizleyecek birine ihtiyacı olduğunu söyler ve yeni bir. Temizlikçi sarayı temizlemeye başlar ve sonrada evine gider saray her kirlendiğinde yeniden temizlikçi gelir ve temizler bu sarayın neden bu kadar çok kirlendiğini merak etmiş ve padişah'a sormaya karar vermiş. Ve sormuş padişah ım neden  kirleniyo saray deyince burda bir sürü insan yaşadığı için kirlendiğini söylemiş ama gerçeği açıklamak istememiş. Bu sırrın kimse tarafından bilinmesini istemiyormuş çünkü bu gerçeği söylerse başı belaya girebilirmiş ancak padişah yaveri karlos'a bundan sonra ben yaşlandım demiş ve eğer ben ölürsem bu tahta sen geçicen demiş ve padişah 4 Ağustos 1980 tarihinde olmüş bütün halk perişan duruma düşmüş ama yaver padişah ın yerini tutamazmış o günden sonra insanlar yaverin emirlerine uymuş. Ve oda aynı Mustafa padişah ı gibi merhametli, dürüst ve saygılıymış. Halkının güvenini kazanan yaver artık tahta olmayı başardı. Bir kaç ay sonra yaver karlos'un yanına halkından biri gelir ve ona şöyle der; yaver karlos biraz ülkemize yenilikler yapsak ne olur demiş ve karlos bu sözün üzerine kabul etmiş ve ülkedeki çocukların oynayabileceği oyunlar düzenlemiş ve bunu yapan karlos'a Teşşekkür etmiş ve bir daha da yöresel oyunlarımız dan düzenleyelim demiş. Hem halkın içinde iyi olacağını söyledi. Bir gün yaver karlos bir maceraya atılmış ve denizlere açılmış o gün yaver karlostan hiç bir haber alınamayıp sarayındaki görevliler merak etmiş ve aramaya başlamışlar ilk ormanların içine sonrada denizlere açılıp padişahı daha kolay bulurlar diye başlamışlar aramaya karlos u yaralı olarak gören görevlileri yaver i sandalın içine koyup saraya götürüp tedavi olması için doktorları çağırmışlar ve yaver karlos un ameliyatından 10 saat geçmesine rağmen haber vermemişler en sonunda 11 saatte karlos un iyi olduğunu ve uyandığını söylemişler.ve herkes mutluluk içinde yaver in yanına gitmiş.

YAZAN NEHİR CEMRE UYSAL

Padişah In Yardımcıları Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin