Yazar: ElifKl943
Kitabın İsmi ve Konusu
Konusu görüldüğü üzere bir mafya kurgusu ve okuduğum kadarıyla şans verilebilecek bir kitap. Gerçekten kitabın da adından okunduğu gibi tatlı bir mafyamız var. Dolayısıyla başlık ve konunun uyumlu olduğunu söylemek mümkün. Öte yandan kapağa yorum yapılması gerekirse daha şık bir kapak seçimi daha iyi olabilir gibi duruyor.
Kullanıcı adının da yazdığı yine bir çift resminin olduğu bir kapak tarzından bahsediyorum ama bu kısım tabii ki sana kalmış.Şunu da eklemem gerekiyor ki mafya kurguları bu platformun klasik kurgularından. Ortada tonlarca mafya kurgusu var. Bu durumda kendimize dönüp şunu sormamız gerekiyor: Neden diğer kurguları değil de benim kurgumu okumalılar?
Umarım açıklayıcı olmuştur.
Açıklama Kısmı
Yukarda da dediğim gibi senin kurgunu okumaya sebep verebilecek çarpıcı ve merak uyandırıcı bir açıklama etkili olabilir. Öznel bir yorum yapılması gerekirse ben kitabı okumak için önce açıklamaya baksam sanırım dikkatimi çekmezdi. Bunun yanında 'doğru yerdesin' tabirini ben pek tasvip etmiyorum çünkü her yazar kitabının doğru yer olduğunu söyler, haksız mıyım? Kimse kendi yoğurduna ekşi demez misali... Senin kitabının doğru yer olduğuna ikna edecek olan asıl kısım tam olarak burda başlıyor. Kapak, açıklama ve etiket üçlüsü ile ilk izlenimi mükemmele taşıman gerek. Okuyucu bu üçüne baktığında düşünmeden kitaba tıklamalı.Şimdi gelelim nasıl mükemmele taşıyacağımıza. Alıntı. Alıntı. Alıntı. Kitabın konusunu en doğru cümleler ile özetledikten sonra mutlaka ana karakterlerin kitap içinde geçen en çarpıcı konuşmalarından birisini koy. Bir süre sonra okuyucu kitabı okudukça o alıntıyı kitabın içinde aramaya başlıyor. Hangimiz yapmıyoruz ki? Açıklama kısmındaki alıntıyı görünce 'Aaa, demek bu cümle burda geçiyormuş.' demiyor muyuz? Yapabiliyorsan o alıntı cümlesi ters köşe bir cümle olsun. Demek istediğim, açıklama kısmında akla gelebilecek ilk anlamı ile kitabın içindeki anlamı bambaşka manalara gelsin.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
eleştiri: mokita
Non-Fictioneleştiri demeyelim de herkesin bildiği şeyleri söylüyorum diyelim. *alımlar kapalı* #tenkit 1. sırada | 15.04.2024 #yorum 3.sırada | 24.04.2024