"Good morning anak bongsu ayah." Teguran mesra ayah membuat aku yang baru turun dari tangga mengangkat kepala dan tersenyum kecil."Morning." tubuh yang sedikit berusia itu di peluk erat.
"Eee bucuk la adik ni dah mandi ke belum ni?"
"Hehe belum. Tapi adik wangi tau!"sengihan seposen di tayan comel.
"Ayah, ibu mana?" tak nampak pun selalunya ada je lepak tengok Netflix dengan ayah depan tv. Kalah orang baru kawen dok berkepit je memanjang. Tolong la sedar anak bongsu diaorang ni single lagi tau!
"Ada kat belakang tu ha tengok pokok bunga dia. Ibu mana nak duduk dengan ayah dah sekarang asyik layan pokok je. Sedih ayah" memek muka di buat acah-acah sedih.
"Eee mengada, geli ketiak adik dengar! Ayah dah besarkan bukannya kecik lagi cubit karang baru tau. Dah la bye nak kacau ibu muah" flying kiss di beri dan ketawa kecil terlepas dari mulut masing-masing.
"Ibuuuu buat apa tu. Adik datang nak mengacau ni" suara sengaja dimanjakan untuk menarik perhatian ibu.
"Haa nak apa budak ni? Menyebuk je pantang betul tengok ibu senang sikit"
"Takda apa pun adik bosan la tak tau nak buat apa" duduk rumah sorang adik beradik semua masing masing dah kerja dan sambung belajar. Aku ni je ha sorang sesat tengah sekolah.
"Pergi la buat benda berfaedah sana, baca buku ke apa ke"
"Tak nak baca buku, adik dah buat dah tadi. Sekarang ni adik nak kacau orang hehe" sambil mulut menyembang dengan ibu tangan comel yang gatal ni tak reti duduk diam lincah menarik bunga bunga ibu yang dah kembang cantik.
"OII HANA AZZAHRA! What are you doing! Habis la bunga ibu budak bertuah oi astaghfirullah Ya Allah penat penat ibu jaga sampai ada bunga dia petik macam tu je." auch oh my god my precious ear are hurt bapak nyaring betul suara ibu ni.
"Sini kamu budak ni memang nak kene ni!" ibu dah angkat penyapu dia setinggi tinggi alam dan buka langkah kearahku.
Oh damn man "ARGHHHH OKAY OKAY SORRY IBU SORRY AAAA JANGAN LA CAKIT ONTOT AYEEE. DAH PERGI LA TENGOK BUNGA TU BALIK ADIK TAK KACAU DAH!"
YOU ARE READING
BEAUTIFUL SOUL
RandomWe are the main character in our own story. "World is not cruel but people in it is it"- Hana Azzahra If this is the fate that be written. I'll redha with it. "always be happy with our life even deep inside we are broken"- Hana Azzahra 80% base on...