Keadaan rumah yang kosong dah sunyi di pandang. Keluhan kecil juga dilepaskan. Duduk rumah sorang lagi la nampaknya. Bosan betul jadi anak bongsu ni semua orang sebuk dengan kerja kitanya tingal sorang sorang.
"Nak buat apa je ni?" kepala di baringkan di island table sambil kepala ligat berfikir nak buat apa. Rumah elok dah besar tapi yang tinggal sorang je. Ibu ayah petang baru balik. Abang dengan kakak tunggu cuti baru nampak muka. Bapak tak best hidup aku. Kawan pun berapa ketul je yang ada.
Ni kalau ada anugerah manusia paling membosankan dalam hidup memang aku boleh menang tanpa bertanding.
"Karaoke je la. Time ni je la kita nak buat concert sendiri biar nyamuk impressed dengar suara aku" mana tau harini hari last dia datang rumah aku sebab dia trauma lepas dengar suara sedap aku. Memang rumah ni dah kena blacklist dengan segala keturunan dia.
"Assalamualaikum, adik? Hey kenapa tidur dekat sini? Dengan tv terpasangnya, dah solat ke belum ni?" tepukan perlahan di bahu membuat aku tersedar dari lena.
Entah bila aku tertidur pun tak sedar. Mungkin penat sangat nyanyi tadi. Singing with full expression because sometimes the lyrics just hit our life. We can express everything in music.
Hanya gelengan mampu di beri untuk membalas pertanyan ayah.
"Pergi bangun naik atas mandi,solat. Lepastu turun makan. Jangan tidur balik eh, tak baik tidur time asar ni"
"Okay"
Seperti yang di pesan lepas solat tadi lepas mandi solat aku terus turun kembali ke bawah untuk makan.
"Ibu ayah tak makan sekali dengan adik?"
"Takpe la dik makan sorang je eh? Ibu dengan ayah dah makan dah tadi" balasan dari ibu membuat hati aku sedikit kecewa.
"Oh okay" ada nada kecewa tak dapat disembunyikan dalam balasan.
Satu lagi keluhan kecil keluar dari mulut. Makan sorang sorang eh? Baru rasa happy sebab ingat ibu ayah nak makan sekali tadi. Semangat nak makan terus hilang, selera terputus tengah jalan. Tapi kalau tak makan nanti membazir, kesian ibu dah masak.
Don't put high expectations because once it doesn't reach your expectations it might hit you so bad.
It looks simple but i really bagging for it. It's hard to eat together? I just love the moment when we eat and talk about each other life.
YOU ARE READING
BEAUTIFUL SOUL
RandomWe are the main character in our own story. "World is not cruel but people in it is it"- Hana Azzahra If this is the fate that be written. I'll redha with it. "always be happy with our life even deep inside we are broken"- Hana Azzahra 80% base on...