Bili su u parku. Gilah je sjedila na rubu starog, drvenog stola, prekrivenog tragovima prošlosti, dok su joj misli plesale u ritmu tjeskobe.
"Zabrinuta sam nakon što sam sve ono pročitala", progovorila je tihim glasom.
"Mislim da je najvažnije da se dobro osjećaš, zar ne?", odgovorio je Isco s laganim osmjehom.
"To je istina. Osjećam se odlično. Čak i bolje nego prije." Gilah je razmišljala trenutak. "Uvjerena sam da mi je tetovaža pomogla."
Isco je kimnuo glavom. "I ja sam uvjeren. U vojsci sam bio u situacijama gdje je preživljavanje bilo ispod svake vjerojatnosti. Godine 2014., tijekom rata s Hamasom na granici s Gazom, bio sam u jedinici koja je patrolirala u džipovima. Gerilci su napadali iz zasjede, ispaljujući rakete iz ručnih bacača. Džipovi su gađani sa svih strana, a ja sam ostao nepovrijeđen, dok su moji suborci..." Isco se zagledao u daljinu, sjećanje na užase rata još uvijek je bilo živopisno. "Mnogi od njih su preminuli ili su ostali s trajnim invaliditetom."
"To je strašno!", Gilah je uzdahnula s empatijom.
"Slažem se. I to me je navelo da se zamislim. Zašto sam preživio? Nemam PTSP, ne proživljavam traume u snovima, ne budim se u znoju. Ništa. A moji suborci, koji su prošli kroz iste situacije, bore se s brojnim problemima."
"Nevjerojatno", Gilah je prošaptala. "Pravi si sretnik."
"Jesam", Isco je prihvatio. "Duboko zahvalni sretnik."
Nakon par minuta provedenih u tišini, Gilah se sjetila stričevih riječi i izgovorila: "Zeleni dolaze u paru, prepoznali su se i više ne žele biti razdvojeni."
"Razmišljao sam o tome", Isco je nastavio. "Oboje imamo simbionte, kako ih Rav Kadoori naziva. Kad nismo zajedno, oni pulsiraju zelenim svjetlom. Dakle, možemo ili biti stalno zajedno ili podnositi tu pulsirajuću svjetlost koja nas privlači jedno drugome."
"Što bi ti uradio?", Gilah je znatiželjno upitala.
"Iskreno, ne razlikujem se puno od simbionta." Isco se osmjehnuo. "Kada bih mogao, i ja bih pulsirao kada nisam s tobom."
Gilah se nasmijala. "To je definitivno najviše pulsirajuća ljubavna izjava mog života!"
"Haha, ali istina je", Isco je odgovorio ozbiljno. "Ionako su moje emocionalne potrebe drugačije."
"Kakve su tvoje emocionalne potrebe?", Gilah je s nestrpljenjem upitala.
"Po meni, prijateljstvo je najvažnija stvar na svijetu. Ono je ljubav u najčišćoj formi. Ono što ljudi često nazivaju ljubavlju, preplavljeno je sebičnošću i posesivnošću. Prava ljubav ne poznaje te dimenzije. Ona je vertikalna, usmjerena prema nečem višem, uzvišenijem. Ne spušta se na horizontalnu razinu posjedovanja i tjelesnosti. Prava ljubav se događa između dviju srodnih duša, ujedinjenih prijateljstvom. Ljubav znači napustiti 'sebe', ograničenog i malog, u ime onoga što je veće. Ako nije tako, to nije ljubav. Ne možemo je prizemljivati bez da je pritom ne uništimo. Prepustiti se ljubavi znači pokazati najveću hrabrost. Spremnost na dezintegraciju osobnog. To je jedini put do Boga."
Gilah je bila zapanjena Iscovim riječima. Nikad prije nije čula ovakav pogled na ljubav.
"Wooow!", uskliknula je. "Ovo me je sasvim oborilo s nogu. Osim što je najviše pulsirajuća, ovo je i najmanje erotična ljubavna izjava koju sam ikada dobila."
Isco se nasmijao. "Haha, ali nemam ništa protiv erotike. Samo sam protiv toga da se sve svodi na nju kao jedinu razinu ljubavi."
"Ti si filozof par excellence", Gilah je s divljenjem progovorila.
"Sjećaš se kad sam spomenuo riječi strica - da nakon tetovaže vitalna energija raste kao i interes prema duhovnom?", Isco je upitao.
"Da", Gilah je potvrdila.
"E pa ja svoju tetovažu nosim preko deset godina", Isco je rekao s osmijehom. "To je bilo sasvim dovoljno da postanem filozof."
Gilah se nasmijala. "Hajde, ti erotični filozofu", rekla je koketno. "Svrati k meni na večeru."
"Hahaha, ne mogu sad, ali doći ću za sat vremena", Isco je odgovorio s uzbuđenjem u glasu.
"I bolje ti je", Gilah je dodala s naglaskom.
Isco se oprostio i otišao, a Gilah je ostala sama s mnoštvom novih misli i osjećaja. Bila je zbunjena, fascinirana i intrigirana Iscovim konceptom ljubavi. Što je to zapravo ljubav? Je li to ono što je dosad iskusila? Ili je možda Isco u pravu i prava ljubav se krije u nečem dubljem, duhovnijem?
Gilah je znala da će joj večera s Iscom biti puna novih spoznaja i da će joj to pomoći da otkrije odgovore na brojna pitanja.
YOU ARE READING
Majka
FantasyZašto sam krenuo pisati novelu 'Majka'? Recimo da mi realizam nije previše stimulativan. Imam ga više nego dovoljno u stvarnom životu. Nadalje, krimića i SF-a sam se zasitio od prekomjerne konzumacije. S ljubićima valjda još nisam posve srastao, ali...