Vinterns kyla hade skapat ett täcke av orörd snö över hela kungariket Hyrule. De välbekanta landskapen, en gång levande med höstens nyanser, glittrade nu under ett lager av pudervitt. Tornande tallar, lastade med snö, stod vakande över landet, deras grenar böjde sig som en hyllning till årstiden. Vinterdagen hade börjat med en oväntad present till Link – en sällsynt dag ledig från sina riddarplikter. Prinsessan Zelda, som erkände hjältens outtröttliga ansträngningar, gav honom en paus för att njuta av säsongens glädje. Dessutom, som ett erkännande av Links orubbliga hängivenhet för att förbereda sig för det hotande hotet från Calamity Ganon, gav kungen av Hyrule Link ett speciellt privilegium: tillåtelsen att övernatta var han än ville för natten. Innan han lämnade slottet delade Link sina varma önskningar om en god jul med alla närvarande, inklusive Zelda, kungen och de två kungliga gardet som står vaksamma. Han planerade att resa till Zora's Domain, ett rike av både skönhet och vördnad, men ännu viktigare, hans barndomsvän Miphas omhuldade hem. "Hej Link! Det var länge sen! Tillbaka till att besöka Zora's Domain antar jag?" frågade han med ett skratt. Link gick vanligtvis förbi Wetland-stallet när han besökte Zora's Domain, så det var inte en överraskning att Lawdon lyckades gissa att han var på väg att besöka domänen. Han log och nickade, och Lawdon kallade genast Epona, Links uppskattade häst. "Trevlig resa!" Lawdon ropade när Link red iväg, och Link nickade och vinkade tillbaka. Trots att han hade gott om tid före skymningen för att nå Zora's Domain, uppmanade hans spänning honom att snabba upp hästens tempo. Förväntan på att återförenas med Mipha satte fart på hans iver, vilket gjorde resan mer än en enkel passage, eftersom det var en glädjefylld förväntan på omhuldade ögonblick som skulle komma.
***"Oroa dig inte, han kommer!" sa Mipha till Sidon medan han otåligt drog i hennes arm. "Han lovade mig det, och jag tror inte att Link kommer att bryta sitt löfte, annars kommer jag att straffa honom!" sa Mipha medan hon fnissade lätt, vilket gjorde Sidon ännu mer otålig. "Han kommer snart!" Det var jul i Zoras domän, och domänen var dekorerad med massor av juveler och kristaller. De forsande vattenfallen, typiskt flytande och livliga, bar nu en frostig päls, vattnet under delvis fruset, vilket skapar ett unikt mönster av känsliga sprickor och sorl. Domänens arkitektoniska elegans framhävdes av den mjuka glöden från de många lysande kristallornament som pryder varje skrymsle och vrår på Domänen, och reflekterar det omgivande ljuset i en bländande dans. De festliga dekorationerna prydde domänens arkitektur och skapade en pittoresk scen av skönhet. Mipha såg sig omkring med vördnad, hennes andedräkt tagen av Domänens fridfulla skönhet. Det var avkomling av vinterns nåd, där kylan i luften dämpades av värmen från samhället, och varje glittrande snöflinga innehöll glädjelöfte. När Mipha och Sidon såg solen sakta gå ner hördes en liten folksamling på torget. Mipha och Sidon kikade över och fick reda på att Link hade kommit! Vakterna hälsade honom välkomna och skulle föra honom upp till tronsalen. När Mipha såg detta rusade han ner för trappan tillsammans med Sidon och sprang över till där Link var. "Hej Link!!" Strålade Mipha när Sidon rusade fram och slog sina små armar runt Links ben. "H-hej Mipha. Det var länge sedan..." Link stammade när han tittade på Mipha. Att prata var inte riktigt hans grej. "Hej! Han pratar fortfarande!" Mipha retade. "Du har äntligen bestämt dig för att besöka mig. Är jag så tråkig mot dig?"
"Jag... öh..."
"Haha, jag bara skojar! Det är bättre än att inte ha dig på besök alls. Vill du åka upp till fallen med mig igen?"Link log och nickade mjukt. Veiled fallen var Links favoritställe att åka till med Mipha när han besökte, eftersom fallen inte bara erbjöd en förtrollande utsikt över Zora's Domain utan också vaggade samtalen mellan Link och Mipha, vilket gav en kokong av integritet. Det var i denna fridfulla oas, omgiven av den tysta symfonin av forsande vatten, där Link kunde släppa tyngden av sitt ansvar och öppna sitt hjärta för Mipha. Till skillnad från någon annanstans kan Link vara sårbar, hans tankar flödar fritt som det forsande vattnet framför honom. När Sidon lekfullt rusade upp för trapporna, rusade en Zora-hövding ner för trappan som leder till tronsalen och ropade på Sidon. "Prins Sidon! Middagen är klar. Kom snabbt, innan maten blir kall! Jag förberedde min specialitet idag: Hearty Bass tillsammans med lite glaserad karp bara för dig!" När han hörde detta lyste Sidons ansikte upp, men hans leende bleknade snart när han insåg att han inte skulle kunna följa med Link till Veiled Falls om han gick på middag. "Va? B-men jag vill följa med Mipha..." "Men Sidon, din mat blir kall och den kommer inte att smaka lika gott." "Men..." "H-hej Sidon, oroa dig inte, jag ska stanna här över natten, så... jag-jag kommer och spenderar lite tid med dig när vi kommer tillbaka, jag lovar." lade Link till snabbt till för att underlätta Sidons sinne. "Verkligen? Varför berättade du inte det här för mig? Sidon, du har egentligen inte så mycket att förlora, du kan prata med Link senare okej?" sa Mipha medan hennes ansikte lyste upp. Sidon funderade en stund, men svarade kort efter med ett glatt "Okej Mipha!" tillsammans med ett gulligt leende. Efter att ha sagt hejdå till Link gick han iväg med Zora-hövdingen för att äta middag. "Nå, nu är det ur vägen, låt oss skynda!" sa Mipha glatt. "Jag kan inte vänta med att hinna med saker. Det var så länge sedan jag pratade med dig!" "Y-yeah, låt oss skynda oss." sa Link medan ett mjukt leende rörde vid hans läppar. De tog sig till Veiled Falls och började komma ikapp de många saker som hade hänt sedan Links senaste besök. De pratade om saker som sträckte sig från hur Link blev riddare till prinsessan Zelda, till att Mipha blev piloten för Vah Ruta. När de närmade sig Veiled Falls blev ljudet av forsande vatten högre, åtföljt av enstaka knarr från de isiga grenarna från ett närliggande träd. Fallen, delvis frusna, föll ner i kristallina ark och skapade en fascinerande dans av vatten och is.
De gick till den mossbeklädda mittstenen och satte sig, som de alltid gjort. Miphas fjäll skimrade i den sena kvällssolen, och Links andetag kondenserade i den kalla luften och bildade flyktiga moln av ånga som skingrades ut i natten. De båda hade tagit på sig sina varma kläder innan de lämnade, Mipha bar den varma dubbletten som Link gav henne när han var liten, och Link bar en snöklädd huvudbonad tillsammans med sin vanliga blå championtunika och hans par hylianbyxor för att avvärja kylan . Snöflingorna, svävande i luften, fortsatte sin mjuka nedstigning, vilket bidrog till ögonblickets förtrollning. The Veiled Falls, även om de delvis var täckta av is, behöll sin eteriska skönhet - ett bevis på naturens varaktiga magi. Deras konversation fortsatte att flyta utan ansträngning och vävde igenom delade minnen och fallens milda rytm. De pratade i timmar och timmar och delade varandras tankar och bekymmer. Allt eftersom tiden gick gick solen ner och månen började ta sin plats. När Mipha spårade mönstren av snöflingor på hennes hand, tittade hon upp och hennes blick fångade en strimma av ljus över natthimlen - ett stjärnfall. "Link, titta", viskade hon och pekade på den himmelska besökaren. "Ett stjärnfall. De säger att om du önskar det kan det gå i uppfyllelse." Link följde hennes blick, hans ögon fäst på den flyktiga briljansen. Ett tyst leende rörde vid hans läppar när han talade, hans röst bar en önskan lastad med tyngden av ett hjältehjärta. "För mig, jag... Jag önskar en värld där ingen kommer till skada under olyckan," sa Link och hans blick återvände till Mipha. "En värld där vi kan tillbringa fler stunder som denna, tillsammans, fria från mörkret och skuggorna som dröjer sig kvar." När Mipha hörde detta, gnistrade hennes ögon av kärlek, och en värme lade sig i utrymmet mellan dem. "Åh Link, jag också. Vad jag önskar att livet kunde vara så här för alltid... bara du och jag tillsammans..." Hennes röst slocknade när stjärnskottet fortsatte sin resa över kosmos, ett tyst vittne till de förhoppningar som delades mellan Zora-prinsessan och hjälten i blått. I det tysta ögonblicket, omgivna av lugnet i Veiled Falls och löftet om ett stjärnskotts önskan, log Mipha och Link. Ekot av deras samtal dröjde sig kvar i luften, ett bevis på den bestående styrkan i deras band. När natten fördjupades och fallen fortsatte sin eviga kaskad, satt Mipha och Link tillsammans i sällskaplig tystnad, deras hjärtan sammanflätade med vinternattens magi.
Slut
YOU ARE READING
Berättelsen om ett stjärnfall
RomanceDen här historien är en kort och söt berättelse om Mipha och Link. Det här är en berättelse med jultema så vi hoppas att ni alla gillar att läsa den! Dessutom tillhör alla karaktärer i den här historien Nintendo, inte oss. Njut! Vi måste också ge sp...