Kehidupan ini satu adventure yang menakjubkan. N ucapkan salam bahagia. Berbahagialah membaca kisah-kisah yang dilalui oleh N. Banyak kisah suka dan duka yang berlaku di kompleks kepolisian di mana N menetap/tinggal.
Hati N sedih. Hujung tahun 1967 N terpaksa meninggalkan kompleks kepolisian itu. Pindah mengikut abahnya yang ditukarkan ke Kuantan, Pahang pula. Dia terpaksa meninggalkan kakak-kakak dan makcik-makcik gersang yang telah mengajarnya tentang sex dan bagaimana hendak memuaskan naluri perasaan seorang wanita di atas katil dan juga memuaskan dirinya. Pelajaran-pelajaran itu menjadi senjata saktinya dalam meladeni wanita baik yang muda mahu pun tua dan tidak kira dari apa bangsa.
Tubuhnya makin sasa dan dia tampak segak. Tinggi dan athletis. Sudah mencecah 170cm.. Masih juga tidak suka pakai seluar dalam. Masih juga gemar konolnya ditibai angin dalam celana atau seluarnya.. Hihihi.. Itulah N..
N menjadi amat pening. Rezekinya untuk memuaskan nafsu makcik-makcik gersang seperti yang telah dilaluinya tidak berlaku di tempat barunya. Sebab abahnya tidak mendapat kemudahan berek dalam kompleks polis dan mereka sekeluarga terpaksalah duduk di rumah sewa.
Abahnya menyewa sebuah rumah kampong dari enam buah rumah dalam kebun getah. Bkt. S nama kampong itu. Rumah-rumah sewa itu milik seorang bernama Rahim(35thn) dan isterinya seorang ah, ah Zainah(29thn). Rumah mereka sebuah bangalo letaknya di depan rumah sewaan yang didiami oleh N dan keluarganya.
Rumah-rumah sewa yang enam buah itu dibuat sebaris melintang dengan jarak dalam 50 kaki antara sebuah rumah dengan sebuah rumah yang lain. Terletak dalam kebun getah dan di belakang rumah sewaan pula semak samun. Ada juga pokok buah rambutan, macang, mangga dan manggis di tanam oleh penghuni-penghuni rumah sewa yang lalu. Bila pokok membesar, si penanam tidak dapat merasai buah-buahnya melainkan warga penyewa yang masih kekal menyewa di situ.
Rumah sewa yang diduduki oleh N ialah No 1, di depan ialah bangalo tuan Rumah Rahim. No 2 di duduki oleh Pakcik Sulaiman (40thn), anggota polis berpangkat koperal, isterinya Makcik Sawiyah(38thn), surirumah dan dua orang anak mereka, No 3 milik Abang Tukiman (30thn), seorang buruh LLN dan isterinya Kak Sakinah(24thn), seorang suri rumah, tiada anak, No. 4 Pakcik Hilmi (35thn) kerani LLN, isterinya Makcik Mirah (34thn) juga kerani LLN dan dua orang anak mereka dijaga oleh Makcik Sawiyah, No 5 Pakcik Hakim (45thn), seorang posman, isterinya, MakcikSharifah(43thn), pandai menjahit baju dan mengambil upah, anak mereka seramai tiga orang bersekolah di sekolah asrama penuh dan No 6 milik Bang Harun (28thn) kerani sekolah dan istrinya Cikgu Limah (25thn) yang mengajar di salah sebuah sekolah menengah di pekan.
Itulah kehidupan yang dilalui oleh N dalam kelompok kebun getah dengan sebuah masyarakat yang kecil terdiri dari tujuh keluarga. Dengan kebenaran tuan rumah, Rahim penghuni dibenarkan berkebun dan memelihara ayam dan itik. Maka kerja-kerja bercucuk tanam, mendirikan reban ayam dan itik, memberi makan ayam dan itik menjadi kerja harian N apabila balik dari sekolah. Dan N juga membina sebuah pondok yang kemas di hujung kebun, jauh dari reban ayam dan itik di bawah pohon manggis yang rendang dan tersorok.
Pondok itu berlantaikan papan, berdinding papan separuh, separuh dengan buluh di bahagian atasnya, bertingkap dan pintunya hanya di tutup dengan bidai buluh bila hujan. Atapnya dari zinc dan boleh dibuat tempat dia belajar dan memuatkan tiga hingga empat orang. Di situlah N selalu menghabiskan waktu-waktu luangnya. Manakala daun tingkap juga diperbuat dari buluh yang dianyamnya dengan baik. Pondok itu agaktersorok.. Lantai beralaskan tikar dengan rak buku dari buluh dan dua buah bantal lusuh.
Sekali sekala N tersenyum bila mengingatkan pondok yang dibina dengan bantuan abahnya itu. Pondok dulu di kompleks lama, tempat dia mula-mula bersetubuh dengan makcik Anum.. Apakah pondok yang kini di dudukinya akan menjadi tempat dia bercengkerama?Bersetubuh dengan makcik Anum adalah kenangan paling manis dan mereka mengulanginya selalu di situ. N mengelengkan kepalanya.. Apakah makcik-makcik yang menjadi jirannya ada yang gersang? Apakah dia berpeluang menjadi pengintai kerana letak duduk rumah sewa di situ agak sukar juga untuk melakukan perbuatan tersebut.. Kecuali di waktu malam, boleh mengintai melalui celah-celah tingkap atau daun-daun papan rumah sewa yang sekah.. Apakah ada makcik-makcik atau kakak-kakak yang gersang di situ?N tidak mampu menjawab sedangkan penisnya sering mencanak tegak bila mengenangkan apa yang sudah dilaluinya. Sudah masuk tiga bulan penisnya tidak merasa cipap wanita, semenjak berpindah ke Bkt S.