Jak slabá může být lidská vůle? Poskytnete jim nástroj a oni ho využijí. Nezváží ani následky a okolnosti. Stačí poskytnout třeba knihu, Zápisník smrti. Jeho majitel se pak stává vládcem nad životy a uzavírá smlouvu s námi, shinigami.
Pro Lighta Yagamiho, Kiru, to byl slibný začátek. Našel můj zápisník, ale čekal ho neslavný konec. Ano, stal se bohem nového světa, ale díky komu? Byla to moje zásluha, našel můj deník. Chtěl jsem si ukrátit nudu ve světě mrtvých a v lidském světě se rozpoutalo peklo. Dluží nám hodně. Mně, Mise a Rem.
Ach, milovaná Rem. Využil tvou náklonnost k Mise a zbavil se tě. Časem se měnil, jak propadal svému přesvědčení, že je Bohem. Toužil po změně světa, ale nakonec... nebyl nic víc než masový vrah. Ano, poklesla zločinnost, ale lidé žili v neustálém strachu. Báli se, že i na ně dopadne tvrdá ruka Kiry. On sám si myslel, že může zabíjet beztrestně, když ho nikdo, ani L, neodhalil.
Tuhle věc si Light neuvědomoval. Netušil, že strach je pro lidi hnacím motorem. Děsil je, nehodlali se zprotivit svému Bohovi. Nakonec za svoje činy zaplatil. Odhalili ho a já sám napsal jeho jméno do Zápisníku smrti.
Byl pošetilec, upíral lidem právo na svobodu a život bez strachu. Nakonec se stal tím, co chtěl vymýtit. Zločincem, sériovým vrahem, který musel zaplatit za svoje hříchy. Celé roky si namlouval, že si vystačí s chladnou logikou a nikdo ho neodhalí.
Jak jsi byl pošetilý, Lighte Yagami.
ČTEŠ
Pošetilost
FanfictionKrátká úvaha z pohledu Ryuuka, shinigamiho ze série Death Note. Za cover děkuji @jajafilm. Povídka vznikla v roce 2011 a v nynějších dnech prošla revizí.