CHAPTER 5

8 0 0
                                    

ARA'S POV.

I was wrong... Today wasn't my lucky day. Instead of Jollibee I had scolding for dinner. It was my fault tho, I shouldn't have expected. Alam ko naman simula nung umpisa palang na mahirap para kay mama na andito ako, most especially na tanggapin ako. Dapat naging thankful nalang ako na pinatira niya ako dito at hindi na nag assume na she care's for me.

I didn't want to sound like a brat when I asked mama kung bakit toyo ang ulam namin and not that certain viand that I was expecting. Hindi ko rin alam kung saan nanggaling ang lakas ng loob ko when I asked her. I was so careful since the day I came here, I didn't want to offend or disrespect her in any way. At nasira lahat Yun because of the stunt I did tonight.

It wasn't the first time she got mad at me, but it was the first time na I was so aware of my fault and it made me feel so guilty.

I couldn't stop my tears when I remembered everything she said during dinner.

Flashback:

"Mama, Toyo po ang ulam natin?"I asked mama in confusion.

"Oo, bakit may reklamo ka? Marunong ka nang magreklamo ha?!"

I immediately got nervous when she started raising her voice, I didn't mean to make her angry, nagtataka lang ako kasi buong akala ko naitabihan niya ako ng ulam nila kanina.

"Hindi po sa ganun mama, I just thought po na fried chicken ang ulam natin ngayon. Nakita ko po kas-"

Hindi ko na natapos ang sasabihin ko ng biglang hinampas ni mama ang mesa at galit na galit na sinigawan ako.

"Ang lakas naman ng loob mong mag demand, ha Arabella! Kung lumaki kang Prinsesa sa Amerika, PWES! IBAHIN MO RITO! SAMPID KA LANG DITO ARABELLA, SAMPID KA LANG".

I flinched when she suddenly grabbed my jaw, looking at me with such anger that I thought it'd be my end. A tear slipped from my eyes as she said the next words with such venom.

"Inis na inis na ako sa pagmumukha mo Arabella kung alam mo lang, tuwing nakikita kita naaalala ko ang put*nginsng Andrew na yun! Lahat ng hirap na dinanas ko dahil sa ama mo, lahat ng pasakit na dinanas ko dahil sa lalaking Yun! At kung ano man ang kalagayan ko ngayon, lahat yun kasalanan ng ama mo, lahat Yun dahil pinanganak kita!"

It hurts... It hurts because it's true. She's right, it's all my fault. And I feel so hurt for my Mama, hindi ko man alam ang buong storya pero I know she wouldn't be this angry, I know she wouldn't be crying like this if she wasn't hurt so badly and all I can do is accept all those words and let her let it out at me. Kahit Yun lang, para mabawasan man lang ng kahit kaonti ang sakit na dinanas niya because of me.

My train of thoughts stopped when she let go of me and took a step back, she took a very deep breath and slowly said "Kaya kung hindi man abot sa gusto ang dinaranas mo dito, kung hindi mo gusto ang klase ng pamumuhay namin dito wala lang karapatang mag reklamo, dahil lahat ng to, dinaranas namin, dinaranas ng mga anak ko dahil sayo".

She then walked out after that, leaving me sobbing ever so silently.

---End of flashback---

APOLLO'S POV.

I don't know why, but Arabella's been following me the moment I entered the gate. I know she's trying so hard for me not to notice her, I can tell by how she acts like she's reading or fixing her shirt everytime I look back at her.

I know she means no harm tho, kaya hinahayaan ko nalang. But all of my questions was answered when I saw those fucking guys who harassed her standing at the same spot as yesterday, balantly checking her out, and now she's walking much closer to me. I can feel fear radiating off her and that for some reason makes me fucking mad.

Answered PrayerWhere stories live. Discover now