‧͙⁺˚*・༓☾ Happy Reading ☽༓・*˚⁺‧͙
"Hah.. Akhirnya selesai juga, malam nanti langsung berangkat!" Ucap gadis surai Ungu kehitaman yang baru saja berkemas akan pergi—[Name] itu dia.
"Hng? Bunda!" Ucap gadis kecil yang berada di ambang pintu kamar [Name] "haihh, sudah berapa kali aku bilang? Jangan panggil aku bunda Nata!" Nata—gadis kecil yang berada di ambang pintu kamar [Name].
"Hng.. Okey.." Dengan wajah murungnya dia terpaksa tak mengucapkannya lagi.tapi boong.
[Name] berjongkok dan mengelus kepala Nata "nanti malam kita akan berangkat ke negara sahabat ku, jadi Nata tidur dulu ya?" Ujar [Name] dan diangguki oleh Nata.
Nata melompat ke kasur milik [Name] dan tertidur pulas dalam sekejap "ehh, loh? Harusnya tidur di kamar mu Nata.." [Name] memasang wajah datarnya dan menyelimuti Nata "selamat malam, mimpi indah".
[Name] mengecup dahi Nata lalu pergi ke dapur untuk makan.
***
Di Markas Kotak
Bzztt
Bzztt
"Hahaha... Akhirnya dah siap... Bersedia Probe!!" Ucap seorang alien kepala kotak dengan warna hijau yang membuka topeng(?) yang di gunakan saat mengelas.
"Bersedia?" Gumam robot ungu berbentuk seperti piring "bersedia~ pergi mengembara~ kinilah masanya~" Robot yang bernama Probe itu malah menyanyi lagu 'Bersedia' dan mendapat pukulan kasih sayang dari tuannya—Adu du alien kepala kotak.
Ktang
"Adeh!" Rintihnya saat dipukul oleh Adu du "aku suruh kau bersedia!! Kau nyanyi lagu 'bersedia' pulak!!" Marah Adu du pada Probe.
"Aduh~ nak nostalgik sikit pun tak boleh~" Ucap Probe yang kepalanya sudah ada benjolan.emng robot bisa benjol?
***
Di Kelas
Ada seorang guru yang sedang menjelaskan pelajaran dan para murid tengah mendengarkan penjelasan dari guru tersebut.
Lelaki bertopi dino—Boboiboy sedang menatap ke luar jendela sedangkan teman disampingnya yang bertubuh gempal—gopal sedang makan tetapi di tutupi oleh buku.
'Hm, agaknya mana [Name] pergi?' batinnya tanpa mengalihkan pandangan dari jendela.
"Boboiboy! Boboiboy!" Bisik Gopal yang ada di sampingnya "Boboiboy! Kenapa kamu mengelamun je tu haaaaa?!" Teriak guru—Papa Zola sembari menunjuk Boboiboy.
Semua orang di kelas menatap Boboiboy "ha!! Err... Takde apa cikgu!" Refleks Boboiboy langsung berdiri menghadap ke depan "dey! Cepatlah jawab soalan Cikgu Papa." Ucap Gopal yang masih setia makan.
"Soalan? Errr... Soalan apa cikgu?"
Papa Zola merasa dirinya diabaikan langsung sakit hati dan marah "Soalan Matematik la!" Teriaknya membuat Boboiboy tersentak.
"Soalannya! Tok Samad mempunyai 3 orang anak. Mak Salmah juga mempunyai 3 orang anak. Jadi... Berapakah jumlah anak mereka?!" Ucapnya sembari memberi soal.
KAMU SEDANG MEMBACA
Boboiboy Galaxy Sori X Fem!Reader
Açãosetelah Boboiboy mengalahkan Retak'ka kisah barunya akan dimulai, [Name] yang berada di Indonesia tau berita tersebut melalui Komander Koko Ci. [Name] adalah teman masa kecil Boboiboy saat di kota Hilir, mereka senantiasa bersama. tidur? makan? sela...