Esok.
Aku jalan ingin keluar dari pintu pagar sekolah.
Aku nampak Aqil jalan dengan perempuan lain.Taktau siapa.
"Amani!"Irsyad.
"Ouh hi!"Amani.
"Jom balik dengan saya.Saya hantar"Irsyad.
Irsyad nak tumpangkan aku.Aqil tak marah kan?Eh?Kenapa dia nak marah pula?Dia dah keluar dengan perempuan lain takkan aku nak diam.Time for revenge,Amani!
"Jom!"Amani.
Lalu Amani jalan bersama Irsyad sampai ke motor.Amani tau ada sepasang mata yang melihatnya berdua dengan Irsyad.Siapa lagi kalau bukan Aqil.Dia nampak marah tapi tak pe.Who’s care right?
"Meh pakai helmet"Irsyad.
Amani hulur tangan nak ambil helmet tapi Irsyad letak helmet tu atas kepala aku lalu dia tolong klip kan helmet tu.
Aku blushing lah apa lagi.
Tapi mata yang melihat aku tu nampak baran gile!HAHA!PADAN MUKA KAU!
Aku naik motor dan berlalu pergi.
_Irsyad bawa aku pergi kedai SUKA DESSERT!
"Kenapa Kita kat sini?Saya kena balik rumah lah.Nanti my parents marah."Amani bingung
Bukan patut balik rumah ke?
"Don't worry lah Sayang.I have already told your parents that I will take you out to eat"Irsyad.
"Sa-sayang?"Bisik Amani sendiri
"Dah jom lah.Kita makan"Irsyad hulur tangannya.
Seriously!?Nak pegang!?Tak dosa ke?Sekali sekala buat dosa apa salahnya kan?
Jangan tiru aksi ini ya.Warning!
Lalu Amani mencapai sahaja tangan Irsyad dan masuk ke dalam cafe SUKA DESSERT tu.
_Esok.
Sekarang time rehat.Aku, Syafiqah and Irish dalam perjalanan ke kantin.Dalam perjalanan tu tiba tiba Aqil panggil aku.
Belakang sekolah.
"Kenapa nak jumpa?"Amani.
"Seronok keluar dengan ex?"Aqil menyilang tangan.
Amani tersenyum sinis.
"Ex?Kau?Sedap jalan dengan perempuan lain.Boleh pula!"Amani.
"Sejak bila?Kau ada bukti?"Aqil.
"Dah lah malas lah aku.Kita break!Tak de dah relay like each other yang macam bodoh tu!"Amani pergi.
Sakit je hati aku.Salah aku dia nampak salah dia!?Seronok lah jadi buaya!?Jalan dengan perempuan sana sini!Having fun lah dengan game celaka kau tu!
_Kelas.
"Game!?"Izz terkejut sambil tutup mulut.
"Kalau dia sayang aku kenapa dia jalan dengan perempuan lain!?Tu nama nya test market!Bukan test market je!Dia game aku sekali!Bodo betul lah!"Amani menahan amarah.
"Sabar lah Amani.Buaya kan?"Irish.
Amani tarik hembus nafas.Penat.
"Sakit kepala lah.Nak tidur lah.Nanti cakap dengan cikgu aku sakit kepala"Amani terus letakkan kepala atas meja.
"Irsyad kan ada."Izz.
"Tu lah tu.Pergi kat Irsyad je!"Syafiqah.
"He doesn't like me back"Jawab Amani dalam keadaan kepala atas meja.
"Penat lah cakap dengan dia ni"Syafiqah menggeleng.
"Mana kau tau dia tak suka kau!?Kau kan couple dengan dia dulu"Izz.
"Aku couple dengan dia sebab nak tolong dia!Bukan sebab suka sama suka!Faham tu!"Amani mengangkat kepala.
"Ye lah Amani.Rehat lah"Syafiqah.
Amani letak kepala atas meja balik.
YOU ARE READING
My Abang KRS://Sim Jake
Fanfiction"Tahniah sebab menang kawad kaki.Hebat awak kawad tadi"-Amani. "Thanks.Awak pon hebat juga.Perfect je saya tengok"-Irsyad. Irsyad Haiqal.Unit uniform dia Kadet Remaja Sekolah(KRS).Aku tercrush dekat abang senior ni.Dia pandai kawad,player football,s...